  • 1. Data: 2006-01-24 18:49:15
    Temat: jak oddać mieszkanie lokatorskie z lokatorem?
    Od: "Paweł" <1...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    W listopadzie ub. roku prosiłem na grupie o pomoc dotyczącą współokatora
    mieszkania spółdzielczego - lokatorskiego.
    W skrócie:
    - współlokator jest w mieszkaniu zameldowany na pobyt stały wraz z
    nastoletnimi - niepełnoletnimi dziećmi
    - ustna umowa umożliwiała mu zamieszkiwanie pod warunkiem regularnego
    płacenia czynszu wraz z mediami (był to jedyny warunek)
    - od prawie roku lokator nie płaci czynszu i nie będzie go płacił, ponieważ
    nie posiada dochodów, jest świadomy swoich praw wynikających z posiadania
    niepełnoletnich dzieci, nie przyjmuje żadnej korespondencji.
    Ponieważ kupiłem mieszkanie w innym mieście, to o ktorym piszę nie jest mi
    potrzebne; nie mieszkam w nim od czasu zameldowania lokatora. Zadłużenie
    narasta z każdym miesiacem. Chcę oddać mieszkanie spółdzielni, ale ta nie
    przyjmie go z ww. lokatorem, ten nie zamierza się wyprowadzić i to ten
    problem.
    W wspomnianym listopadowym wątku podano mi kilka pomysłów, ale nic z tego nie
    wyszło. Pozostał mi jeden: wystąpić z Spółdzielni wypowiadając członkostwo -
    tracę w ten sposób prawo do spółdzielczego lokalu, pozostawiam spółdzielni
    lokatora z dziećmi w moim _byłym_ mieszkaniu.
    Mieszkanie nie jest "zdane", jaki jest możliwy dalszy scenariusz, czy pomysł
    jest dobry?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-01-24 20:24:18
    Temat: Re: jak oddać mieszkanie lokatorskie z lokatorem?
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Paweł wrote:
> [...]
    > lokatora z dziećmi w moim _byłym_ mieszkaniu.
    > Mieszkanie nie jest "zdane", jaki jest możliwy dalszy scenariusz, czy pomysł

    Dobry ;-) ale ja mam lepszy.

    Napisz do mnie na priv, bo ja sie odbijam, to cos sie poradzi.

    Pzdr MZ

  • 3. Data: 2006-01-24 23:40:22
    Od: "Paweł" <1...@N...gazeta.pl>

    Marcin Żyła <m...@m...com> napisał(a):

    > Dobry ;-) ale ja mam lepszy.
    >
    > Napisz do mnie na priv, bo ja sie odbijam, to cos sie poradzi.

    Podaj adres, bo z powyzszego mi zwraca. Moze nieźle byłoby, gdybyś sposób
    podał na grupę. jak przeglądałem Google, to przypadków takich jak mój są
    setki.

    Pozdrawiam
    Paweł