eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 376
  • Data wpłynięcia: 2012-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-10-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448

376-cz-II



które mają
mechaniczną
skrzynie biegów i
homologację zgodnie
z artykułem 2(2)
Rozporządzenia
715/2007/WE
wyposażone w
sygnalizator zmiany
biegów (GSI)
Wszystkie kategorie
pojazdów spełniające
wymagania artykułu
5 Rozporządzenia
661/2009 UE

Rozporządzenie WE
System
M1 i N1
1/11/2014
661/2009
Elektronicznej
Kontroli Stabilności
M3 Klasa 3,

Toru Jazdy (ESC)
M3 <16 ton z
Obowiązkowe
pneumatycznym
wyposażenie
układem sterowania

N2 z wyłączeniem
hydraulicznego i
pneumatycznego
układu sterowania,
N3
O
Rozporządzenie UE
Obowiązkowa
Wszystkie
1/11/2014
407/2011
zgodność z

wymaganiami
regulaminów EKG
ONZ
Rozporządzenie UE
Obowiązkowa
N1
1/11/2014
407/2011
zgodność z

wymaganiami
regulaminu EKG
ONZ Nr 13 Seria
poprawek 3 do 11
oraz regulaminem
EKG ONZ 13H Seria
poprawek 9


202


UZASADNIENIE


Projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep stanowi realizację delegacji
art. 70zm ust. 1 pkt 1 – 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.
z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.).
Powyższy projekt ma zastąpić rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia
24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep
(Dz. U. Nr 238, poz. 2010, z późn. zm.). Wprowadzone projektem zmiany do ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.),
w tym delegacji do wydania przedmiotowego rozporządzenia wynikają z potrzeby implementacji
do polskiego systemu prawnego Dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich
przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych
pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 9.10.2007, str. 1, z późn. zm.).
Projektowane rozporządzenie określa zakres wymagań obowiązujących w procedurze
homologacji typu pojazdu samochodowego mającego cztery lub więcej kół, przyczepy
przeznaczonej do ciągnięcia przez ten pojazd oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części,
szczegółowe czynności organów w procedurze homologacji typu, istotne cechy różnicujące
kategorię, typ wariant lub wersję pojazdu, zakres i sposób przeprowadzania, badań
homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji, wzory dokumentów związanych z homologacją
typu.
Załącznik nr 6 w części I zawiera wykaz dyrektyw dotyczących przedmiotów
wyposażenia lub części, których spełnienie dla odpowiedniej kategorii pojazdu jest wymagane
w procedurze homologacji typu. Alternatywnie do tych wymagań w procedurze homologacji
typu uznawane są regulaminy EKG ONZ, a ich wykaz zawarty jest w części II załącznika nr 6.
Zagadnienia będące przedmiotem projektowanego rozporządzenia uregulowane są
w prawie Unii Europejskiej ww. dyrektywą 2007/46/WE.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z 2009 r. Nr 42, poz. 337 oraz z 2011 r. Nr 106,
203


poz. 622 i Nr 161, poz. 966) projekt rozporządzenia zostanie udostępniony na stronach
urzędowego informatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji Publicznej.
Na późniejszym etapie prac legislacyjnych, uzasadnienie zostanie uzupełnione
o informację odnośnie zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem przez podmioty
zajmujące się działalnością lobbingową w procesie stanowienia prawa.
Przepisy nowelizowanego rozporządzenia są zgodne z przepisami Unii Europejskiej.
Projekt nie wymaga przedstawienia organom lub instytucjom Unii Europejskiej stosownie
do § 12a uchwały Nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych.















204


OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep dotyczyć będzie producentów
i importerów pojazdów samochodowych, jednostek uprawnionych do prowadzenia badań
homologacyjnych oraz badań potwierdzających spełnienie odpowiednich wymagań danego
pojazdu w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, organów władzy samorządowej,
użytkowników pojazdów.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych
Konsultacje zostaną przeprowadzone z:
1) Polską Izbą Gospodarczą Transportu Samochodowego i Spedycji,
2) Ogólnopolskim
Porozumieniem
Związków Zawodowych,
3) Zrzeszeniem
Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce,
4) Ogólnopolskim
Związkiem Pracodawców Transportu Drogowego,
5) Ogólnopolskim
Związkiem Pracodawców Transportu Samochodowego,
6) Polskim
Związkiem Motorowym – Zarządem Głównym,
7) Instytutem
Transportu
Samochodowego,
8) Stowarzyszeniem
Szefów
Wydziałów Komunikacji,
9) Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów,
10) Izbą Gospodarczą Transportu Lądowego,
11) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych,
12) Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego,
13) Związkiem Pracodawców Motoryzacji,
14) N.S.Z.Z. Kierowców i pracowników zaplecza technicznego motoryzacji,
15) Stowarzyszeniem Techniki Motoryzacyjnej,
16) Przemysłowym Instytutem Motoryzacji – PIMOT,
17) Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Mechaników Polskich – Zarządem Głównym
Polskiego Towarzystwa Inżynierów Motoryzacji SIMP w Warszawie,
18) Krajowym Porozumieniem Stowarzyszeń Rzeczoznawców Samochodowych,
19) Clubem Antycznych Automobili & Rajdów CAAR POLSKA,
20) Polskim
Związkiem Pracodawców Prywatnych Przemysłu Motoryzacyjnego
i Ciągnikowego.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego

Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa i budżetu jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.


205


5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym

na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia wpłynie na konkurencyjność gospodarki

i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionów.
7. Opinia dotycząca zgodności z prawem Unii Europejskiej
Projekt
rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej i nie podlega notyfikacji
Komisji Europejskiej.





































18/03-kt
206
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 62 . [ 63 ] . 64 ... 70 ... 94

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: