  • 21. Data: 2010-04-22 07:50:52
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    news:hqnmt1$8he$1@news.onet.pl...

    > powiem nawet więcej wkurzało mnie od dawna ze tak rzadko można było
    > normalnie za towar zapłacić kartą.

    Skoro masz karte to masz i konto. Skoro masz konto, to mozesz zrobic
    przelew. Czy placenie za pomoca przelewu jest nienormalne?
    Oj bedzie bolalo, kiedy gdzies wyplyna numerki Twojej karty i ktos kupi
    sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym... Placenie karta jest
    ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

    --
    Picasso

  • 22. Data: 2010-04-22 07:58:03
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:hqnmt1$8he$1@news.onet.pl...

> [...]
    > sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym... Placenie karta  jest
    > ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

    "pitu-pitu"

    jak sie rozsadnie korzysta z karty to jest ona bezpieczna ;) dodatkowo
    moze byc ekonomicznie bardziej oplacalna niz przelew (np. cashback i
    podobne promocje, GP w przypadku KK).

  • 23. Data: 2010-04-22 07:59:40
    Temat: Re: Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 21, 9:46 pm, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:
    > Czyli da sie zrobic aukcje gdzie NIE BEDZIE opcji PzA?

    Da sie przeciez. Wystarczy nie akceptowac przedplaty tylko wysylac za
    pobraniem :)

    > Jest oplata. Wynosi ona 0 zlotych.

    Powodzenia z taka argumentacja w sadzie. Taki poziom dyskusji moze sie
    sprawdzic miedzy fochnietymi dzieciakami pod trzepakiem ale nie w
    sporze prawnym ;)

  • 24. Data: 2010-04-22 08:00:42
    Od: stasio <s...@c...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Po co zadajesz pytanie, skoro nie oczekujesz odpowiedzi i masz szklaną kulę?

    dokształć się. pytanie retoryczne to nie szklana kula.

    stasiek

  • 25. Data: 2010-04-22 08:01:41
    Od: stasio <s...@c...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A kto mówi o awanturze? Ja po prostu nie kupuję tam, gdzie nie przyjmują
    > kart. Gotówka jest rozwiązaniem przestarzałym i generującym same
    > problemy.

    i to jest opinia, którą wszyscy muszą akceptować?

    stasiek

  • 26. Data: 2010-04-22 08:01:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 21, 9:40 pm, tomekr <t...@n...pl> wrote:

    > Osoba indywidualna (nie firma, nie działalność gospodarcza) kupująca od
    > QXL usługę "aukcja Allegro" jest w konsumentem. Konsument ten - wg
    > zapisów regulaminu Allegro - jest zmuszony (nie może odmówić)
    > korzystania z pośrednictwa w płatnościach.

    Moze. Wystarczy sprzedawac "za pobraniem" :) Kolejna rzecz, ze "kto od
    miecza wojuje ten od miecza ginie" - bo efektem walki "sprzedajacych
    na allegro konsumentow" moze byc wzrost zainteresowania faktem, czy sa
    oni konsumentami czy np. "szara sterfa" i handluja na allegro zawodowo
    - tylko bez rej. dzialanosci gosp :)

  • 27. Data: 2010-04-22 08:20:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-22 10:00, stasio pisze:

    > dokształć się. pytanie retoryczne to nie szklana kula.

    Pytałeś czy gość robi awantury i twierdzisz, że nie oczekujesz
    odpowiedzi, bo ją znasz. A skoro znasz, to skąd? Szklana kula?
    Skoro pytasz, to oczekuj odpowiedzi albo nie pytaj. Twoje pytanie nijak
    nie było retoryczne.

    Pytanie retoryczne - figura stylistyczna i retoryczna; pytanie zadane
    nie dla uzyskania odpowiedzi, lecz w celu skłonienia odbiorcy do
    przemyśleń na określony temat, podkreślenia wagi problemu; ewentualnie
    pytanie, na które odpowiedź jest oczywista.

    A Twoje pytanie do niczego nie skłaniało ani nie było pytaniem z
    oczywistą odpowiedzią.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-04-22 08:22:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-22 10:01, stasio pisze:
    > i to jest opinia, którą wszyscy muszą akceptować?

    Nie. Czy ja mówię, że muszą? Marcin i ja cenimy opcję PzA podobnie jak
    cenimy terminale do kart. Jak ktoś chce tkwić w epoce kamienia łupanego,
    to niech sobie tkwi i korzysta ze sklepów bez terminali.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-04-22 08:23:54
    Od: stasio <s...@c...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
    > W dużych współczesnych galeriach handlowych w umowie najmu są między
    > innymi zapisy o obowiązku akceptowania kart. Jeżeli się nie zgadzasz -
    > zawsze możesz wynająć szczęki na bazarze. Widać, że allegro wychodzi z
    > tego samego założenia.

    kolego, zainteresowała mnie ta informacja o przymusie i pofatygowałem
    się zadzwonić do dwóch współczesnych galerii. jeśli cię zainteresuje
    pytanie i odpowiedź to brzmią one:

    - czy w umowie najmu zawierają Państwo klauzulę o obowiązku instalacji
    terminala i akceptacji kart kredytowych?
    - nie, absolutnie nie.

    innymi słowy: PIERDOLISZ. nikt nie zmusi sprzedawcy do czegoś takiego,
    szczególnie post factum, bo jest to tylko i wyłącznie jego sprawa jak
    prowadzi biznes i jak chce akceptować płatności.

    spadaj kłamać i agitować gdzie indziej.

    stasiek

  • 30. Data: 2010-04-22 08:25:59
    Od: stasio <s...@c...pl>

> [...]
    > pytanie, na które odpowiedź jest oczywista.
    >
    > A Twoje pytanie do niczego nie skłaniało ani nie było pytaniem z

    Ciebie nie skłoniło. osoby, która chce narzucić sposób widzenia świata
    innym nie dając innym prawa do decydowania o akceptowanych metodach
    płatności tym, którzy są stroną transakcji.

    stasiek