Rządowy projekt ustawy o rybołówstwie morskim
Rządowy projekt ustawy o rybołówstwie morskim
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2919
- Data wpłynięcia: 2014-11-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o rybołówstwie morskim
- data uchwalenia: 2014-12-19
- adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 222
2919
– 68 –
Podmioty prowadzące
ok. 10
Akta administracyjne –
Podmioty prowadzące
zarybianie
decyzje wydane
zarybianie będą
w indywidualnych sprawach zobligowane do uzyskania
zezwolenia.
Podmioty dokonujące
Brak danych –
Podmioty dokonujące
wprowadzenia
obecnie brak jest
wprowadzenia w polskich
w polskich obszarach
takich uregulowań,
obszarach morskich gatunku
morskich gatunku
żaden podmiot nie
obcego lub przenoszenia
obcego lub przenoszenia
wystąpił z
gatunku niewystępującego
gatunku
wnioskiem
miejscowo będą
niewystępującego
w zakresie
zobligowane do uzyskania
miejscowo
wprowadzenia
zezwolenia.
w polskich
obszarach morskich
gatunku obcego lub
przenoszenia
gatunku
niewystępującego
miejscowo
Organy administracji
Minister właściwy Obowiązujące przepisy
Projekt nakłada szereg
rybołówstwa morskiego
ds. rybołówstwa
obowiązków i kompetencji
i organy administracji
(MRiRW)
na organy administracji
morskiej
rybołówstwa morskiego
Okręgowi
m.in. w zakresie
Inspektorzy
prowadzenia rejestru
Rybołówstwa
statków rybackich,
Morskiego w Gdyni,
nadawania uprawnień do
Słupsku i Szczecinie
wykonywania rybołówstwa
morskiego, sprawowania
Dyrektorzy Urzędów
nadzoru nad
Morskich w Gdyni,
przestrzeganiem przepisów
Słupsku i Szczecinie
o rybołówstwie, w tym
przeprowadzania inspekcji
statków rybackich
i wyładunków, nakładania
kar pieniężnych.
Projekt w niewielkim
zakresie będzie oddziaływał
na organy administracji
morskiej, tj. w zakresie
współdziałania z OIRM
w sprawach wejścia do
polskich portów statków
rybackich z państw trzecich
oraz w sprawach
zawieszania uprawnień do
wykonywania funkcji
kapitana statku rybackiego
w związku
– 69 –
z wprowadzanym
w projekcie systemem
punktów za poważne
naruszenia przepisów WPR.
Sądy administracyjne
Wojewódzki Sąd
2
-
Podmioty niezadowolone
Administracyjny
z wydanych decyzji będą
w Warszawie oraz
miały prawo skargi do sądu
Naczelny Sąd
administracyjnego oraz
Administracyjny
skargi kasacyjnej do
w Warszawie
Naczelnego Sądu
Administracyjnego.
Naczelnicy urzędów
Obowiązujące przepisy
Naczelnicy urzędów
skarbowych
skarbowych będą organami
dokonującymi egzekucji
pieniężnych kar
administracyjnych.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Formalnym uzgodnieniom międzyresortowym oraz konsultacjom społecznym podlegał projekt założeń
projektu ustawy o rybołówstwie morskim – w II kwartale 2012 r. Projekt założeń był także opiniowany przez
Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego.
Projekt ustawy o rybołówstwie morskim opracowany na podstawie założeń projektu ustawy o rybołówstwie
morskim nie podlega konsultacjom publicznym, jednak został przekazany do opinii, zwłaszcza środowiska
rybackiego i przetwórców ryb.
Projekt został przesłany do następujących podmiotów:
I. uznane organizacje producentów ryb
1. Kołobrzeska Grupa Producentów Ryb Sp. z o.o.
2. Krajowa Izba Producentów Ryb w Ustce
3. Związek Producentów Ryb – Organizacja Producentów w Poznaniu
4. Organizacja Producentów Rybnych Władysławowo Sp. z o.o.
5. Zrzeszenie Rybaków Morskich-Organizacja Producentów
6. Północnoatlantycka Organizacja Producentów
7. Darłowska Grupa Producentów Ryb i Armatorów Łodzi Rybackich Sp. z o.o.
8. Organizacja Rybaków Łodziowych – Producentów Rybnych Sp. z o.o.
9. Organizacja Producentów Ryb Bałtyk Sp. z o.o.
10. Zachodniopomorska Grupa Producentów Ryb Sp. z o. o.
11. Organizacja Producentów Ryb Jesiotrowatych
12. Pomorska Organizacja Producentów – ARKA Sp. z o.o.
13. Zrzeszenie Producentów Ryb w Katowicach, Grojec
14. Organizacja Pracodawców – Producentów Ryb Śródlądowych
15. Darłowska Izba Producentów Ryb Sp. z o.o.
16. Zachodniopomorska Grupa Producentów Ryb
II. stowarzyszenia, związki i organizacje rybackie
1. Związek Rybaków Polskich w Ustce
2. Stowarzyszenie Armatorów Łodziowych
– 70 –
3. Stowarzyszenie Rybaków Zalewu Wiślanego
4. Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb
5. Zrzeszenie Rybaków Zalewów Szczecińskiego, Kamieńskiego i Jeziora Dąbie
6. Stowarzyszenie Rybak w Tolkmicku
7. Ogólnopolski Związek Pracodawców Rybackich w Toruniu
8. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Dzierżawców i Administratorów Nieruchomości Rybackich Skarbu
Państwa w Toruniu
9. Stowarzyszenie Rybactwa Dolnej i Środkowej Wisły w Toruniu
10. Polskie Towarzystwo Rybackie w Poznaniu
11. Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych
12. Wolińskie Stowarzyszenie Rybaków
13. Stowarzyszenie Importerów Ryb
14. Towarzystwo Promocji Ryb „Pan Karp”
III. inne stowarzyszenia, związki i organizacje
związane z gospodarką morską, rybołówstwem i wędkarstwem
1. Krajowa Izba Gospodarki Morskiej
2. Rada Krajowa Sekretariatu Transportowców NSZZ Solidarność
3. Federacja Związków Zawodowych Marynarzy i Rybaków
4. Krajowa Federacja Towarzystw Wędkarskich w Kwidzynie
5. Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Rada Krajowa
6. Polski Związek Wędkarski Zarząd Główny
7. Gospodarstwo Jeziorowe w Ełku Sp. z o.o. – Oddział Rybackich Użytkowników Jezior, Rzek
i Zbiorników Zaporowych Związku Producentów Ryb
8. Środkowopomorska Grupa Rybacka
9. Konwent LGR
10. Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej
11. Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych,
12. Konfederacja Lewiatan
13. Forum Związków Zawodowych
14. Rada Gospodarki Żywnościowej
15. Krajowa Rada Izb Rolniczych
16. Polska Rada Organizacji Młodzieżowych
17. Niezależny Samorządny Związek Zawodowy „Solidarność”
18. Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
19. Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej
20. Związek Województw Rzeczypospolitej
21. Polskie Towarzystwo Prawa Antydyskryminacyjnego
22. Forum Związków Zawodowych
23. Związek Rzemiosła Polskiego
24. Business Centre Club – Związek Pracodawców
IV. uniwersytety, szkoły wyższe i instytuty naukowe
1. Akademia Morska w Szczecinie
2. Akademia Morska w Gdyni
3. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
4. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (Wydział Nauk o Środowisku)
5. Uniwersytet Gdański
6. Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy
– 71 –
7. Instytut Rybactwa Śródlądowego im. S. Sakowicza
8. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
9. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
10. Polska Akademia Nauk – Zakład Ichtiobiologii i Gospodarki Rybackiej w Gołyszu
V. organizacje pozarządowe
1. Fundacja WWF Polska
2. Klub Przyrodników
3. Fundacja Greenpeace Polska
VI. urzędy i instytucje
1. Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Gdyni
2. Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Szczecinie
3. Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Słupsku
4. Urząd Morski w Gdyni
5. Urząd Morski w Szczecinie
6. Urząd Morski w Słupsku
Treść projektu zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie zgodnie z art. 5 ustawy
z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414,
z późn. zm.) w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
W ramach konsultacji organizacje nadesłały szereg uwag – szczegółowo omówionych w tabeli uwag.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
z …… r.)
Łącznie
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(0-9)
Dochody ogółem
0,551
0,561
0,58
0,594
0,611
0,627
0,642
0,658
0,674
0,69
6,188
budżet państwa
0,26
0,26
0,27
0,275
0,282
0,289
0,295
0,302
0,309
0,316
2,858
3,33
JST
0,291
0,301
0,31
0,319
0,329
0,338
0,347
0,356
0,365
0,374
pozostałe jednostki
(oddzielnie)
Wydatki ogółem
budżet państwa
32,042
29,343
30,058
30,921
31,695
36,491
33,494
34,425
35,274
36,185
329,928
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
(oddzielnie)
Saldo ogółem
- 31,491
- 28,782
- 29,478
- 30,327
- 31,084
- 35,864
- 32,852
- 33,767
- 34,6
- 35,495
- 323,74
budżet państwa
JST
0,291
0,301
0,31
0,319
0,329
0,338
0,347
0,356
0,365
0,374
3,33
pozostałe jednostki
– 72 –
(oddzielnie)
Wydatki zaplanowane na kolejne lata (od 2015 r. do 2024 r.) będą finansowane
w ramach limitu wydatków przewidzianych corocznie w ustawie budżetowej
Źródła
w części 62 – Rybołówstwo.
finansowania
W projekcie ustawy budżetowej na rok 2015 zagwarantowano środki finansowe na
realizację zadań wynikających z projektowanej ustawy.
Dodatkowe
Wskazane dochody budżetu państwa wynikają z działalności okręgowych inspektorów
rybołówstwa morskiego i zostały oszacowane na podstawie wykonania budżetu za
informacje,
2013 r. Obejmują one wpływy z tytułu kar pieniężnych, upomnień, odsetek od
w tym wskazanie
nieterminowych wpłat oraz z tytułu wystawianych dzienników połowowych.
źródeł danych
Z powyższego tytułu do budżetu wpłynęło 250 000 zł.
Natomiast z tytułu opłaty skarbowej za wpisy i zmiany wpisów do rejestru statków
i przyjętych do
rybackich, za wydane licencje połowowe oraz specjalne zezwolenia połowowe
obliczeń założeń
wpłynęło w 2014 r. do budżetu JST ok. 266 000 zł.
Wydatki po stronie budżetu państwa będą obejmować koszty związane
z wykonywaniem zadań przez administrację wynikających z nowej ustawy, w związku
z czym w kolejnych latach koszty wyniosą:
w 2015 r. – 32 100 tys. zł;
w 2016 r. – 30 000 tys. zł;
w 2017 r. – 30 100 tys. zł;
w 2018 r. – 31 000 tys. zł;
w 2019 r. – 31 700 tys. zł;
w 2020 r. – 36 500 tys. zł;
w 2021 r. – 33 500 tys. zł;
w 2022 r. – 34 500 tys. zł;
w 2023 r. – 35 300 tys. zł;
w 2024 r. – 36 200 tys. zł.
Projektuje się, że wydatki z budżetu będą wiązały się m.in. z zadaniami okręgowych
inspektorów rybołówstwa morskiego oraz ministra właściwego ds. rybołówstwa.
W ustawie przewidziano szereg kompetencji, zgodnie z którymi:
Minister właściwy do spraw rybołówstwa:
1)
jest odpowiedzialny za monitorowanie działalności połowowej statków rybackich
za pomocą satelitarnego systemu monitorowania statków, o którym mowa w art. 9
ust. 1 rozporządzenia nr 1224/2009;
2)
zbiera, gromadzi i przetwarza dane w zakresie wykonywania rybołówstwa
morskiego;
3)
realizuje obowiązki państwa członkowskiego Unii Europejskiej dotyczące:
a) przypadkowych połowów waleni, określone w rozporządzeniu nr 812/2004,
b) krajowego programu, o którym mowa w art. 80 ust. 1 lit. a, w tym
przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 25 ust. 3 rozporządzenia
nr 1380/2013;
4)
umożliwia przekazywanie informacji, o których mowa w art. 40 ust. 1
rozporządzenia nr 1005/2008, poprzez stronę internetową urzędu obsługującego
tego ministra;
5)
pełni funkcję organu, o którym mowa w art. 5 ust. 5 rozporządzenia nr 1224/2009;
Podmioty prowadzące
ok. 10
Akta administracyjne –
Podmioty prowadzące
zarybianie
decyzje wydane
zarybianie będą
w indywidualnych sprawach zobligowane do uzyskania
zezwolenia.
Podmioty dokonujące
Brak danych –
Podmioty dokonujące
wprowadzenia
obecnie brak jest
wprowadzenia w polskich
w polskich obszarach
takich uregulowań,
obszarach morskich gatunku
morskich gatunku
żaden podmiot nie
obcego lub przenoszenia
obcego lub przenoszenia
wystąpił z
gatunku niewystępującego
gatunku
wnioskiem
miejscowo będą
niewystępującego
w zakresie
zobligowane do uzyskania
miejscowo
wprowadzenia
zezwolenia.
w polskich
obszarach morskich
gatunku obcego lub
przenoszenia
gatunku
niewystępującego
miejscowo
Organy administracji
Minister właściwy Obowiązujące przepisy
Projekt nakłada szereg
rybołówstwa morskiego
ds. rybołówstwa
obowiązków i kompetencji
i organy administracji
(MRiRW)
na organy administracji
morskiej
rybołówstwa morskiego
Okręgowi
m.in. w zakresie
Inspektorzy
prowadzenia rejestru
Rybołówstwa
statków rybackich,
Morskiego w Gdyni,
nadawania uprawnień do
Słupsku i Szczecinie
wykonywania rybołówstwa
morskiego, sprawowania
Dyrektorzy Urzędów
nadzoru nad
Morskich w Gdyni,
przestrzeganiem przepisów
Słupsku i Szczecinie
o rybołówstwie, w tym
przeprowadzania inspekcji
statków rybackich
i wyładunków, nakładania
kar pieniężnych.
Projekt w niewielkim
zakresie będzie oddziaływał
na organy administracji
morskiej, tj. w zakresie
współdziałania z OIRM
w sprawach wejścia do
polskich portów statków
rybackich z państw trzecich
oraz w sprawach
zawieszania uprawnień do
wykonywania funkcji
kapitana statku rybackiego
w związku
– 69 –
z wprowadzanym
w projekcie systemem
punktów za poważne
naruszenia przepisów WPR.
Sądy administracyjne
Wojewódzki Sąd
2
-
Podmioty niezadowolone
Administracyjny
z wydanych decyzji będą
w Warszawie oraz
miały prawo skargi do sądu
Naczelny Sąd
administracyjnego oraz
Administracyjny
skargi kasacyjnej do
w Warszawie
Naczelnego Sądu
Administracyjnego.
Naczelnicy urzędów
Obowiązujące przepisy
Naczelnicy urzędów
skarbowych
skarbowych będą organami
dokonującymi egzekucji
pieniężnych kar
administracyjnych.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Formalnym uzgodnieniom międzyresortowym oraz konsultacjom społecznym podlegał projekt założeń
projektu ustawy o rybołówstwie morskim – w II kwartale 2012 r. Projekt założeń był także opiniowany przez
Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego.
Projekt ustawy o rybołówstwie morskim opracowany na podstawie założeń projektu ustawy o rybołówstwie
morskim nie podlega konsultacjom publicznym, jednak został przekazany do opinii, zwłaszcza środowiska
rybackiego i przetwórców ryb.
Projekt został przesłany do następujących podmiotów:
I. uznane organizacje producentów ryb
1. Kołobrzeska Grupa Producentów Ryb Sp. z o.o.
2. Krajowa Izba Producentów Ryb w Ustce
3. Związek Producentów Ryb – Organizacja Producentów w Poznaniu
4. Organizacja Producentów Rybnych Władysławowo Sp. z o.o.
5. Zrzeszenie Rybaków Morskich-Organizacja Producentów
6. Północnoatlantycka Organizacja Producentów
7. Darłowska Grupa Producentów Ryb i Armatorów Łodzi Rybackich Sp. z o.o.
8. Organizacja Rybaków Łodziowych – Producentów Rybnych Sp. z o.o.
9. Organizacja Producentów Ryb Bałtyk Sp. z o.o.
10. Zachodniopomorska Grupa Producentów Ryb Sp. z o. o.
11. Organizacja Producentów Ryb Jesiotrowatych
12. Pomorska Organizacja Producentów – ARKA Sp. z o.o.
13. Zrzeszenie Producentów Ryb w Katowicach, Grojec
14. Organizacja Pracodawców – Producentów Ryb Śródlądowych
15. Darłowska Izba Producentów Ryb Sp. z o.o.
16. Zachodniopomorska Grupa Producentów Ryb
II. stowarzyszenia, związki i organizacje rybackie
1. Związek Rybaków Polskich w Ustce
2. Stowarzyszenie Armatorów Łodziowych
– 70 –
3. Stowarzyszenie Rybaków Zalewu Wiślanego
4. Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb
5. Zrzeszenie Rybaków Zalewów Szczecińskiego, Kamieńskiego i Jeziora Dąbie
6. Stowarzyszenie Rybak w Tolkmicku
7. Ogólnopolski Związek Pracodawców Rybackich w Toruniu
8. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Dzierżawców i Administratorów Nieruchomości Rybackich Skarbu
Państwa w Toruniu
9. Stowarzyszenie Rybactwa Dolnej i Środkowej Wisły w Toruniu
10. Polskie Towarzystwo Rybackie w Poznaniu
11. Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych
12. Wolińskie Stowarzyszenie Rybaków
13. Stowarzyszenie Importerów Ryb
14. Towarzystwo Promocji Ryb „Pan Karp”
III. inne stowarzyszenia, związki i organizacje
związane z gospodarką morską, rybołówstwem i wędkarstwem
1. Krajowa Izba Gospodarki Morskiej
2. Rada Krajowa Sekretariatu Transportowców NSZZ Solidarność
3. Federacja Związków Zawodowych Marynarzy i Rybaków
4. Krajowa Federacja Towarzystw Wędkarskich w Kwidzynie
5. Wolny Związek Zawodowy Pracowników Gospodarki Morskiej Rada Krajowa
6. Polski Związek Wędkarski Zarząd Główny
7. Gospodarstwo Jeziorowe w Ełku Sp. z o.o. – Oddział Rybackich Użytkowników Jezior, Rzek
i Zbiorników Zaporowych Związku Producentów Ryb
8. Środkowopomorska Grupa Rybacka
9. Konwent LGR
10. Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej
11. Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych,
12. Konfederacja Lewiatan
13. Forum Związków Zawodowych
14. Rada Gospodarki Żywnościowej
15. Krajowa Rada Izb Rolniczych
16. Polska Rada Organizacji Młodzieżowych
17. Niezależny Samorządny Związek Zawodowy „Solidarność”
18. Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
19. Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej
20. Związek Województw Rzeczypospolitej
21. Polskie Towarzystwo Prawa Antydyskryminacyjnego
22. Forum Związków Zawodowych
23. Związek Rzemiosła Polskiego
24. Business Centre Club – Związek Pracodawców
IV. uniwersytety, szkoły wyższe i instytuty naukowe
1. Akademia Morska w Szczecinie
2. Akademia Morska w Gdyni
3. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
4. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (Wydział Nauk o Środowisku)
5. Uniwersytet Gdański
6. Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy
– 71 –
7. Instytut Rybactwa Śródlądowego im. S. Sakowicza
8. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
9. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
10. Polska Akademia Nauk – Zakład Ichtiobiologii i Gospodarki Rybackiej w Gołyszu
V. organizacje pozarządowe
1. Fundacja WWF Polska
2. Klub Przyrodników
3. Fundacja Greenpeace Polska
VI. urzędy i instytucje
1. Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Gdyni
2. Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Szczecinie
3. Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Słupsku
4. Urząd Morski w Gdyni
5. Urząd Morski w Szczecinie
6. Urząd Morski w Słupsku
Treść projektu zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie zgodnie z art. 5 ustawy
z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414,
z późn. zm.) w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
W ramach konsultacji organizacje nadesłały szereg uwag – szczegółowo omówionych w tabeli uwag.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
z …… r.)
Łącznie
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(0-9)
Dochody ogółem
0,551
0,561
0,58
0,594
0,611
0,627
0,642
0,658
0,674
0,69
6,188
budżet państwa
0,26
0,26
0,27
0,275
0,282
0,289
0,295
0,302
0,309
0,316
2,858
3,33
JST
0,291
0,301
0,31
0,319
0,329
0,338
0,347
0,356
0,365
0,374
pozostałe jednostki
(oddzielnie)
Wydatki ogółem
budżet państwa
32,042
29,343
30,058
30,921
31,695
36,491
33,494
34,425
35,274
36,185
329,928
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
(oddzielnie)
Saldo ogółem
- 31,491
- 28,782
- 29,478
- 30,327
- 31,084
- 35,864
- 32,852
- 33,767
- 34,6
- 35,495
- 323,74
budżet państwa
JST
0,291
0,301
0,31
0,319
0,329
0,338
0,347
0,356
0,365
0,374
3,33
pozostałe jednostki
– 72 –
(oddzielnie)
Wydatki zaplanowane na kolejne lata (od 2015 r. do 2024 r.) będą finansowane
w ramach limitu wydatków przewidzianych corocznie w ustawie budżetowej
Źródła
w części 62 – Rybołówstwo.
finansowania
W projekcie ustawy budżetowej na rok 2015 zagwarantowano środki finansowe na
realizację zadań wynikających z projektowanej ustawy.
Dodatkowe
Wskazane dochody budżetu państwa wynikają z działalności okręgowych inspektorów
rybołówstwa morskiego i zostały oszacowane na podstawie wykonania budżetu za
informacje,
2013 r. Obejmują one wpływy z tytułu kar pieniężnych, upomnień, odsetek od
w tym wskazanie
nieterminowych wpłat oraz z tytułu wystawianych dzienników połowowych.
źródeł danych
Z powyższego tytułu do budżetu wpłynęło 250 000 zł.
Natomiast z tytułu opłaty skarbowej za wpisy i zmiany wpisów do rejestru statków
i przyjętych do
rybackich, za wydane licencje połowowe oraz specjalne zezwolenia połowowe
obliczeń założeń
wpłynęło w 2014 r. do budżetu JST ok. 266 000 zł.
Wydatki po stronie budżetu państwa będą obejmować koszty związane
z wykonywaniem zadań przez administrację wynikających z nowej ustawy, w związku
z czym w kolejnych latach koszty wyniosą:
w 2015 r. – 32 100 tys. zł;
w 2016 r. – 30 000 tys. zł;
w 2017 r. – 30 100 tys. zł;
w 2018 r. – 31 000 tys. zł;
w 2019 r. – 31 700 tys. zł;
w 2020 r. – 36 500 tys. zł;
w 2021 r. – 33 500 tys. zł;
w 2022 r. – 34 500 tys. zł;
w 2023 r. – 35 300 tys. zł;
w 2024 r. – 36 200 tys. zł.
Projektuje się, że wydatki z budżetu będą wiązały się m.in. z zadaniami okręgowych
inspektorów rybołówstwa morskiego oraz ministra właściwego ds. rybołówstwa.
W ustawie przewidziano szereg kompetencji, zgodnie z którymi:
Minister właściwy do spraw rybołówstwa:
1)
jest odpowiedzialny za monitorowanie działalności połowowej statków rybackich
za pomocą satelitarnego systemu monitorowania statków, o którym mowa w art. 9
ust. 1 rozporządzenia nr 1224/2009;
2)
zbiera, gromadzi i przetwarza dane w zakresie wykonywania rybołówstwa
morskiego;
3)
realizuje obowiązki państwa członkowskiego Unii Europejskiej dotyczące:
a) przypadkowych połowów waleni, określone w rozporządzeniu nr 812/2004,
b) krajowego programu, o którym mowa w art. 80 ust. 1 lit. a, w tym
przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 25 ust. 3 rozporządzenia
nr 1380/2013;
4)
umożliwia przekazywanie informacji, o których mowa w art. 40 ust. 1
rozporządzenia nr 1005/2008, poprzez stronę internetową urzędu obsługującego
tego ministra;
5)
pełni funkcję organu, o którym mowa w art. 5 ust. 5 rozporządzenia nr 1224/2009;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2919
› Pobierz plik