eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2734
  • Data wpłynięcia: 2014-09-09
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-12-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73

2734

pieniężną do wysokości 10 000 000 zł.
3. Na członków rozliczających, którzy nie wykonują lub
nienależycie wykonują obowiązki, o których mowa w
ust. 1, i którzy nie mają obowiązku sporządzenia
sprawozdania finansowego, Komisja może, w drodze
decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 1 000 000
zł.
4. W przypadku gdy członek rozliczający nie wykonuje
lub nienależycie wykonuje obowiązki, o których mowa
w ust. 1, Komisja może nałożyć na osoby
odpowiedzialne za ich niewykonanie lub nienależyte
wykonanie karę pieniężną do wysokości 100 000 zł.
5. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 4, następuje
po przeprowadzeniu rozprawy.
Art. 173h. 1. W przypadku gdy członek rozliczający nie
spełnia wymogów:
1)
dotyczących uczestnictwa, określonych w art.
37 ust. 3 rozporządzenia 648/2012,
2)
w zakresie wyodrębniania i przenoszenia
aktywów lub pozostałych wymogów określonych w art.
39 ust. 4–8 rozporządzenia 648/2012,
3)
określonych w art. 4 rozporządzenia 149/2013
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć na członka
rozliczającego karę pieniężną do wysokości 10 000 000
zł, nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego
w ostatnim zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w
przypadku braku obowiązku badania sprawozdania
finansowego – nie większą jednak niż 10% przychodu
wykazanego w ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu
finansowym.
2. Na członka rozliczającego, który nie spełnia
wymogów, o których mowa w ust. 1, i który wbrew
obowiązkowi nie sporządził lub nie poddał badaniu
sprawozdania finansowego, Komisja może, w drodze
decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 10 000
000 zł.
3. Na członków rozliczających, którzy nie spełniają
wymogów, o których mowa w ust. 1, i którzy nie mają
obowiązku sporządzenia sprawozdania finansowego,

66
Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 1 000 000 zł.
4. W przypadku gdy członek rozliczający nie spełnia
wymogów, o których mowa w ust. 1, Komisja może
nałożyć na osoby odpowiedzialne za ich niespełnienie
karę pieniężną do wysokości 100 000 zł.
5. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 4, następuje
po przeprowadzeniu rozprawy.
Art. 173i. 1. W przypadku gdy klient w rozumieniu art.
2 pkt 15 rozporządzenia 648/2012, świadczący
pośrednie usługi rozliczeniowe, o których mowa w
rozdziale II rozporządzenia 149/2013, nie wykonuje lub
nienależycie wykonuje obowiązki określone w art. 2,
art. 4 ust. 4 lub art. 5 rozporządzenia 149/2013, lub nie
spełnia określonych w tych przepisach wymogów,
Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć na niego karę
pieniężną do wysokości 10 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na klienta świadczącego pośrednie usługi
rozliczeniowe, który nie wykonuje lub nienależycie
wykonuje obowiązki, o których mowa w ust. 1, lub nie
spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1, i który
wbrew obowiązkowi nie sporządził lub nie poddał
badaniu sprawozdania finansowego, Komisja może, w
drodze decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 10
000 000 zł.
3. Na klienta świadczącego pośrednie usługi
rozliczeniowe, który nie wykonuje lub nienależycie
wykonuje obowiązki, o których mowa w ust. 1, lub nie
spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1, i który nie
ma
obowiązku
sporządzenia
sprawozdania
finansowego, Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć
karę pieniężną do wysokości 1 000 000 zł.
4. W przypadku gdy klient świadczący pośrednie usługi
rozliczeniowe nie wykonuje lub nienależycie wykonuje
obowiązki, o których mowa w ust. 1, lub nie spełnia
wymogów, o których mowa w ust. 1, Komisja może

67
nałożyć na osoby odpowiedzialne odpowiednio za:
1)
niewykonanie lub nienależyte wykonanie
obowiązków lub
2)
niespełnienie wymogów
– o których mowa w ust. 1, karę pieniężną do
wysokości 100 000 zł.
5. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 4, następuje
po przeprowadzeniu rozprawy.
Art. 173j. 1. Na podmiot prowadzący system obrotu w
rozumieniu art. 2 pkt 4 rozporządzenia 648/2012, który
nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki w
zakresie
niedyskryminacyjnego
dostarczania
na
wniosek CCP informacji o transakcjach (udzielenie
dostępu), określone w art. 8 rozporządzenia 648/2012,
Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 10 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na podmiot prowadzący system obrotu, który nie
wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki, o
których mowa w ust. 1, i który wbrew obowiązkowi nie
sporządził lub nie poddał badaniu sprawozdania
finansowego, Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć
karę pieniężną do wysokości 10 000 000 zł.”;
Art. 5 pkt 8
8)
w art. 25 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w
brzmieniu:
„1a. Komisja, w drodze uchwały, decyduje o
przekazaniu do publicznej wiadomości informacji o
zastosowaniu sankcji za naruszenia obowiązków, o
których mowa w art. 4 i art.7–11 rozporządzenia
648/2012, chyba że ujawnienie takich informacji
zagroziłoby poważnie rynkom finansowym lub
zaszkodziłoby
w
niewspółmierny
sposób
zainteresowanym stronom. Przekazane informacje nie
mogą zawierać danych osobowych.

68
Art. 22 4. ESMA publikuje na swojej stronie internetowej N/przepi


ust. 4
wykaz właściwych organów wyznaczonych zgodnie z
s
ust. 1.
stosowan
y jest
bezpośre
dnio
Art. 23
Artykuł 23.
N/przepi


ust. 1
Współpraca organów
s

stosowan
1. Właściwe organy ściśle współpracują ze sobą i z
y jest
ESMA oraz, o ile jest to konieczne, z ESBC.
bezpośre
dnio
Art. 23
2. Wykonując swoje ogólne obowiązki, właściwe N/przepi


ust. 2
organy należycie uwzględniają potencjalny wpływ
s
swoich decyzji na stabilność systemu finansowego we stosowan
wszystkich innych zainteresowanych państwach y jest
członkowskich, w szczególności w sytuacjach bezpośre
nadzwyczajnych, o których mowa w art. 24, w oparciu o
dnio
informacje dostępne w chwili podjęcia decyzji.
Art. 24
Artykuł 24.
N/przepi


s
Sytuacje nadzwyczajne
stosowan
Organ właściwy dla CCP lub jakikolwiek inny organ y jest
niezwłocznie
informuje
ESMA,
kolegium, bezpośre
odpowiednich członków ESBC i inne odpowiednie
dnio
organy o sytuacji nadzwyczajnej dotyczącej CCP, w tym
o zmianach na rynkach finansowych, które mogą mieć
niekorzystny wpływ na płynność rynku i stabilność
systemu finansowego w dowolnym z państw
członkowskich, w których CCP lub jego członkowie
rozliczający mają siedzibę.
Art. 25
Rozdział 4. Stosunki z państwami trzecimi
N/przepi


ust. 1
s
Artykuł 25.
stosowan
Uznawanie CCP z państw trzecich
y jest
bezpośre
1. CCP mający siedzibę w państwie trzecim może
świadczyć usługi rozliczeniowe na rzecz członków
dnio
rozliczających lub systemów obrotu mających siedzibę
w Unii wyłącznie wtedy, gdy jest uznany przez ESMA.

69
Art. 25
2. ESMA, po konsultacji z organami, o których mowa w N/przepi


ust. 2
ust. 3, może uznać CCP mającego siedzibę w państwie
s
trzecim, który wystąpił o uznanie w celu świadczenia stosowan
niektórych usług rozliczeniowych lub prowadzenia y jest
niektórych działań rozliczeniowych, jeżeli:
bezpośre
a) Komisja przyjęła akt wykonawczy zgodnie z ust. 6;
dnio

b) CCP uzyskał zezwolenie na prowadzenie działalności
w danym państwie trzecim i podlega w nim
skutecznemu
nadzorowi
i
egzekwowaniu
prawa
zapewniającemu pełną zgodność z wymogami
ostrożnościowymi mającymi zastosowanie w tym
państwie trzecim;
c) zawarto uzgodnienia o współpracy zgodnie z ust. 7;
d) CCP ma siedzibę lub uzyskał zezwolenie w państwie
trzecim
uznanym
za
posiadające
systemy
przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu
terroryzmu równoważne z systemami unijnymi na
podstawie kryteriów określonych we wspólnych
ustaleniach państw członkowskich w sprawie
równoważności podmiotów z państw trzecich na mocy
dyrektywy 2005/60/WE Parlamentu Europejskiego i
Rady z dnia 26 października 2005 r. w sprawie
przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w
celu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
Art. 25
3. Podczas przeprowadzania oceny, czy warunki, o N/przepi


ust. 3
których mowa w ust. 2, zostały spełnione, ESMA
s
konsultuje się z:
stosowan
y jest
a) właściwym organem państwa członkowskiego, w
którym dany CCP świadczy lub zamierza świadczyć bezpośre
usługi rozliczeniowe i które zostało wybr
dnio
ane przez tego
CCP;
b) właściwymi organami odpowiedzialnymi za nadzór
nad członkami rozliczającymi CCP mającymi siedzibę
w trzech państwach członkowskich, które przekazują -
lub po których CCP spodziewają się, że będą
przekazywać - łącznie w okresie jednego roku
największe składki do prowadzonego przez danego CCP
funduszu na wypadek niewykonania zobowiązania, o
którym mowa w art. 42;

70
strony : 1 ... 30 ... 41 . [ 42 ] . 43 ... 50 ... 65

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: