  • 31. Data: 2009-03-21 16:58:18
    Temat: Re: Allegro, problem przy sprzedaży.
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail b...@o...eu napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > zapytaj "wlasciciela" Jeepa...

    Właśnie, ktoś wie jak się potoczyła ta historia? Ślad urwał się na
    wygranym procesie kupującego.

    --
    live_evil

  • 32. Data: 2009-03-23 12:05:49
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > zacznijmy od tgo, ze jestes nieuczciwa, bo twoje przekonanie o tym, ze
    nikt
    > nie kupi tego auta za 5000 nie pozwalało ci sprzedawac go w momencie gdy
    > wystawiłas go na licytacje.
    > Po drugie nie wierze w te cene minimalna...

    Wystawiliśmy auto z ceną minimalną 5000zł i za taką cenę sprzedaliśmy
    osbbie, która z resztą dowiedziała się o naszym aucie z allegro, nie
    wyłączaliśmy licytacji, ponieważ nikt nie wylicytował wyższej ceny niż 3 tys
    więc nie było obaw, że ktoś przekroczy tą minimalną kwotę. Nie zależy mi na
    tym, czy mi ktoś wierzy, tylko chciałem poprosić o poradę. PS. Gość już
    zszedł do 50% kwoty wylicytowanej.

  • 33. Data: 2009-03-23 12:30:54
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > nie wprowadzaj pytajacej w bład.
    > Zawarła transakcje i kupujacy ma prawo zadac wywiazania sie z niej.
    > Jezeli nie posiada juz tego samochodu to albo musi sie dogadac albo
    zanabyc
    > identyczny (podobny) i sprzedac za wylicytowana kwote.

    Kodeks Cywilny:
    Art. 387. § 1. Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.
    A co z tym prawem? Skoro nie mam auta, to nie mogę go sprzedać, czyli nie
    ważna jest ta umowa. A jeżeli nie jest ważna to czemu mam szukać innego auta?

  • 34. Data: 2009-03-23 12:33:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    j...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
> [...]
    > tym, czy mi ktoś wierzy, tylko chciałem poprosić o poradę. PS. Gość już

    No to targujcie sie dalej.
    Tylko potem warunki przekazania kasy i odstąpienia od umowy na piśmie.

  • 35. Data: 2009-03-23 12:33:20
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    live_evil <u...@o...pl> napisał(a):

    > "Wygrana licytacja w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro to umowa
    > kupna-sprzedaży, ze wszystkimi konsekwencjami - orzekł Sąd Rejonowy dla
    > Warszawy-Pragi Północ w precedensowym procesie dotyczącym wirtualnej
    > aukcji samochodu terenowego."
    >
    > --> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,39006
    71.html?skad=rss

    Kodeks Cywilny:
    Art. 387. § 1. Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.
    Na to auto została już zawarta umowa kupna - sprzedaży kilka dni wcześniej.

  • 36. Data: 2009-03-23 12:38:29
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > No to targujcie sie dalej.
    > Tylko potem warunki przekazania kasy i odstąpienia od umowy na piśmie.
    Ok. a kto do kogo ma przyjechać? Kupujący - Kraków a ja okolice warszawy...
    POza tym, straznie ciężko jest się z tym kupującym dogadać, najpierw jak
    zapropnowaliśmy te 10%, to wtsłał e-mail, że aby polubownie załatwić tą
    sprawę wysyła numer konta, po czym, wyłał ok. 10 wiadomości, iż zgadza się
    ale na 50%. Czy ten pierwszy e-mail nie powinien być ważny?

  • 37. Data: 2009-03-23 12:40:13
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > Osobnik posiadający mail s...@m...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co
    > następuje:

    > ta jolka mnie zmyliła...

    I miała prawo, bo raz piszę ja a raz moja narzeczona. :)

  • 38. Data: 2009-03-23 13:48:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Kodeks Cywilny:
    > Art. 387. § 1. Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.
    > Na to auto została już zawarta umowa kupna - sprzedaży kilka dni
    > wcześniej.

    moze i miałoby zastosowanie jakbys nie miał mozliwosci kupienia takiego
    samego auta...

    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    milczysz." Nina Liedtke

  • 39. Data: 2009-03-23 13:53:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A co z tym prawem? Skoro nie mam auta, to nie mogę go sprzedać, czyli nie
    > ważna jest ta umowa. A jeżeli nie jest ważna to czemu mam szukać innego

    Ale swiadczeneito BYLO mozliwe w chwili, gdy deklarowales wole zawarcia
    umowy (wystawiajac aukcje).
    Gdybys wystawil na tej aukcji np. czapke niewidke, kure znoszaca zlote
    jajka, kije samobije, itp. to wowczas moglbys sie powolac na ten przepis.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 40. Data: 2009-03-23 14:38:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    j...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > ważna jest ta umowa. A jeżeli nie jest ważna to czemu mam szukać innego auta?

    Ale to jest możliwe.
    Niemożlwie jest wtedy kiedy się tego w ogóle nie da zrobić.
    np, polizać się w łokieć