  • 1. Data: 2011-09-13 19:48:54
    Temat: Automat rogatki nie wydaje paragonu. Naruszenie prawa?
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    Rok temu u mnie na uczelni zamontowano rogatkę przy wjeździe gdzie
    automat po naciśnięciu przycisku wydaje paragon i rogatka się unosi.
    Przy wyjeździe jest następna rogatka, do której po wrzuceniu stałej
    opłaty w wysokości 5 zł umożliwia wyjazd z terenu uczelni. Wydawanie
    paragonów odbywało się przez pierwszy tydzień od zamontowania systemu a
    później aż do dziś (prawie rok) wywieszono kartkę z napisem (automat nie
    wydaje paragonów). Nie podano przyczyny, dla której tak jest. Możliwości
    są dwie. Pierwsza a zarazem bardzo prawdopodobna to zlekceważenie
    uzupełniania rolki papieru gdyż i tak jej nikt nie zabierał a z automatu
    zwisała zawsze długa wstęga paragonu. Druga możliwość to zepsucie
    urządzenia wydającego paragon chodź to mało prawdopodobne, że po
    tygodniu nastąpiła taka awaria. Czy tego typu praktyka jest niezgodna z
    prawem? Uczelnia łamie w ten sposób prawo? Skoro nie wydaje paragonu ma
    prawo pobierać od nas (studentów) pieniądze?

  • 2. Data: 2011-09-13 19:52:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/13/2011 2:48 PM, Antoni wrote:
> [...]
    > prawem? Uczelnia łamie w ten sposób prawo? Skoro nie wydaje paragonu ma
    > prawo pobierać od nas (studentów) pieniądze?

    a kto powiedzial, ze uczelnia nie wydaje paragonu?
    narazie to automat nie wydaje paragonu, nie uczelnia.

    jak po wrzuceniu 5 zl i zgloszeniu sie do "odpowiedniego dzialu" uczelni
    paragonu ci odmowia, to wowczas twoje twierdzenie bedzie prawdziwe.

  • 3. Data: 2011-09-13 20:14:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Antoni" <b...@b...brak> napisał w wiadomości

    > Rok temu u mnie na uczelni zamontowano rogatkę przy wjeździe gdzie automat
    > po naciśnięciu przycisku wydaje paragon i rogatka się unosi.

    Na terenie uczelni macie pewnie jeszcze kilka automatów z napojami,
    batonami, kawą i one też nie wydają paragonów.

  • 4. Data: 2011-09-13 20:19:52
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > Na terenie uczelni macie pewnie jeszcze kilka automatów z napojami,
    > batonami, kawą i one też nie wydają paragonów.

    Macie racje i tutaj muszę się zgodzić. Urządzenia należą w całości do
    uczelni a pieniądze za kasowanie idą na utrzymanie parkingu i drogi na
    terenie uczelni.

  • 5. Data: 2011-09-13 20:31:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 22:19, Antoni pisze:

    > Macie racje i tutaj muszę się zgodzić. Urządzenia należą w całości do
    > uczelni a pieniądze za kasowanie idą na utrzymanie parkingu i drogi na
    > terenie uczelni.

    Czy to był paragon _fiskalny_ cz po prostu "paragon"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-09-13 20:37:38
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > Czy to był paragon _fiskalny_ cz po prostu "paragon"?

    Nie jestem w stanie sobie przypomnieć. Było to rok temu i tylko raz
    skorzystałem z odpłatnego parkowania.

  • 7. Data: 2011-09-14 08:03:36
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 22:31:55 +0200, Adam napisał(a):

    > Czy to był paragon _fiskalny_ cz po prostu "paragon"?

    Skoro _ktoś_ pobiera myto - to chyba z tego tytułu należą się podatki dla
    fiskusa - prawda?
    Nawet bez znaczenia będzie czy ten _ktoś_ jest np. zwolniony
    podmiotowo/przedmiotowo z jakiegoś tam podatku.
    Potwierdzenie uiszczenia opłaty należy się wpłacającemu jak psu buda.

  • 8. Data: 2011-09-14 14:46:28
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:

> [...]
    > podmiotowo/przedmiotowo z jakiegoś tam podatku.
    > Potwierdzenie uiszczenia opłaty należy się wpłacającemu jak psu buda.

    Potwierdzenie się należy po uiszczeniu opłaty a nie przy wjeżdżaniu na
    parking, a na to się skarżył piszący.

  • 9. Data: 2011-09-15 06:01:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

> [...]
    >
    > jak po wrzuceniu 5 zl i zgloszeniu sie do "odpowiedniego dzialu"
    > uczelni paragonu ci odmowia, to wowczas twoje twierdzenie bedzie

    Kontroler skarbowy kupił w kiosku usługę ksero za 5 gr. i zrobił aferę
    o to, że nie dostał paragonu w chwili uiszczania zapłaty. A przecież
    gdyby udał się do "odpowiedniego działu" to zapewne dostałby
    upragniony dokument.

  • 10. Data: 2011-09-15 08:34:25
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 16:46:28 +0200, cyklista napisał(a):

    > Potwierdzenie się należy po uiszczeniu opłaty a nie przy wjeżdżaniu na
    > parking, a na to się skarżył piszący.

    No to uiścił przecież tą opłatę - jakby inaczej ten szlaban się otworzył?
    Kiedy dostaniesz paragon z kasy w realu?
    Jak zapłacisz w kasie czy jak opuszczasz teren marketu (galeria) i
    przechodzisz przez bramę?