  • 11. Data: 2007-12-22 17:08:32
    Temat: Re: Adwokat wymusza wieksza zaplate niz byla umowiona
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Anna K." <n...@s...pl> napisał
    > Czy umowa ustna jest mniej wazna
    > niz na pismie,

    nie

    >pomijajac trudnosc z udowodnieniem jej po fakcie?

    o to właśnie chodzi

  • 12. Data: 2007-12-22 17:20:31
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 22 Gru, 14:51, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > 2. jak z powodu braku adwokata to pozwać adwokata o odszkodowanie i tyle.

    Trzeba by udowodnić, że w gdyby adwokat działał, wygrałaby sprawę, a o
    takiego dowodu zwykle nie da się przeprowadzić.

  • 13. Data: 2007-12-22 17:53:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 22.12.2007 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > To chyba jednak nie tak. Z tego co słyszałem i się domyślam, da się
    > stwierdzić z którego komputera mail wyszedł, to w razie sporu całkowicie
    > wystarczy.

    Nie da się tego wiarygodnie stwierdzić. Na dziesięć różnych sposobów wyślę
    Ci maila, z którego będzie wynikało, że wyszedł z innego adresu IP, niż
    mój. Ba, wyślę nawet w taki sposób, że będzie wyglądało, że wyszedł z Twojego.
    Przerażające jest natomiast to, że biegli na ogół bardzo słabo się na
    takich aspektach znają. Patrzą na pierwszy nagłówek Received: i piszą:
    "wysłano z adresu IP takiego i śmakiego". I potem biorą za to jeszcze
    forsę. :(

    P.S. No i po tym, że z danego adresu IP wyszedł taki email (zakładając do
    celów dyskusji, że naprawdę wyszedł). Przecież treść mogła być zupełnie
    inna. Napisany odręcznie list trudno podważyć. Zlepek bajtów w pamięci
    komputera można zmanipulować w sposób nie pozostawiający śladu. Po prostu.
    W logach serwera zapisze się co najwyżej rozmiar e-maila, który po pierwsze
    na każdym serwerze, przez który mail przechodzi, ulega zmianie, bo
    serwery doklejają lub usuwają nagłówki, a nawet przekodowują w razie
    potrzeby treść (i czasem trudno dojść tych zmian). A przecież mail można
    również zmanipulować w taki sposób, aby jego rozmiar był taki sam.

    Uznawanie e-maili za jakikolwiek dowód budzi moje przerażenie. Czy
    brałbyś poważnie na dowód w postaci wydrukowanej na drukarce kartki, bez
    podpisu, bez odcisków, bez niczego? Prawdopodobnie nie. Za to sądy wierzą w
    dowody z emaili, bo 'biegły' twierdzi, że e-mail jest 'autentyczny'. Jak
    tak dalej pójdzie, to sędziów będzie można zastąpić automatem losującym.
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2007-12-22 17:55:41
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Zamienie syna - prawnika, na corke. Moze byc kurwa."

  • 15. Data: 2007-12-22 21:00:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]

    forsę. :(

    P.S. No i po tym, że z danego adresu IP wyszedł taki email (zakładając do
    celów dyskusji, że naprawdę wyszedł) trudno coś wnioskować. Przecież treść
    mogła być zupełnie inna. Napisany odręcznie list trudno podważyć. Zlepek
    bajtów w pamięci komputera można zmanipulować w sposób nie pozostawiający
    śladu. Po prostu. W logach serwerów zapisze się co najwyżej rozmiar e-maila,

  • 16. Data: 2007-12-22 21:28:12
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 17:44:51 +0100, Anna K. napisał(a):

    > No nie wzielam, bo nie pomyslalam o tym. Czy umowa ustna jest mniej
    > wazna niz na pismie, pomijajac trudnosc z udowodnieniem jej po fakcie?
    > Poza tym, gdybym miala umowe na pismie, to co najwyzej latwiej byloby mi
    > pozniej walczyc z adwokatem o odszkodowanie jak napisal Johnson, ale w
    > kwestii ostatniej rozprawy i tego, czy przyjdzie na nia, nie mialoby to
    > znaczenia przeciez

    ...Po trzecie adwokaci nie lubią pisać umów, zaś w Twojej sprawie zapewne
    by się na to nie zgodził. Po czwarte co ma być 27 grudnia to będzie, a
    nawet jeśli w poniedziałek pan mecenas wypowie Ci pełnomocnictwo, na
    rozprawę przyjść musi.
    Wychodzi, że trafiłaś na cwaniaka, i to nie taniego :(

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 17. Data: 2007-12-22 21:32:45
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

> [...]
    > rozprawę przyjść musi.
    > Wychodzi, że trafiłaś na cwaniaka, i to nie taniego :(

    No dobrze, a zalozmy teraz, ze sie obrazi i nie przyjdzie. Co wtedy? Jakie
    kosekwencje bedzie mogl poniesc?

  • 18. Data: 2007-12-22 21:44:49
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 22:32:45 +0100, Anna K. napisał(a):

    > No dobrze, a zalozmy teraz, ze sie obrazi i nie przyjdzie. Co wtedy?
    > Jakie kosekwencje bedzie mogl poniesc?

    Johnson Ci napisał - doniesiesz do Rady i będzie miał nieprzyjemności.
    Weź jednak pod uwagę, że apelacja to nie I instancja, papuga ma tam
    znacznie mniej roboty. Zwłaszcza, że - o ile dobrze rozumiem - wyrok
    pierwszoinstancyjny jest dla Ciebie korzystny.

  • 19. Data: 2007-12-22 21:44:49
    Od: Olgierd <n...@o...com>

  • 20. Data: 2007-12-22 22:40:50
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Uznawanie e-maili za jakikolwiek dowód budzi moje przerażenie. Czy
    > brałbyś poważnie na dowód w postaci wydrukowanej na drukarce kartki, bez
    > podpisu, bez odcisków, bez niczego?

    Potwierdzenia elektroniczne przelewów bankowych są właśnie w postaci
    wydrukowanej
    na drukarce kartki.........

    Czy myślicie że adwokat zarezykuje swoją karierę , wiedząć jaka była na
    prawdę ta korespondencja,
    że jego administrator skrzynki pocztowej z której wysyłał emaila znajdzie
    na potrzeby sądu, w archiwum, tego emaila i potwierdzi jego
    autentyczność.....albo że
    znajdzie się świadek potwierdzający ustalenia.

    zbyszek