  • 1. Data: 2008-03-26 11:16:28
    Temat: Parking strzeżony - pies
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    jaki jest paragraf na właściciela parkingu strzezonego który nie zamyka psa i
    ten biega sobie swobodnie po parkingu podczas gdy wlascicoele aut oddaja lub
    zabieraja auta.

    Proceder ten dotyczy glownie godzin nocnych gdy stróżom niechce sie wołać psa
    i zamykac go w budzie. Piesek jest dość duży tzw, owczarek kaukaski.

    Prosze o informacji jakich kosztów mogę żądać od właściciela parkingu w razie
    pogryzienia mnie przez tego psa. Czy mogę wezwac policje aby zdyscyplinowac go?

    pzdr

  • 2. Data: 2008-03-26 14:25:53
    Temat: Re: Parking strzeżony - pies
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 12:16:28 +0100, K napisał(a):

    > jaki jest paragraf na właściciela parkingu strzezonego który nie zamyka
    > psa i ten biega sobie swobodnie po parkingu podczas gdy wlascicoele aut
    > oddaja lub zabieraja auta.

    Art. 77 kw, do tego być może art. 108 kw - jeśli ktoś by szczuł ludzi.

    > Prosze o informacji jakich kosztów mogę żądać od właściciela parkingu w
    > razie pogryzienia mnie przez tego psa.

    Art. 431 par. 1 kc - odszkodowanie w wysokości poniesionej szkody.

    > Czy mogę wezwac policje aby zdyscyplinowac go?

    Jeśli doszło do popełnienia wykroczenia - tak.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-03-26 16:27:46
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Art. 77 kw, do tego być może art. 108 kw - jeśli ktoś by szczuł ludzi.

    Wcale nie musi szczuć, wystarczy że biega luzem po tak naprawde niezbyt
    prywatnym terenie w czasie, kiedy inni mają tam legalny dostęp. W końcu to
    parking...

    > Jeśli doszło do popełnienia wykroczenia - tak.

    Nieprawda, możesz wezwać i bez tego. Nałożą na właściciela mandat lub
    dostanie na początek upomnienie.
    Powyższe twierdzenia poparte własnymi działaniami. Baba, która puszczała psa
    (zresztą też owc. kaukaski) najpierw dostała 200, potem następne 200,
    później hycel zabrał psa i musiała przy odbiorze zapłacić jakieś koszta, a
    teraz sprawa jest w sądzie z mojego powództwa. Kobieta po prostu nie daje
    się zdyscyplinować do należytego zabezpieczenia psa. Ma domek ze sporym
    obejściem, a mimo to pies lata po osiedlu i warczy na przechodniów. Raz moja
    córka z naszym psem na smyczy ledwo uciekła. I wtedy właśnie miarka się
    przebrała i wziąłem sprawy w swoje ręce :-).

  • 4. Data: 2008-03-26 19:44:52
    Od: "Chris" <s...@t...pl>

> [...]
    > moja córka z naszym psem na smyczy ledwo uciekła. I wtedy właśnie miarka
    > się przebrała i wziąłem sprawy w swoje ręce :-).

    nie wiem czy do konca sie zrozumielismy, chodzi o to ze wlascicielem psa
    jest parking, a wiec jakas tam instytucja

    co w tym przypadku?

    pzdr

  • 5. Data: 2008-03-26 20:26:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 17:27:46 +0100, Robert J. napisał(a):

    > Nieprawda, możesz wezwać i bez tego. Nałożą na właściciela mandat lub
    > dostanie na początek upomnienie.

    LOL, mandat bez wykroczenia?

  • 6. Data: 2008-03-26 22:53:17
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w > LOL, mandat
    bez wykroczenia?
    Art. 77 Kodeksu wykroczeń

    "Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze
    nagany".

    Określając wymagane środki ostrożności ustawodawca wskazał środki "zwykłe" i
    "nakazane". Za środki "zwykłe" uznaje się takie, jakie są powszechnie
    przyjęte, np. trzymanie psa w kagańcu i na uwięzi, natomiast "nakazane" to
    wynikają wprost z obowiązujących przepisów (np. uchwał rad gmin,
    rozporządzeń).

    ZiPi

  • 7. Data: 2008-03-27 07:07:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > LOL, mandat bez wykroczenia?

    o ile mnie pamiec nie myli, owczarek kaukazki jest uznany za rase
    agresywna/niebezieczna, a zatem wymagane jest aby byl wyprowadzany na smyczy i w
    kagancu, a skoro lata sobie luzem po parkingu, to znaczy ze nie ma na pewno
    smyczy, a przypuszczam ze lata i bez kaganca, wiec wykroczenie jak najbardziej
    jest

  • 8. Data: 2008-03-27 09:18:51
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > kagancu, a skoro lata sobie luzem po parkingu, to znaczy ze nie ma na pewno
    > smyczy, a przypuszczam ze lata i bez kaganca, wiec wykroczenie jak

    Oczywisice ze lata sobie bez kaganca i smyczy, po prostu logika stróża jest
    taka "niech się Pan nie boi, on Pana nie ugryzie"

    Gdzie mogę znależć w miare aktualny spis ras uznanych za niebezpieczne?

    Mam zamiar naświetlić sprawę prezesowi parkingu i uswiadomic go w kwestii
    odpowiedzialnosci odszkodowawczej za ew. uszczebek na zdrowiu w wyniku ataku
    tego psa. Jestem pewiem ze prezes to zrozumie i poinstruuje strózy co maja
    robić.

    pozr

  • 9. Data: 2008-03-27 09:37:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 23:53:17 +0100, Zbyszek ZiPi napisał(a):

> [...]
    > powszechnie przyjęte, np. trzymanie psa w kagańcu i na uwięzi, natomiast
    > "nakazane" to wynikają wprost z obowiązujących przepisów (np. uchwał rad

    Nie zmienia to faktu, że ogólna kwalifikacja jest wówczas - wykroczenie.
    BTW to przykład dość szkodliwego w moim przekonaniu przepisu, niezgodnego
    z konstytucyjną wszakże zasadą nullum crime sine lege.

  • 10. Data: 2008-03-27 09:39:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 10:18:51 +0100, K napisał(a):

    > najbardziej

    > Gdzie mogę znależć w miare aktualny spis ras uznanych za niebezpieczne?

    Ja bym zaczął od wpisania w Google "spis ras uznanych za niebezpieczne"
    albo "lista ras uznanych za niebezpieczne".