    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 2 tygodnie
    Date: Tue, 14 Aug 2007 13:14:09 +0200

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f9rj4j$m1r$1@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu mz porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Co oznacza 'oddalem na reklamacje'? Reklamowales na podstawie gwarancji
    > czy z tytulu niezgodnosci z umowa? Jesli to pierwsze, to patrz karta
    > gwarancyjna, jesli to drugie - sprzedawca ma bodajze 30 dni na
    > ustosunkowanei sie do reklamacji

    14 dni od dnia zgłoszenia przez ciebie wady - art.8 ust. 3 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) ( Dz. U. z 2002r., Nr
    141, poz. 1176 z późn. zm.)

    > Jesli gwarancja - patrz karta gwarancyjna, jesli niezgodnosc z umowa - wg
    > mnie brak dokladnego terminu.

    tu termin naprawy ustalacie wspólnie (art.8 ust.4 ustawy), ale sprzedawca
    winien określić ile to mu zajmie, a wpierw czy w ogole naprawi towar; jeżeli
    nie naprawi, to możesz żądać zwrotu kasy za zwrotem towaru - odstapienie od
    umowy; możesz też zatrzymać towar za obniżeniem ceny stosownie do zakresu
    stwierdzonej niezgodności towaru z umowa czyli wady fizycznej