  • 1. Data: 2009-06-26 14:51:56
    Temat: Ankieta internetowa w świetle UODO
    Od: Robert Drygas <r...@b...ua>

    Witam,

    Pracuję na uczelni i planujemy stworzyć "elektroniczną" ankietę, w której
    studenci ocenialiby wykładowców. Do tej pory funkcjonowała wersja papierowa
    i ręczna obróbka danych (skanowanie, wprowadzanie etc). Najchętniej
    skorzystałbym z gotowego rozwiązania, czyli któregoś z serwisów ankietowych.
    Podobają mi się ze względów estetycznych, jak również możliwości dużych
    możliwości późniejszego eksportowania danych, statystyk etc. Ale, niestety,
    pojawił się problem...

    W samej ankiecie wykładowcy byliby wymienieni z imienia i nazwiska wraz z
    tytułem naukowym. Ponadto od wypełniających ankietę studentów wymagałoby się
    wprowadzenia numeru indeksu i numeru PESEL - to w celu wyeliminowania
    powtórzonych ankiet. Cała ankieta i baza danych z wynikami leżałyby poza
    uczelnią, na obcym serwerze.

    Jak taka ankieta wygląda w świetle ustawy o ochronie danych osobowych?

    --
    Robert Drygas

  • 2. Data: 2009-06-28 11:21:29
    Temat: Re: Ankieta internetowa w świetle UODO
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak taka ankieta wygląda w świetle ustawy o ochronie danych osobowych?

    Przecież uczelnia posiada już wszystkie dane o których piszesz i to zapewne
    w formie elektronicznej więc gdzie wynajdujesz problem?

    Inż.prawa

  • 3. Data: 2009-06-28 20:41:11
    Od: Robert <r...@b...ua>

    Dnia 28 cze 2009 (niedziela) *piotr'ek* napisał(a):

    > Przecież uczelnia posiada już wszystkie dane o których piszesz i to zapewne
    > w formie elektronicznej więc gdzie wynajdujesz problem?
    >
    > Inż.prawa

    Nie ja wynajduję problem, tylko osoba, która aktualnie przeprowadza te
    ankiety i za nie odpowiada. Otóż nie podoba mu się właśnie to, że wszystkie
    dane i wyniki leżałyby poza uczelnią i mógłby mieć do nich dostęp ktoś obcy,
    np. administrator tamtego serwera. Wiem, że to już cokolwiek zakrawa na
    paranoję, ale przy mojej (marnej) wiedzy o UODO nie jestem w stanie
    przeforsować tego pomysłu. A ustawa była w zasadzie jedynym "przeciw".

    --
    Robert Drygas

  • 4. Data: 2009-06-28 20:55:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > paranoję, ale przy mojej (marnej) wiedzy o UODO nie jestem w stanie
    > przeforsować tego pomysłu. A ustawa była w zasadzie jedynym "przeciw".

    Na wszelki wypadek zrezygnujcie z numeru PESEL, wprowadzając inny
    identyfikator uczelniany (numer legitymacji?) i możecie z tym robić co
    chcecie.

    M.

  • 5. Data: 2009-06-28 21:49:22
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Robert pisze:

> [...]
    > dane i wyniki leżałyby poza uczelnią i mógłby mieć do nich dostęp ktoś obcy,

    Przeczytać wymogi w ustawie, czy dane mogą w ten sposób leżeć.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \