  • 1. Data: 2006-01-24 20:19:50
    Temat: 18 lat a alimenty
    Od: He(R)Sk <s...@p...pl>

    czy ktos moze podzielic sie wiedza w temacie: dziecko skonczylo
    18 lat, od kiedy ustaje obowiazek alimentacyjny ?
    Nie jestem pewien - w UE wraz z ukonczeniem 18 lat bez dodatkowych
    warunkow. Jezeli w prawie polskim (KRiO) jest inaczej czy mozna
    powolac sie na prawo unijne (jestesmy przeciez w UE)?

    --

    HeSk

  • 2. Data: 2006-01-24 20:36:49
    Temat: Re: 18 lat a alimenty
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    He(R)Sk napisał(a):
> [...]
    > warunkow. Jezeli w prawie polskim (KRiO) jest inaczej czy mozna
    > powolac sie na prawo unijne (jestesmy przeciez w UE)?

    najpierw wskaż to prawo unijne, potem się zastanowimy

    KG

  • 3. Data: 2006-01-24 21:03:38
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "HeRSk" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Jeśli w Unii jest do 18 lat, a w Polsce byłoby np. do 16 to na pewno byłoby
    żle, ale gdy w Polsce jest więcej to nie raczej nie przeszkadza.

  • 4. Data: 2006-01-24 22:11:31
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > warunkow. Jezeli w prawie polskim (KRiO) jest inaczej czy mozna
    > powolac sie na prawo unijne (jestesmy przeciez w UE)?

    O ile pamietam, to w Polsce chodzi o zdolnosc dziecka do utrzymania się.
    Jesli np. studiuje na studiach dziennych, nie ma zawodu itp. to obowiązek
    alimentacujny trwa do konca studiów.
    Ja mojego starego scigalem mając 22 lata. I w sądzie nie bylo problemu.

    pzdr
    ________________
    BN
    www.adekus.pl

  • 5. Data: 2006-01-25 03:16:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HeSk wrote:
    > czy ktos moze podzielic sie wiedza w temacie: dziecko skonczylo
    > 18 lat, od kiedy ustaje obowiazek alimentacyjny ?

    Jak pobiera nauki, to jeszcze parę ładnych lat (26, ale lepiej sprawdź w
    KRiO).

    > Nie jestem pewien - w UE wraz z ukonczeniem 18 lat bez dodatkowych
    > warunkow. Jezeli w prawie polskim (KRiO) jest inaczej czy mozna
    > powolac sie na prawo unijne (jestesmy przeciez w UE)?

    A podaj może źródło tego prawa - bo może jakiegoś detalu nie doczytałeś ;)

  • 6. Data: 2006-01-25 05:52:43
    Od: He(R)Sk <s...@p...pl>

    On Tue, 24 Jan 2006 22:03:38 +0100, "mgma" <m...@n...pl>
    wrote:

    > Jeśli w Unii jest do 18 lat, a w Polsce byłoby np. do 16 to na pewno
    > byłoby żle, ale gdy w Polsce jest więcej to nie raczej nie przeszkadza.

    nie rozwazamy w kategoriach dobrze-zle.

    --

    HeSk

  • 7. Data: 2006-01-25 07:41:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jak pobiera nauki, to jeszcze parę ładnych lat (26, ale lepiej sprawdź w
    > KRiO).

    nie ma limitu wieku

    KG

  • 8. Data: 2006-01-25 08:48:46
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

[...]

    Obowiazek alimentacyjny ustaje, gdy dziecko moze sie samodzielnie
    utrzymywac. Przyjmuje sie, ze poki pobiera nauki to naleza mu sie alimenty.
    W wypadku jednak, gdy sa to studia, a dziecko zawala np. 2 lata z rzedu na
    tych studiach, wowczas rodzic placacy alimenty moze zaprzestac placenia
    alimentow. Wyjatki moga dotyczyc studiow trudnych - prawa czy medycyny -
    zapraszam do lektury ciekawego orzecznictwa SN w tych sprawach.

    Podsumowujac - dziecko ma sie uczyc dalej i to uczyc sie na tyle dobrze,
    zeby nie zawalic zadnego roku na studiach.

    Pozdrawiam,

    F.
    ------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 9. Data: 2006-01-25 12:10:06
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dr7e3b$671$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *Fil* napisał(a):

> [...]
    > warunkow. Jezeli w prawie polskim (KRiO) jest inaczej czy mozna
    > powolac sie na prawo unijne (jestesmy przeciez w UE)?

    Całkiem niedawno, chyba wczoraj słyszałem, że nad prawem polskim
    nadrzędne jest prawo unijne i jeśli polskie jest sprzeczne z unijnym, to
    ma zastosowanie unijne. Ktoś się wypowie jak to się ma do obowiązku
    alimentacyjnego?

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2006-01-25 13:41:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Big Jack napisał(a):
> [...]
    > nadrzędne jest prawo unijne i jeśli polskie jest sprzeczne z unijnym, to
    > ma zastosowanie unijne. Ktoś się wypowie jak to się ma do obowiązku

    wskaż w jakim zakresie prawo unijne reguluje obowiązek alimentacyjny...

    KG