  • Data: 2003-11-08 20:06:53
    Temat: Amatorska siec komputerowa
    Od: "Wojtek Szoltysek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Z gory przepraszam jesli taki temat byl juz poruszany na tej grupie, ale
    puszukuje szybkiej porady.

    Otoz istnieje w bloku amatorska siec komputerowa zbudowana calkowicie z
    funduszy jej uzytkownikow. Korzystamy z lacza internetowego DSL TPsa (w
    regulaminie uslugi nie ma zakazu dzielenia sygnalu - usluga skierowana jest
    do malych firm). Siec ma tez zgode na funkcjonowanie odpowiedniej
    spoldzielni mieszkaniowej - przedstawilismy nasza dzialalnosc jako
    inicjatywe mieszkancow w celu samoedukacji informatycznej.

    Dodam tylko, ze lacze dziala na mojej prywatnej linii telefonicznej. Poza
    tym w ostatnim czasie doszly do mnie glosy o monitoringu polaczen
    internetowych z uslugami typu P2P (nielegalne dzielenie plikow pomiedzy
    uzytkownikami internetu: muzyka, filmy, oprogramowanie).

    I w zasadzie sedno mojego problemu dotyczy tej ostatniej sprawy - otoz czesc
    z uzytkownikow naszej sieci stosunkowo intensywnie korzysta z takowych uslug
    za posrednictwem mojej linii telefonicznej i tym samym naraza mnie na
    ewentualne nieprzyjemnosci zwiazane nieprzestrzeganiem praw autorskich.
    Dodam tylko, ze wszyscy uzytkownicy skladaja sie rowno na nalezny abonament
    za korzystanie z ww. lacza internetowego.

    I tutaj wreszcie moje pytanie - w jaki sposob zabezpieczyc sie przed
    ewentualnymi prawnymi nieprzyjemnosciami zwiazanymi z wykorzystaniem przez
    uzytkownikow sieci uslug P2P? Myslalem o dwoch rozwiazaniach:
    - zalozenie stowarzyszenia wsrod uzytkownikow sieci celem spisania
    oficjalnych umow dot. miesiecznych oplat oraz praw i obowiazkow uzytkownikow
    (tutaj bylby zapis o braku mojej odpowiedzialnosci za dane
    pobierane/wysylane z/do internetu oraz zebrane na ich kontach
    zainstalowanych na serwerze oraz prywatnych komputerach danych)
    - spisanie z uzytkownikami sieci umow dzierzawy lacza internetowego, w
    ktorym bylby podobny zapis jak wyzej o braku mojej odpowiedzialnosci za ich
    poczynania. Pytanie tylko czy moge wydzierzawic jedno lacze wielu osobom -
    jak to wyglada od strony prawnej?

    Z gory dziekuje za zainteresowanie i ewentualna pomoc,
    Wojciech Szoltysek.