Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 715
- Data wpłynięcia: 2012-09-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1385
715
w szczególno ci dotycz cy wymiany informacji, został
pomimo jego zawarcia nie stosuje się do jego
rozpatrzony odmownie lub w których nie podjęto
postanowie , w tym nie udziela w wyznaczonym
w
sprawie tego wniosku żadnych działa
terminie informacji, o których udzielenie wnioskowała
w odpowiednim terminie. Bez uszczerbku dla art. 258
Komisja Nadzoru Finansowego, lub odmawia
Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) w
udzielenia takich informacji, Komisja Nadzoru
przypadkach, o których mowa w zdaniu pierwszym,
Finansowego może powiadomić o tym Europejski
EUNB może skorzystać z uprawnie przysługuj cych
Urz d Nadzoru Bankowego.”;
mu na mocy art. 19 rozporz dzenia UE nr 1093/2010.
W celu zapewnienia spójnej harmonizacji niniejszego
artykułu EUNB opracowuje projekty regulacyjnych
standardów technicznych w celu okre lenia informacji
zawartych w niniejszym artykule.
W celu zapewnienia jednolitych warunków stosowania
niniejszego artykułu EUNB opracowuje projekty
wykonawczych standardów technicznych służ cych
ustanowieniu standardowych formularzy, szablonów
i procedur do celów wymiany informacji, które mog
ułatwić monitorowanie instytucji kredytowych.
EUNB przedstawi Komisji te projekty standardów
technicznych do dnia 1 stycznia 2014 r.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie trzecim, zgodnie z procedur
okre lon w art. 10–14 rozporz dzenia (UE) nr
1093/2010.
Komisja jest także uprawniona do przyjmowania
wykonawczych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie czwartym, zgodnie z art. 15
rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010.”;
Art. 9
15) w art. 42a wprowadza się następuj ce zmiany:
T Art.
3 d) po ust. 16 dodaje się ust. 16a w brzmieniu:
pkt 15
pkt 10
a) w ust. 1 po akapicie czwartym dodaje się akapit
„16a. Jeżeli przed upływem terminu dwóch miesięcy od
lit. a)
lit. d)
w brzmieniu:
dnia otrzymania przez wła ciwe władze nadzorcze
informacji, o której mowa w ust. 12, wła ciwa władza
„Jeżeli pod koniec pocz tkowego terminu dwóch
nadzorcza skieruje sprawę do Europejskiego Urzędu
miesięcy dowolny z zainteresowanych wła ciwych
Nadzoru Bankowego zgodnie z art. 19 rozporz dzenia
organów skierował sprawę do EUNB zgodnie z art. 19
nr 1093/2010, Komisja Nadzoru Finansowego zawiesza
rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010, wła ciwe organy
postępowanie do czasu wydania przez Europejski Urz d
przyjmuj cego pa stwa członkowskiego odraczaj
Nadzoru Bankowego decyzji zgodnie z art. 19 ust. 3
podjęcie decyzji i czekaj na decyzję, EUNB może
tego rozporz dzenia.”;
podj ć zgodnie z art. 19 ust. 3 tego rozporz dzenia.
Wła ciwe organy przyjmuj cego pa stwa
64
członkowskiego podejmuj decyzję zgodn z decyzj
EUNB. Termin dwóch miesięcy uznaje się za termin
zako czenia postępowania pojednawczego
w rozumieniu tego rozporz dzenia. EUNB podejmuje
decyzję w terminie jednego miesi ca. Sprawy nie kieruje
się do EUNB, je li pocz tkowy termin dwóch miesięcy
upłyn ł lub je li podjęto wspóln decyzję.”;
Art. 9
b) w ust. 3 dodaje się akapity w brzmieniu:
N
pkt 15
„Aby zapewnić spójn harmonizację niniejszego
lit. b)
artykułu EUNB może opracowywać projekty
regulacyjnych standardów technicznych w celu
okre lania ogólnych warunków funkcjonowania
kolegiów organów nadzoru.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie czwartym, zgodnie z procedur
ustanowion w art. 10–14 rozporz dzenia (UE) nr
1093/2010.
Aby zapewnić jednolite warunki stosowania niniejszego
artykułu, EUNB może opracowywać projekty
wykonawczych standardów technicznych w celu
okre lania zasad operacyjnego funkcjonowania kolegiów
organów nadzoru.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
wykonawczych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie szóstym, zgodnie z procedur
ustanowion w art. 15 rozporz dzenia (UE) nr
1093/2010.”;
Art. 9
16) w art. 42b wprowadza się następuj ce zmiany:
T Art.
3 5) w art. 133 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
pkt 16
pkt 5
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1a. Przy wykonywaniu swoich zada Komisja
lit. a)
Nadzoru Finansowego uwzględnia wytyczne i zalecenia
„1. Podczas wykonywania swoich obowi zków
Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego. W
wła ciwe organy uwzględniaj konwergencję
przypadku nieuwzględniania wytycznych lub zalece
w
odniesieniu do instrumentów nadzoru i praktyk
Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego Komisja
nadzorczych w zastosowaniu przepisów ustawowych,
Nadzoru Finansowego podaje powody ich
wykonawczych i wymogów administracyjnych
nieuwzględniania.”;
przyjętych na mocy niniejszej dyrektywy. W tym celu
pa stwa członkowskie zapewniaj , aby:
Nie ma potrzeby ogólnego wskazywania w przepisach
krajowych obowiązku uwzględniania przez krajowy
a) wła ciwe organy uczestniczyły
organ nadzoru (KNF) konwergencji w zakresie
w działaniach EUNB;
instrumentów nadzoru oraz praktyk nadzorczych; przy
65
b) wła ciwe organy przestrzegały wytycznych
wykonywaniu swoich zadań KNF niewątpliwie bierze
i zalece EUNB, a w przypadku ich
pod uwagę zbieżność europejskich praktyk nadzorczych,
nieprzestrzegania podawały powody takiej
m. in. przez samo stosowanie przepisów dyrektyw
sytuacji;
unijnych w zakresie nadzoru, realizowanie obowiązków
informacyjnych wobec EUNB, uwzględnianie zaleceń i
c) zakres
kompetencji
powierzonych
wytycznych EUNB, jak również uczestniczenie w jego
wła ciwym organom na poziomie krajowym nie
pracach (m. in. na podstawie art. 40 rozporządzenia nr
ograniczał wykonywania przez nie ich
1093/2010)
obowi zków wynikaj cych z
członkostwa
w EUNB lub z niniejszej dyrektywy.”;
Art. 9
b) uchyla się ust. 2;
N
pkt 16
lit. b)
Art. 9
17) art. 44 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
N
pkt 17
„2. Ustęp 1 nie stanowi przeszkody dla wymiany
informacji między wła ciwymi organami różnych
pa stw członkowskich ani dla przekazywania informacji
EUNB przez wła ciwe organy zgodnie z niniejsz
dyrektyw i innymi dyrektywami maj cymi
zastosowanie do instytucji kredytowych, jak również
zgodnie z art. 31 i 35 rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010.
Informacje te podlegaj warunkom odnosz cym się do
tajemnicy zawodowej okre lonym w ust. 1.”;
Art. 9
18) art. 46 otrzymuje brzmienie:
N
pkt 18
„Artykuł 46
Zgodnie z art. 33 rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010
pa stwa członkowskie i EUNB mog zawierać umowy
o współpracy umożliwiaj ce wymianę informacji
z wła ciwymi organami pa stw trzecich lub z organami
b dź instytucjami pa stw trzecich w rozumieniu art. 47
i art. 48 ust. 1 niniejszej dyrektywy jedynie wówczas,
gdy ujawniane informacje objęte s gwarancjami
tajemnicy zawodowej co najmniej równoważnymi
okre lonym w art. 44 ust. 1 niniejszej dyrektywy. Taka
wymiana informacji służy wykonywaniu zada nadzoru
przez te organy lub instytucje.
W przypadku gdy informacje pochodz z innego
pa stwa członkowskiego, nie mog być ujawnione bez
wyraźnej zgody organów, które je ujawniły,
a w stosownych przypadkach, wył cznie do celów, na
które organy te wyraziły zgodę.”;
66
Art. 9
19) w art. 49 wprowadza się następuj ce zmiany:
N
pkt 19
a) akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:
lit. a)
„Przepisy niniejszej sekcji nie stanowi przeszkody
w
przekazywaniu przez wła ciwe organy informacji
następuj cym podmiotom do celów wykonywania ich
zada :
a) bankom centralnym w Europejskim Systemie
Banków Centralnych i innym organom pełni cym
podobn funkcję w zakresie ich kompetencji jako
organów monetarnych, w przypadku gdy informacje te
s istotne w kontek cie wykonywania ich zada
ustawowych, w tym prowadzenia polityki monetarnej
i zapewniania zwi zanej z tym płynno ci, nadzoru nad
systemami płatno ci, rozlicze i rozrachunku oraz
zabezpieczenia stabilno ci systemu finansowego;
b) w stosownych przypadkach, innym organom
publicznym odpowiedzialnym za nadzorowanie
systemów płatniczych;
c) Europejskiej Radzie ds. Ryzyka Systemowego
(zwanej dalej »ERRS«), w sytuacji gdy informacje te s
istotne dla wykonywania jej zada ustawowych na mocy
rozporz dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 1092/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie
wspólnotowego nadzoru makroostrożno ciowego nad
systemem finansowymi ustanowienia Europejskiej Rady
ds. Ryzyka Systemowego (*).
Przepisy niniejszej sekcji nie stanowi przeszkody dla
organów lub podmiotów, o których mowa w akapicie
pierwszym, w przekazywaniu wła ciwym organom
informacji, które mog im być potrzebne do celów
okre lonych w art. 45.
(*) Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 1.”;
Art. 9
b) akapit czwarty otrzymuje brzmienie:
N
pkt 19
„W sytuacji kryzysowej, o której mowa w art. 130 ust. 1,
lit. b)
pa stwa członkowskie zezwalaj wła ciwym organom
na niezwłoczne przekazywanie informacji bankom
centralnym w Europejskim Systemie Banków
Centralnych, w przypadku gdy takie informacje s
istotne dla wykonywania ich zada ustawowych, w tym
prowadzenia polityki monetarnej i zapewniania
67
zwi zanej z tym płynno ci, nadzoru nad systemami
płatno ci, rozlicze i rozrachunku papierów
warto ciowych oraz zabezpieczenia stabilno ci systemu
finansowego oraz na przekazywanie informacji ERRS
zgodnie z rozporz dzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) nr 1092/2010, w przypadku gdy takie
informacje s istotne dla wykonywania jej zada
ustawowych.”;
Art. 9
20) w art. 63a wprowadza się następuj ce zmiany:
N
Przepis dyrektywy zmienia art. 63a Dyrektywy
pkt 20
2006/48/WE. Nie podlega on transpozycji, ponieważ
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
lit. a)
dotyczy tzw. instrumentów hybrydowych, których
„4. Przepisy reguluj ce dany instrument okre laj tak
w Polsce nie wprowadzono.
warto ć kapitału, niespłaconych odsetek lub dywidend,
która pokrywa straty i nie utrudnia dokapitalizowania
instytucji kredytowej poprzez odpowiednie mechanizmy
opracowane przez EUNB na mocy ust. 6.”;
Art. 9
b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
N
pkt 20
„6. W celu zapewnienia spójnej harmonizacji oraz
lit. b)
konwergencji praktyk nadzorczych EUNB opracowuje
projekty regulacyjnych standardów technicznych w celu
okre lenia wymogów maj cych zastosowanie do
instrumentów, o których mowa w ust. 1 niniejszego
artykułu. EUNB przedstawi Komisji te projekty
regulacyjnych standardów technicznych do dnia 1
stycznia
2014 r. Komisja jest uprawniona do
przyjmowania regulacyjnych standardów technicznych,
o których mowa w akapicie pierwszym, zgodnie
z procedur okre lon w art. 10–14 rozporz dzenia (UE)
nr 1093/2010.
EUNB wydaje również wytyczne w odniesieniu do
instrumentów, o których mowa w art. 57 akapit pierwszy
lit. a).
EUNB monitoruje stosowanie tych wytycznych.”;
Art. 9
21) w art. 74 ust. 2 akapit drugi otrzymuje następuj ce
N
pkt 21
brzmienie:
„W celu zapewnienia jednolitych warunków stosowania
niniejszej dyrektywy, od dnia 31 grudnia 2012 r.
wła ciwe organy stosuj jednolite formaty,
częstotliwo ci i terminy przedkładania sprawozda na
potrzeby przekazywania tych oblicze przez instytucje
kredytowe. W celu zapewnienia jednolitych warunków
68
pomimo jego zawarcia nie stosuje się do jego
rozpatrzony odmownie lub w których nie podjęto
postanowie , w tym nie udziela w wyznaczonym
w
sprawie tego wniosku żadnych działa
terminie informacji, o których udzielenie wnioskowała
w odpowiednim terminie. Bez uszczerbku dla art. 258
Komisja Nadzoru Finansowego, lub odmawia
Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) w
udzielenia takich informacji, Komisja Nadzoru
przypadkach, o których mowa w zdaniu pierwszym,
Finansowego może powiadomić o tym Europejski
EUNB może skorzystać z uprawnie przysługuj cych
Urz d Nadzoru Bankowego.”;
mu na mocy art. 19 rozporz dzenia UE nr 1093/2010.
W celu zapewnienia spójnej harmonizacji niniejszego
artykułu EUNB opracowuje projekty regulacyjnych
standardów technicznych w celu okre lenia informacji
zawartych w niniejszym artykule.
W celu zapewnienia jednolitych warunków stosowania
niniejszego artykułu EUNB opracowuje projekty
wykonawczych standardów technicznych służ cych
ustanowieniu standardowych formularzy, szablonów
i procedur do celów wymiany informacji, które mog
ułatwić monitorowanie instytucji kredytowych.
EUNB przedstawi Komisji te projekty standardów
technicznych do dnia 1 stycznia 2014 r.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie trzecim, zgodnie z procedur
okre lon w art. 10–14 rozporz dzenia (UE) nr
1093/2010.
Komisja jest także uprawniona do przyjmowania
wykonawczych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie czwartym, zgodnie z art. 15
rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010.”;
Art. 9
15) w art. 42a wprowadza się następuj ce zmiany:
T Art.
3 d) po ust. 16 dodaje się ust. 16a w brzmieniu:
pkt 15
pkt 10
a) w ust. 1 po akapicie czwartym dodaje się akapit
„16a. Jeżeli przed upływem terminu dwóch miesięcy od
lit. a)
lit. d)
w brzmieniu:
dnia otrzymania przez wła ciwe władze nadzorcze
informacji, o której mowa w ust. 12, wła ciwa władza
„Jeżeli pod koniec pocz tkowego terminu dwóch
nadzorcza skieruje sprawę do Europejskiego Urzędu
miesięcy dowolny z zainteresowanych wła ciwych
Nadzoru Bankowego zgodnie z art. 19 rozporz dzenia
organów skierował sprawę do EUNB zgodnie z art. 19
nr 1093/2010, Komisja Nadzoru Finansowego zawiesza
rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010, wła ciwe organy
postępowanie do czasu wydania przez Europejski Urz d
przyjmuj cego pa stwa członkowskiego odraczaj
Nadzoru Bankowego decyzji zgodnie z art. 19 ust. 3
podjęcie decyzji i czekaj na decyzję, EUNB może
tego rozporz dzenia.”;
podj ć zgodnie z art. 19 ust. 3 tego rozporz dzenia.
Wła ciwe organy przyjmuj cego pa stwa
64
członkowskiego podejmuj decyzję zgodn z decyzj
EUNB. Termin dwóch miesięcy uznaje się za termin
zako czenia postępowania pojednawczego
w rozumieniu tego rozporz dzenia. EUNB podejmuje
decyzję w terminie jednego miesi ca. Sprawy nie kieruje
się do EUNB, je li pocz tkowy termin dwóch miesięcy
upłyn ł lub je li podjęto wspóln decyzję.”;
Art. 9
b) w ust. 3 dodaje się akapity w brzmieniu:
N
pkt 15
„Aby zapewnić spójn harmonizację niniejszego
lit. b)
artykułu EUNB może opracowywać projekty
regulacyjnych standardów technicznych w celu
okre lania ogólnych warunków funkcjonowania
kolegiów organów nadzoru.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie czwartym, zgodnie z procedur
ustanowion w art. 10–14 rozporz dzenia (UE) nr
1093/2010.
Aby zapewnić jednolite warunki stosowania niniejszego
artykułu, EUNB może opracowywać projekty
wykonawczych standardów technicznych w celu
okre lania zasad operacyjnego funkcjonowania kolegiów
organów nadzoru.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
wykonawczych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie szóstym, zgodnie z procedur
ustanowion w art. 15 rozporz dzenia (UE) nr
1093/2010.”;
Art. 9
16) w art. 42b wprowadza się następuj ce zmiany:
T Art.
3 5) w art. 133 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
pkt 16
pkt 5
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1a. Przy wykonywaniu swoich zada Komisja
lit. a)
Nadzoru Finansowego uwzględnia wytyczne i zalecenia
„1. Podczas wykonywania swoich obowi zków
Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego. W
wła ciwe organy uwzględniaj konwergencję
przypadku nieuwzględniania wytycznych lub zalece
w
odniesieniu do instrumentów nadzoru i praktyk
Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego Komisja
nadzorczych w zastosowaniu przepisów ustawowych,
Nadzoru Finansowego podaje powody ich
wykonawczych i wymogów administracyjnych
nieuwzględniania.”;
przyjętych na mocy niniejszej dyrektywy. W tym celu
pa stwa członkowskie zapewniaj , aby:
Nie ma potrzeby ogólnego wskazywania w przepisach
krajowych obowiązku uwzględniania przez krajowy
a) wła ciwe organy uczestniczyły
organ nadzoru (KNF) konwergencji w zakresie
w działaniach EUNB;
instrumentów nadzoru oraz praktyk nadzorczych; przy
65
b) wła ciwe organy przestrzegały wytycznych
wykonywaniu swoich zadań KNF niewątpliwie bierze
i zalece EUNB, a w przypadku ich
pod uwagę zbieżność europejskich praktyk nadzorczych,
nieprzestrzegania podawały powody takiej
m. in. przez samo stosowanie przepisów dyrektyw
sytuacji;
unijnych w zakresie nadzoru, realizowanie obowiązków
informacyjnych wobec EUNB, uwzględnianie zaleceń i
c) zakres
kompetencji
powierzonych
wytycznych EUNB, jak również uczestniczenie w jego
wła ciwym organom na poziomie krajowym nie
pracach (m. in. na podstawie art. 40 rozporządzenia nr
ograniczał wykonywania przez nie ich
1093/2010)
obowi zków wynikaj cych z
członkostwa
w EUNB lub z niniejszej dyrektywy.”;
Art. 9
b) uchyla się ust. 2;
N
pkt 16
lit. b)
Art. 9
17) art. 44 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
N
pkt 17
„2. Ustęp 1 nie stanowi przeszkody dla wymiany
informacji między wła ciwymi organami różnych
pa stw członkowskich ani dla przekazywania informacji
EUNB przez wła ciwe organy zgodnie z niniejsz
dyrektyw i innymi dyrektywami maj cymi
zastosowanie do instytucji kredytowych, jak również
zgodnie z art. 31 i 35 rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010.
Informacje te podlegaj warunkom odnosz cym się do
tajemnicy zawodowej okre lonym w ust. 1.”;
Art. 9
18) art. 46 otrzymuje brzmienie:
N
pkt 18
„Artykuł 46
Zgodnie z art. 33 rozporz dzenia (UE) nr 1093/2010
pa stwa członkowskie i EUNB mog zawierać umowy
o współpracy umożliwiaj ce wymianę informacji
z wła ciwymi organami pa stw trzecich lub z organami
b dź instytucjami pa stw trzecich w rozumieniu art. 47
i art. 48 ust. 1 niniejszej dyrektywy jedynie wówczas,
gdy ujawniane informacje objęte s gwarancjami
tajemnicy zawodowej co najmniej równoważnymi
okre lonym w art. 44 ust. 1 niniejszej dyrektywy. Taka
wymiana informacji służy wykonywaniu zada nadzoru
przez te organy lub instytucje.
W przypadku gdy informacje pochodz z innego
pa stwa członkowskiego, nie mog być ujawnione bez
wyraźnej zgody organów, które je ujawniły,
a w stosownych przypadkach, wył cznie do celów, na
które organy te wyraziły zgodę.”;
66
Art. 9
19) w art. 49 wprowadza się następuj ce zmiany:
N
pkt 19
a) akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:
lit. a)
„Przepisy niniejszej sekcji nie stanowi przeszkody
w
przekazywaniu przez wła ciwe organy informacji
następuj cym podmiotom do celów wykonywania ich
zada :
a) bankom centralnym w Europejskim Systemie
Banków Centralnych i innym organom pełni cym
podobn funkcję w zakresie ich kompetencji jako
organów monetarnych, w przypadku gdy informacje te
s istotne w kontek cie wykonywania ich zada
ustawowych, w tym prowadzenia polityki monetarnej
i zapewniania zwi zanej z tym płynno ci, nadzoru nad
systemami płatno ci, rozlicze i rozrachunku oraz
zabezpieczenia stabilno ci systemu finansowego;
b) w stosownych przypadkach, innym organom
publicznym odpowiedzialnym za nadzorowanie
systemów płatniczych;
c) Europejskiej Radzie ds. Ryzyka Systemowego
(zwanej dalej »ERRS«), w sytuacji gdy informacje te s
istotne dla wykonywania jej zada ustawowych na mocy
rozporz dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 1092/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie
wspólnotowego nadzoru makroostrożno ciowego nad
systemem finansowymi ustanowienia Europejskiej Rady
ds. Ryzyka Systemowego (*).
Przepisy niniejszej sekcji nie stanowi przeszkody dla
organów lub podmiotów, o których mowa w akapicie
pierwszym, w przekazywaniu wła ciwym organom
informacji, które mog im być potrzebne do celów
okre lonych w art. 45.
(*) Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 1.”;
Art. 9
b) akapit czwarty otrzymuje brzmienie:
N
pkt 19
„W sytuacji kryzysowej, o której mowa w art. 130 ust. 1,
lit. b)
pa stwa członkowskie zezwalaj wła ciwym organom
na niezwłoczne przekazywanie informacji bankom
centralnym w Europejskim Systemie Banków
Centralnych, w przypadku gdy takie informacje s
istotne dla wykonywania ich zada ustawowych, w tym
prowadzenia polityki monetarnej i zapewniania
67
zwi zanej z tym płynno ci, nadzoru nad systemami
płatno ci, rozlicze i rozrachunku papierów
warto ciowych oraz zabezpieczenia stabilno ci systemu
finansowego oraz na przekazywanie informacji ERRS
zgodnie z rozporz dzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) nr 1092/2010, w przypadku gdy takie
informacje s istotne dla wykonywania jej zada
ustawowych.”;
Art. 9
20) w art. 63a wprowadza się następuj ce zmiany:
N
Przepis dyrektywy zmienia art. 63a Dyrektywy
pkt 20
2006/48/WE. Nie podlega on transpozycji, ponieważ
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
lit. a)
dotyczy tzw. instrumentów hybrydowych, których
„4. Przepisy reguluj ce dany instrument okre laj tak
w Polsce nie wprowadzono.
warto ć kapitału, niespłaconych odsetek lub dywidend,
która pokrywa straty i nie utrudnia dokapitalizowania
instytucji kredytowej poprzez odpowiednie mechanizmy
opracowane przez EUNB na mocy ust. 6.”;
Art. 9
b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
N
pkt 20
„6. W celu zapewnienia spójnej harmonizacji oraz
lit. b)
konwergencji praktyk nadzorczych EUNB opracowuje
projekty regulacyjnych standardów technicznych w celu
okre lenia wymogów maj cych zastosowanie do
instrumentów, o których mowa w ust. 1 niniejszego
artykułu. EUNB przedstawi Komisji te projekty
regulacyjnych standardów technicznych do dnia 1
stycznia
2014 r. Komisja jest uprawniona do
przyjmowania regulacyjnych standardów technicznych,
o których mowa w akapicie pierwszym, zgodnie
z procedur okre lon w art. 10–14 rozporz dzenia (UE)
nr 1093/2010.
EUNB wydaje również wytyczne w odniesieniu do
instrumentów, o których mowa w art. 57 akapit pierwszy
lit. a).
EUNB monitoruje stosowanie tych wytycznych.”;
Art. 9
21) w art. 74 ust. 2 akapit drugi otrzymuje następuj ce
N
pkt 21
brzmienie:
„W celu zapewnienia jednolitych warunków stosowania
niniejszej dyrektywy, od dnia 31 grudnia 2012 r.
wła ciwe organy stosuj jednolite formaty,
częstotliwo ci i terminy przedkładania sprawozda na
potrzeby przekazywania tych oblicze przez instytucje
kredytowe. W celu zapewnienia jednolitych warunków
68
Dokumenty związane z tym projektem:
- 715 › Pobierz plik