eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › reklamacja -> termin rozpatrzenia -> odszkodowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2006-01-24 16:56:06
    Temat: reklamacja -> termin rozpatrzenia -> odszkodowanie
    Od: "Greg" <m...@W...gazeta.pl>

    Niedawno złożyłem reklamację w biurze maklerskim.
    Reklamacja dotyczyła niewłaściwej realizacji zlecenia.

    1) Moje pytanie dotyczyć będzie terminu realizacji reklamacji.
    Zgodnie z regulaminem:
    "Wszelkie skargi i reklamacje (...) będą rozpatrywane w ciągu 21 dni od daty
    zgłoszenia".

    Zarówno zaraz po złożeniu reklamacji, jak i przy okazji późniejszych
    kontaktów z biurem maklerskim, jego pracownicy informowali mnie że termin
    rozpatrywania reklamacji wynosi 30 dni. Podjąłem tę kwestię w rozmowie
    telefonicznej. Twierdzą, że chodzi o 21 dni roboczych, a więc łącznie 30 dni.

    W regulamienie wyraźnie mowa jest o "dniach" a nie o "dniach roboczych". Czy
    istnieją jakieś przepisy, na podstawie których można przyjąć, iż "dni"
    oznaczają domyślnie dni robocze? Czy załatwienie reklamacji np. w ciągu 25
    dni nie będzie złamaniem warunków umowy?

    2) Druga kwestia. Jaki jest skutek nierozpatrzenia reklamacji (braku decyzji)
    w ciągu tych 21 (bądź 30) dni?
    Czy biuro maklerskie ponosi jakiekolwiek konsekwencje z tego tytułu? Czego
    mogę się domagać?
    Dodam, że oprócz przedstawienia stanu faktycznego (tzn. "co nie było nie
    tak") sformułowałem również czego żądam w ramach odszkodowania.

    No i wreszcie, gdzie zgłosić ewentualne roszczenia, jeśli będą uciekali od
    ewentualnej odpowiedzialności?

    Z góry Wielkie Dzięki za wszelką pomoc.
    Greg.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2006-01-24 17:00:20
    Temat: Re: reklamacja -> termin rozpatrzenia -> odszkodowanie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Greg napisał(a):
    > W regulamienie wyraźnie mowa jest o "dniach" a nie o "dniach roboczych". Czy
    > istnieją jakieś przepisy, na podstawie których można przyjąć, iż "dni"
    > oznaczają domyślnie dni robocze?

    Nie, domyślnie są kalendarzowe

    > 2) Druga kwestia. Jaki jest skutek nierozpatrzenia reklamacji (braku decyzji)
    > w ciągu tych 21 (bądź 30) dni?

    praktycznie żaden

    > Czy biuro maklerskie ponosi jakiekolwiek konsekwencje z tego tytułu? Czego
    > mogę się domagać?

    Być może odszkodowania za szkodę wynikłą z opóźnienia rozpatrzenia
    reklamacji. Wykażesz jakąś?

    > No i wreszcie, gdzie zgłosić ewentualne roszczenia, jeśli będą uciekali od
    > ewentualnej odpowiedzialności?

    od tego są sądy

    KG

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1