  • 41. Data: 2011-09-13 19:15:52
    Temat: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, cyklista wrote:

    > Nie ma przepisu, nie ma też obowiązku prowadzić firmy z zyskiem :-),
    > więc z tej strony nic się nie da zrobić.

    Akurat na sprzedaż ze stratą się da - ale potrzeby jest kontroler
    skarbowy, i to raczej, jak to określają: "upierdliwy", a nie
    "przeciętny".
    I to tylko zakładając że nie ma uzasadnienia dla przeceny towaru.
    groups.google już zupełnie zszedł na psy, bo na pewno było
    na .podatki, a znaleźć się nie da :[ (znajduję tylko swoje
    posty w których przypominałem taki wątek).

    Powołali się na czyn nieuczciwej konkurencji konkretnie.

    Wyraźnie chciałbym zastrzec: jeśli sprzedawca ŁĄCZNIE zarabia
    na towar+przesyłka, to powyższe nie ma zastosowania.
    Taka sprzedaż specjalnie nie różni się od "umowa na rok plus
    telefon za złotówkę".

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2011-09-13 19:27:49
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-13 20:55:28 +0200, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> said:

    > Osobnik posiadający mail t...@x...abc napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > ? racje by miał, jakby te koszty wrzucił do ceny przedmiotu.

    I płacił Allegro prowizję za to, że poszedł na pocztę?
    Jesteś pewien, że ma płacić haracz za to?

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2011-09-13 19:52:42
    Od: RD <r...@g...com1>

    > Problem jest jak chcesz kupić np. 3 sztuki danego przedmiotu.
    > Przekopanie się przez dziesiątki aukcji po to aby odsiać tych
    > którzy mają "limit przesyłki 1 sztuka" bywa naprawdę uciążliwe.
    > Ale zgoda, to nie jest problem prawny.
    > Brakuje w allegro mechanizmu który by automatycznie (na podstawie
    > deklarowanych kosztów w "tabelce", bo taka JEST) pokazywał
    > aukcje posortowane "wg ceny dla zadanej ilości sztuk".
    >
    > Dalej bym marudził ;) (bo jest jeszcze sprawa łączenia wysyłek).

    A poza tym, segregowanie po cena + koszt wysyłki jest po prostu bez sensu:
    - sprzedający1 ma przesyłkę kurierską za 15zł
    - sprzedający2 ma paczkę ekonomiczną za 6zł i przesyłkę kurierską za 50zł

    Segregując po cenie+koszt - oczywiście sprzedający2 wychodzi
    korzystniej, ale jeśli chcemy tylko przesyłkę kurierską, a nie paczkę
    ekonomiczną - to sprzedający1 wygrywa, ale o tym dowiemy się dopiero po
    sprawdzeniu każdej aukcji ...

    I to, mnie, jako sprzedającego, irytuje!
    ;-)

    Pozdr,
    Rafał

  • 44. Data: 2011-09-13 19:56:20
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-09-13 14:24, Piotrek pisze:

    > Ale skądże! Każde z tych pięciu "cósiów" rzeczywiście przyszło w
    > oddzielnej przesyłce. Mam nadzieję, że przynajmniej sprzedawca nie
    > jeździł pięć razy na pocztę ażeby to nadać ...
    >
    > Może mi ktoś wytłumaczyć skąd biorą się tacy ludzie? ;-)

    Proszę uprzejmie. Wystarczy patrzeć nie tylko na własny koniec nosa, a
    przemyśleć sprawę raz jeszcze. Wielu sprzedających na allegro, to nie
    firmy pracujące od 7 do 18, a osoby pracujące, które handlują poza
    własną codzienną pracą zawodową. Jeśli taki sprzedający ma dużo małych
    przesyłek, to pakuje wszystko wcześniej, a do wysyłki nakleja tylko
    adresy. Sprytne? Na pewno wygodne dla tej osoby, tylko po co od razu od
    oszustów takich wyzywać, to nie rozumiem. :-)

    Pozdr,
    Rafał

  • 45. Data: 2011-09-13 21:43:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > I płacił Allegro prowizję za to, że poszedł na pocztę?
    > Jesteś pewien, że ma płacić haracz za to?

    A nie ma płacić za sprzedaż swoich usług ???

  • 46. Data: 2011-09-13 21:55:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bydlę p...@g...com ...

    > I płacił Allegro prowizję za to, że poszedł na pocztę?
    > Jesteś pewien, że ma płacić haracz za to?

    a to jest zupełnie inna inszosc
    Ja tylko polemizuje z faktem, ze koszty prowadzenia DG należy wrzucac w
    koszt wysyłki zamiast w marże.

  • 47. Data: 2011-09-13 23:36:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-13 21:56, RD wrote:
> [...]
    > adresy. Sprytne? Na pewno wygodne dla tej osoby, tylko po co od razu od
    > oszustów takich wyzywać, to nie rozumiem. :-)

    Ma to sens.

    Z dokładnością do tego, że ja nie kupowałem uranu w ilościach
    przekraczających masę krytyczną. A co za tym idzie nie było konieczności
    separowania przesyłek.

    Tak więc skoro sprzedający IMHO i tak rąbał Allegro na prowizji to w
    zasadzie mógłby się nie wygłupiać i mógłby wysłać to jedną przesyłką.
    Wtedy przynajmniej on by zarobił nieco więcej, a nie Poczta Polska.

    Piotrek

  • 48. Data: 2011-09-14 05:02:26
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Właśnie widzę. Nawet OE nie potrafisz skonfigurować

    Pisze bez polskich znakow wiec u kazdego wyswietli sie poprawnie.

    > Lżejszy towar zważyć kuchenną wagą. Zresztą można oszacować z dużą
    > dokładnością wagę.

    Taaa, akurat mi sie bedzie chcialo. Po drugie nie znam np. ceny kopert z
    podbiciem. Mam isc na poczte i sprawdzac?

    Dysiek

  • 49. Data: 2011-09-14 06:24:58
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-13 20:55, Marek Dyjor pisze:

    > nie ma problemu, trzeba nie kupować u kogoś takiego.

    zgadza sie, tylko czesto szybko klikniemy kup teraz a pozniej dopiero
    sie okazuje ze cos jest nie tak.

    Sam sie nacialem w ten sposob

    P.

  • 50. Data: 2011-09-14 06:55:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RD r...@g...com1 ...

> [...]
    > adresy. Sprytne? Na pewno wygodne dla tej osoby, tylko po co od razu od
    > oszustów takich wyzywać, to nie rozumiem. :-)

    Dorobiłes teorie do faktów.
    Być może jest jakiśminimalny procent ktory tak robi.
    Ale generalnie ci sprzedawcy wysyłają wszystko jedną paczką a doliczanie
    kwoty to tylko sposób na podniesienie ceny.

    Pamiętam taki przykład - kupiłem kilka rzeczy, w aukcji opis że za każdą
    sztukędoliczana opłata, aby starannie zabezpieczyć paczkę i takie tam.
    No to doplaciłem - wszystko przyszło wrzucone do jednej koperty.
    To piszę do sprzedawcy, że proszę o zwrot kasy, że zadnego "specjalnego"
    zabezpieczenia nie było.
    Odpowiedź nie nadaje się do cytowania. Wymieniliśmy się negatywami i już.