eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 376
  • Data wpłynięcia: 2012-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-10-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448

376-cz-II


2.3.5. zapewnia, że dla każdego typu wyrobu przeprowadzane są co najmniej kontrole wymienione
w niniejszej dyrektywie oraz badania, które zalecane są w mających zastosowanie aktach prawnych,
które wymienione są w załączniku IV;
2.3.6. zapewnia, że dowolny zestaw próbek lub części badanych wykazujących brak zgodności
podczas omawianego rodzaju badania lub kontroli stanowi podstawę do przeprowadzenia dalszego
pobierania próbek oraz badań lub kontroli. W celu przywrócenia zgodności danej produkcji
podejmuje się wszelkie niezbędne kroki;
2.3.7. w przypadku homologacji typu pojazdu na kontrole, o których mowa w pkt 2.3.5, składają są
co najmniej badania weryfikujące prawidłową specyfikację budowy w odniesieniu do homologacji
oraz informacji wymaganych dla uzyskania świadectw zgodności znajdujących się w załączniku IX.

§3. Uzgodnienia dotyczące stałej weryfikacji
3.1. Organ, który udzielił homologacji typu, może w każdym momencie zweryfikować metody
kontroli zgodności stosowane w każdym zakładzie produkcyjnym.
3.1.1. Typowe uzgodnienia mają na celu monitorowanie stałej skuteczności procedur ustalonych w
sekcjach 1 i 2 (ocena początkowa oraz uzgodnienia dotyczące zgodności produktów) niniejszego
załącznika.
3.1.1.1. Czynności nadzoru przeprowadzone przez służby techniczne (wykwalifikowane lub uznane
zgodnie z wymogiem pkt 1.3.3) są uznawane za spełniające wymogi pkt 3.1.1 w odniesieniu do
procedur ustanowionych podczas oceny początkowej.
3.1.1.2. Normalna częstotliwość weryfikacji dokonywanych przez organ udzielający homologacji
(innych niż te, o których mowa w pkt 3.1.1.1) jest taka, aby zapewnić, że odpowiednie kontrole
przeprowadzane zgodnie z sekcjami 1 i 2 są poddawane przeglądowi przez okres trwania klimatu
zaufania ustanowionego przez organ udzielający homologacji.
3.2. Podczas każdego przeglądu inspektorowi udostępnia się zapisy badań lub kontroli oraz zapisy
produkcji; dotyczy to w szczególności zapisu tych badań lub kontroli, które są udokumentowane
zgodnie z wymaganiami pkt 2.2.
3.3. Inspektor może pobrać próbki losowo w celu poddania ich badaniom w laboratorium
producenta lub w obiektach służby technicznej. W takim przypadku przeprowadzane są jedynie
fizyczne badania. Minimalną liczbę próbek można określić na podstawie wyników weryfikacji
własnej producenta.
3.4. Jeśli poziom kontroli wydaje się niewystarczający lub gdy niezbędne wydaje się
zweryfikowanie ważności badań przeprowadzanych zgodnie z pkt 3.2, inspektor wybiera próbki do
wysłania służbom technicznym, które przeprowadzą fizyczne badania.
3.5. W przypadku stwierdzenia podczas inspekcji niezadowalających wyników, organ udzielający
homologacji zapewnia podjęcie wszelkich niezbędnych kroków w celu niezwłocznego
przywrócenia zgodności produkcji.
_____________

127

ZAŁĄCZNIK Nr 11

LIMITY POJAZDÓW KWALIFIKOWANYCH DO MAŁEJ SERII


Liczba pojazdów planowanych przez producenta lub importera do wprowadzenia do obrotu handlowego na
terytorium Unii Europejskiej w danym roku należących do jednej rodziny typów nie powinna przekraczać liczby
podanej w tabeli poniżej w odniesieniu do danej kategorii:

Kategoria pojazdu
Liczba
M1 1000
szt.
M2, M3, 0
szt.
N1 0
szt.
N2, N 3 (*)
0 szt.
O1, O2 0
szt.
O3, O4 0
szt.


Liczba pojazdów planowanych przez producenta lub importera do wprowadzenia do obrotu handlowego
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w danym roku należących do jednej rodziny typów nie powinna
przekraczać liczby podanej w tabeli poniżej w odniesieniu do danej kategorii:

Kategoria pojazdu
Liczba
M1 75
szt.
M2, M3, 250
szt.
N1 500
szt.
N2, N 3 (*)
250 szt.
O1, O2 500
szt.
O3, O4 250
szt.


„Rodzina typów” składa się z pojazdów, które nie różnią się pod względem tak istotnych cech jak:

1. W przypadku kategorii M1:
1) producent,
2) istotne zagadnienia dotyczące budowy i konstrukcji:
3) podwozie /płyta podłogowa (oczywiste i podstawowe różnice),
4) silnik (spalania wewnętrznego / elektryczny / hybrydowy).

2. W przypadku kategorii M2 i M3:
1) producent,
2) kategoria,
3) istotne zagadnienia dotyczące budowy i konstrukcji:
4) rama/ podwozie samonośne (oczywiste i podstawowe różnice),
5) silnik (spalania wewnętrznego / elektryczny / hybrydowy),
6) liczba osi.


3. W przypadku kategorii N1, N2 i N3:
1) producent;
2) kategoria;
3) istotne zagadnienia dotyczące budowy i konstrukcji;
4) podwozie /płyta podłogowa (oczywiste i podstawowe różnice);
5) silnik (spalania wewnętrznego / elektryczny / hybrydowy);
6) liczba osi.

4. W przypadku kategorii O1, O2, O3 i O4:
1) producent;
2) kategoria;
3) istotne zagadnienia dotyczące budowy i konstrukcji;
128

4) rama/ podwozie samonośne (oczywiste i podstawowe różnice);
5) liczba osi;
6) przyczepa z wózkiem skrętnym / naczepa / przyczepa z osią centralną;
7) rodzaj układu hamulcowego (np. bez hamulca / z hamulcem najazdowym / z hamulcem zasilanym z pojazdu
ciągnącego).

129


ZAŁĄCZNIK Nr 12

WZÓR WIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU WE POJAZDU ORAZ WIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU
POJAZDU

A. WZÓR WIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU WE POJAZDU

B. Maksymalny format: A4 (210 x 297 mm)


Pieczęć ministra właściwego
do spraw transportu



ŚWIADECTWO HOMOLOGACJI TYPU WE POJAZDU

Zawiadomienie dotyczące:
- homologacji typu (1), pojazdu
kompletnego,
(1)
- rozszerzenia homologacji typu(1), pojazdu
skompletowanego,
(1)
- odmowy homologacji typu(1), pojazdu
niekompletnego,
(1)
- cofnięcia homologacji typu (1),
pojazdu z kompletnymi i niekompletnymi wariantami(1)

pojazdu ze skompletowanymi i niekompletnymi wariantami, (1)

wydane na podstawie dyrektywy 2007/46/WE, ostatnio zmienionej przez dyrektywę …./…./WE/rozporządzenie (WE)
nr …./…..

Numer homologacji typu: .....................................................................................................
Powód rozszerzenia: .................................................................................................................
0.1.
Marka (nazwa handlowa producenta): ..........................................................................
0.2. Typ:
...............................................................................................................................
0.2.1. Oznaczenie(-nia) handlowe(2): ..........................................................................................
0.3. Sposób
wyróżnienia typu, jeżeli zaznaczono na pojeździe: ..........................................
0.3.1. Umiejscowienie
tego oznaczenia: ...........................................................................................
0.4. Kategoria
pojazdu (3): ....................................................................................................
0.5.
Nazwa i adres producenta pojazdu kompletnego(1): ......................................................
Nazwa i adres producenta pojazdu podstawowego(1) (4): ..............................................

Nazwa i adres producenta ostatniego etapu budowy pojazdu niekompletnego(1) (4): ....

Nazwa i adres producenta pojazdu skompletowanego(1) (4): .........................................
0.8.
Nazwa(wy) i adres(y) fabryki montującej: ..................................................................
0.9
Nazwa i adres przedstawiciela producenta (jeśli istnieje): …………………………
Część II
Niżej podpisany poświadcza rzetelność załączonego opisu technicznego wyżej wymienionego pojazdu, którego
wzorzec został wybrany przez władzę homologacyjną WE i dostarczony przez producenta jako prototyp oraz, że
załączone wyniki badań dotyczą pojazdu tego typu.

1.
W przypadku kompletnych i skompletowanych pojazdów / wariantów (1):
Typ pojazdu spełnia / nie spełnia (1) wymagania(ń) techniczne(nych) wszystkich odpowiednich przepisów
dotyczących homologacji wymienionych w załącznikach IV i XI (1) (4) do dyrektywy 2007/46/WE.
130

2.
W przypadku niekompletnych pojazdów / wariantów (1):
Typ pojazdu spełnia / nie spełnia (1) wymagania(ń) techniczne(ych) odpowiednich przepisów dotyczących
homologacji wymienionych w tabeli na stronie 2.

3. Homologacja
została udzielona / odmówiona / cofnięta (1)

4. Homologacja
została udzielona zgodnie z zasadami podanymi w art. 20 dyrektywy
i w związku z tym ograniczona czasowo do dnia: .......................... (dd/mm/rrrr).






(Miejscowość)
(Data) (Podpis)

Załączniki:
Opis techniczny i sprawozdanie z badań.
Wyniki badań.
Nazwisko oraz wzór podpisu osoby upoważnionej do podpisywania wyciągu ze świadectwa
homologacji oraz zaświadczenie o zajmowanym stanowisku.

Uwaga:
W przypadku stosowania niniejszego wzoru świadectwa dla homologacji typu udzielanej na
podstawie art. 20 dyrektywy, użycie tytułu: „ wiadectwo homologacji typu pojazdu WE” jest
możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej na podstawie pkt. 4 tego artykułu.























_________________
(1) Niepotrzebne usunąć.
(2) O ile nie jest jeszcze określone w czasie badań homologacyjnych, powinno być uzupełnione najpóźniej w chwili
wprowadzenia do obrotu handlowego.
(3) Według definicji w załączniku nr IIA do dyrektywy.
(4) Patrz strona 2.
131
strony : 1 ... 40 ... 47 . [ 48 ] . 49 ... 60 ... 94

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: