  • 21. Data: 2009-03-20 22:34:49
    Temat: Re: Allegro, problem przy sprzedaży.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Mhm... ma prawo domagać się jak najbardziej, ale co mu to domaganie się
    > przyniesie?

    Jeśli druga strona się z tego nie wywiąże, to sam sobie kupi za
    "dowolną" cenę, a różnicę ściągnie już komornik od niedoszłego
    sprzedającego.
    jest jeszcze ciekawiej, bo sprzedający przyznał się, że nie jest
    właścicielem pojazdu a działał na podstawie pełnomocnictwa udzielonego
    przez właściciela czyli w jego imieniu.
    Więc w zasadzie kto inny beknie niż autor wątku.

    > Warunki odstąpienia od umowy to się zawiera w samej umowie ;-)

    a kto ci zabroni umowę aneksować.

    > A druga nie chce dać. I co teraz? :)

    Więc umowa obowiązuje, bo jak widać druga strona na jej rozwiązanie się
    nie zgadza na podanych warunkach. Niech zaproponuje swoje. Może
    "pierwsza" strona przyjmie te warunki.
    Narazie samochód nalezy dostarczyć, bo umowa jest zawarta.

  • 22. Data: 2009-03-20 22:36:16
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości

    > Zawarła transakcje i kupujacy ma prawo zadac wywiazania sie z niej.
    > Jezeli nie posiada juz tego samochodu to albo musi sie dogadac albo
    > zanabyc
    > identyczny (podobny) i sprzedac za wylicytowana kwote.

    Z czego wynika ten przymus kupna identycznego i sprzedaż?
    A jeśli się nie dogada, a samochód uległby uszkodzeniu/kradzieży przed
    zakończeniem transakcji, to też musi kupić identyczny i sprzedać? A jeśli
    to unikat i identycznego nie kupi, to co?

  • 23. Data: 2009-03-20 22:44:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Jeśli druga strona się z tego nie wywiąże, to sam sobie kupi za "dowolną"
    > cenę, a różnicę ściągnie już komornik od niedoszłego sprzedającego.

    Z czego wynika powyższe?

  • 24. Data: 2009-03-20 22:56:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Samochód został sprzedany 5 dni przed zakończeniem aukcji, Poza tym
    > samochód nie był zarejestrowany na mnie, zostałem słownie upoważniony do
    > sprzedaży. Pewien prawnik podpowiedział mi, że powinienem zaproponować
    > odszkodowanie / rekompensatę kupującemu w wysokości 10% od wylicytowanej
    > ceny. Twierdzi, że sąd nie orzeknie odszkodowania w wysokości ceny
    > pojazdu. Zastanawiam się teraz, czy nikt nie nazwie tego oszustwem -
    > sprzedaży rzeczy, której nie posiadam. Kupujący twierdzi, że złoży pozew
    > za kilka dni.

    Pozew złożyć może, tylko o co? Nie wiem, skąd prawnik wziął owe 10%. Skoro
    samochodu nie miałeś, to prędzej w tym wypadku można domniemywać usiłowanie
    oszustwa - choć to bardzo naciągane. Zwłaszcza, gdy po transakcji
    odmawiałeś sprzedaży. No i raczej samochodów nikt nie kupuje bez odbioru
    osobistego, więc sensu to nijakiego by nie miało.

    Stąd też nadal sie upieram, że wobec braku możliwości wywiązania sie przez
    Ciebie z umowy gościowi przysługuje odszkodowanie w wysokości różnicy ceny
    zakupu pojazdu odpowiadającego opisowi, a cenie wylicytowanej.

  • 25. Data: 2009-03-20 23:04:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Baloo pisze:
    > Z czego wynika ten przymus kupna identycznego i sprzedaż?
    On ma mu srzedac to co sprzedawał. To wynika z umowy
    > A jeśli się nie dogada, a samochód uległby uszkodzeniu/kradzieży przed
    > zakończeniem transakcji,
    To wynajmuje rzeczoznawcę lub powiadamia policję, i ma kwity.
    > to też musi kupić identyczny i sprzedać?
    Ma sie wywiązać z umowy, a jak to zrobi to jego broszka.
    > A jeśli to unikat i identycznego nie kupi, to co?
    To ma przesrane jak sie klient uprze.
    --
    Krzysiek

  • 26. Data: 2009-03-20 23:04:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Z czego wynika powyższe?

    Kodeks cywilny
    Strona, która w chwili zawarcia umowy wiedziała o niemożliwości
    świadczenia, a drugiej strony z błędu nie wyprowadziła, obowiązana jest
    do naprawienia szkody, którą druga strona poniosła przez to, że zawarła
    umowę nie wiedząc o niemożliwości świadczenia.

    Wartość "szkody" łatwo wycenić. Róznica między tym co wydała więcej a by
    nie wydała.
    Najprościej jest właśnie kupić podobny samochód i dostarczyć.
    Zdanie się na kupującego może być znacznie droższe.

  • 27. Data: 2009-03-21 08:10:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > naprawienia szkody, którą druga strona poniosła przez to, że zawarła umowę
    > nie wiedząc o niemożliwości świadczenia.

    I jaką szkodę poniosła strona?
    Gdyby W ZAMIAN nie kupił innego auta w tej cenie, to może i szkoda by była.
    Ale między "nie zyskał" a "poniósł szkodę" jest pewna różnica.

    > Wartość "szkody" łatwo wycenić. Róznica między tym co wydała więcej a by
    > nie wydała.

    Czego by nie wydała, gdyby umowy nie było?

  • 28. Data: 2009-03-21 10:19:29
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    "Wygrana licytacja w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro to umowa
    kupna-sprzedaży, ze wszystkimi konsekwencjami - orzekł Sąd Rejonowy dla
    Warszawy-Pragi Północ w precedensowym procesie dotyczącym wirtualnej
    aukcji samochodu terenowego."

    --> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,39006
    71.html?skad=rss

    --

    live_evil

  • 29. Data: 2009-03-21 16:03:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@o...eu napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > A druga nie chce dać. I co teraz? :)

    zapytaj "wlasciciela" Jeepa...

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 30. Data: 2009-03-21 16:03:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@m...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje: