Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2734
- Data wpłynięcia: 2014-09-09
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-12-05
- adres publikacyjny: Dz.U. 2015 r. poz. 73
2734
b) inicjuje i koordynuje ogólnounijną ocenę odporności
CCP na niekorzystną sytuację na rynku zgodnie z art. 32
ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
W sytuacji gdy ocena, o której mowa w akapicie drugim
lit. b), wykaże niewystarczającą odporność jednego lub
większej liczby CCP, ESMA wydaje niezbędne
zalecenia zgodnie z art. 16 rozporządzenia (UE) nr
1095/2010.
Art. 22
Rozdział 2. Nadzór nad CCP
T
Art. 5
2)
w art. 3:
ust. 1
Artykuł 22.
pkt 2
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:
Właściwe organy
„2. Komisja jest właściwym organem w rozumieniu
rozporządzenia
236/2012
oraz
rozporządzenia
1. Każde państwo członkowskie wyznacza właściwy
organ odpowiedzialny za wykonywanie obowiązków
648/2012.”,
wynikających z niniejszego rozporządzenia w
4)
po art. 7 dodaje się art. 7a w brzmieniu:
odniesieniu do udzielania zezwoleń CCP mającym
siedzibę na jego terytorium i nadzoru nad nimi oraz
„Art. 7a. Komisja wykonuje zadania w zakresie nadzoru
przekazane przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i
informuje o tym fakcie Komisję i ESMA.
Papierów Wartościowych na podstawie art. 74
W przypadku gdy państwo członkowskie wyznacza
rozporządzenia 648/2012.
więcej niż jeden właściwy organ, wyraźnie określa ono
zadania poszczególnych organów i wyznacza jeden
organ odpowiedzialny za koordynację współpracy i
wymianę informacji z Komisją, ESMA, właściwymi
organami innych państw członkowskich, EBA i
odpowiednimi członkami ESBC, zgodnie z art. 23, 24,
83 i 84.
Art. 22 2. Każde państwo członkowskie zapewnia, aby właściwy
T
Obowiąz
ust. 2
organ posiadał uprawnienia nadzorcze i dochodzeniowe
ujące
niezbędne do wykonywania swoich funkcji.
przepisy
ustawy o
nadzorze
nad
rynkiem
kapitało
wym
Art. 22
3. Każde państwo członkowskie zapewnia możliwość
T
Art. 1
8)
po art. 173 dodaje się art. 173a–173j w
ust. 3
podjęcia lub nałożenia odpowiednich środków
pkt 18
brzmieniu:
administracyjnych
-
zgodnie
z
prawodawstwem
„Art. 173a. 1. Na kontrahentów finansowych w
krajowym - wobec ponoszących odpowiedzialność osób
rozumieniu art. 2 pkt 8 rozporządzenia 648/2012, którzy
fizycznych lub prawnych w przypadku naruszenia
56
niniejszego rozporządzenia.
nie wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki:
rodki te powinny być skuteczne, proporcjonalne i
1)
rozliczania kontraktów pochodnych będących
odstraszające i mogą obejmować wnioski o działania
przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym
naprawcze w określonych ramach czasowych.
należących do tych klas instrumentów, które zostały
uznane za podlegające obowiązkowi rozliczania,
określone w art. 4 rozporządzenia 648/2012,
2)
zgłaszania szczegółowych informacji na temat
zawartego przez siebie kontraktu pochodnego oraz na
temat wszelkich zmian lub rozwiązania tego kontraktu,
określone w art. 9 ust. 1 lub 3 rozporządzenia 648/2012,
3)
prowadzenia ewidencji zawartych przez siebie
kontraktów pochodnych oraz wszelkich ich zmian,
określone w art. 9 ust. 2 rozporządzenia 648/2012,
4)
w zakresie technik ograniczania ryzyka
kontraktów pochodnych będących przedmiotem obrotu
poza rynkiem regulowanym nierozliczanych przez CCP,
określone w art. 11 rozporządzenia 648/2012 lub art. 14
rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr
149/2013 z dnia 19 grudnia 2012 r. uzupełniającego
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr
648/2012
w
odniesieniu
do
regulacyjnych
standardów technicznych dotyczących pośrednich
uzgodnień rozliczeniowych, obowiązku rozliczania,
rejestru publicznego, dostępu do systemu obrotu,
kontrahentów niefinansowych, technik ograniczania
ryzyka związanego z kontraktami pochodnymi
będącymi przedmiotem obrotu poza rynkiem
regulowanym, które nie są rozliczane przez kontrahenta
centralnego (Dz. Urz. UE L 52 z 23.02.2013, str. 11),
zwanego dalej „rozporządzeniem 149/2013”,
5)
podawania
do
wiadomości
publicznej
informacji, o których mowa w art. 11 ust. 11
rozporządzenia 648/2012
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 10 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na kontrahentów finansowych, którzy nie wykonują
57
lub nienależycie wykonują obowiązki, o których mowa
w ust. 1, i którzy wbrew obowiązkowi nie sporządzili
lub nie poddali badaniu sprawozdania finansowego,
Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 10 000 000 zł.
3. Na kontrahentów finansowych, którzy nie wykonują
lub nienależycie wykonują obowiązki, o których mowa
w ust. 1, i którzy nie mają obowiązku sporządzenia
sprawozdania finansowego, Komisja może, w drodze
decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 1 000 000
zł.
Art. 173b. 1. Na kontrahentów niefinansowych w
rozumieniu art. 2 pkt 9 rozporządzenia 648/2012, którzy
nie wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki:
1)
rozliczania kontraktów pochodnych będących
przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym
należących do tych klas instrumentów, które na
podstawie art. 10 rozporządzenia 648/2012 zostały
uznane za podlegające obowiązkowi rozliczania,
określone w art. 4 rozporządzenia 648/2012,
2)
zgłaszania szczegółowych informacji na temat
zawartego przez siebie kontraktu pochodnego oraz na
temat wszelkich zmian lub rozwiązania tego kontraktu,
określone w art. 9 ust. 1 lub 3 rozporządzenia 648/2012,
3)
prowadzenia ewidencji zawartych przez siebie
kontraktów pochodnych oraz wszelkich ich zmian,
określone w art. 9 ust. 2 rozporządzenia 648/2012,
4)
powiadamiania Europejskiego Urzędu Nadzoru
Giełd i Papierów Wartościowych i Komisji o zajęciu w
kontraktach pochodnych będących przedmiotem obrotu
poza rynkiem regulowanym pozycji przekraczających
próg rozliczania, określone w art. 10 rozporządzenia
648/2012,
5)
w zakresie technik ograniczania ryzyka
kontraktów pochodnych będących przedmiotem obrotu
poza rynkiem regulowanym nierozliczanych przez CCP,
określone w art. 11 rozporządzenia 648/2012 lub art. 14
rozporządzenia 149/2013,
6)
podawania
do
wiadomości
publicznej
informacji, o których mowa w art. 11 ust. 11
58
rozporządzenia 648/2012
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 1 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na kontrahentów niefinansowych, którzy nie
wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki, o
których mowa w ust. 1, i którzy wbrew obowiązkowi
nie sporządzili lub nie poddali badaniu sprawozdania
finansowego, Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć
karę pieniężną do wysokości 1 000 000 zł.
3. Na kontrahentów niefinansowych, którzy nie
wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki, o
których mowa w ust. 1, i którzy nie mają obowiązku
sporządzenia sprawozdania finansowego, Komisja
może, w drodze decyzji, nałożyć karę pieniężną do
wysokości 500 000 zł.
Art. 173c. 1. W przypadku gdy CCP nie wykonuje lub
nienależycie wykonuje obowiązki:
1)
niedyskryminującego
przyjmowania
kontraktów do rozliczenia lub udzielania systemowi
obrotu dostępu, określone w art. 7 rozporządzenia
648/2012,
2)
zgłaszania szczegółowych informacji na temat
zawartego przez siebie kontraktu pochodnego oraz na
temat wszelkich zmian lub rozwiązania tego kontraktu,
określone w art. 9 ust. 1 lub 3 rozporządzenia 648/2012,
3)
niezwłocznego informowania Komisji o
wszelkich istotnych zmianach mających wpływ na
warunki
wymagane
dla
uzyskania
zezwolenia,
określone w art. 14 ust. 4 rozporządzenia 648/2012,
4)
niezwłocznego informowania Komisji o
podjętych przez zarząd decyzjach nieuwzględniających
opinii komisji ds. ryzyka, określone w art. 28 ust. 5
rozporządzenia 648/2012,
5)
niezwłocznego informowania Komisji o
niemożności wywiązywania się przez członka
59
rozliczającego CCP z jego przyszłych zobowiązań,
określone w art. 48 ust. 3 rozporządzenia 648/2012,
6)
określone w art. 3 rozporządzenia 149/2013
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć na CCP
karę pieniężną do wysokości 10 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na CCP, które nie wykonuje lub nienależycie
wykonuje obowiązki, o których mowa w ust. 1, i które
wbrew obowiązkowi nie sporządziło lub nie poddało
badaniu sprawozdania finansowego, Komisja może, w
drodze decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 10
000 000 zł.
3. W przypadku gdy CCP nie wykonuje lub
nienależycie wykonuje obowiązki, o których mowa w
ust. 1, Komisja może nałożyć na osoby odpowiedzialne
za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie karę
pieniężną do wysokości 100 000 zł.
4. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 3, następuje
po przeprowadzeniu rozprawy.
Art. 173d. 1. W przypadku gdy CCP nie spełnia
wymogów:
1)
kapitałowych, określonych w art. 16
rozporządzenia 648/2012 lub art. 1 ust. 2–4 lub art. 3
ust. 3 lub 5 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE)
nr 152/2013 z dnia 19 grudnia 2012 r. uzupełniającego
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr
648/2012
w
odniesieniu
do
regulacyjnych
standardów technicznych dotyczących wymogów
kapitałowych obowiązujących partnerów centralnych
(Dz. Urz. UE L 52 z 23.02.2013, str. 37),
2)
organizacyjnych, określonych w art. 26
rozporządzenia 648/2012 lub art. 5, art. 6, art. 8 ust. 4,
art. 9 ust. 2 lub 5 lub art. 11 rozporządzenia
delegowanego Komisji (UE) nr 153/2013 z dnia 19
grudnia 2012 r. uzupełniającego rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w
60
CCP na niekorzystną sytuację na rynku zgodnie z art. 32
ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
W sytuacji gdy ocena, o której mowa w akapicie drugim
lit. b), wykaże niewystarczającą odporność jednego lub
większej liczby CCP, ESMA wydaje niezbędne
zalecenia zgodnie z art. 16 rozporządzenia (UE) nr
1095/2010.
Art. 22
Rozdział 2. Nadzór nad CCP
T
Art. 5
2)
w art. 3:
ust. 1
Artykuł 22.
pkt 2
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:
Właściwe organy
„2. Komisja jest właściwym organem w rozumieniu
rozporządzenia
236/2012
oraz
rozporządzenia
1. Każde państwo członkowskie wyznacza właściwy
organ odpowiedzialny za wykonywanie obowiązków
648/2012.”,
wynikających z niniejszego rozporządzenia w
4)
po art. 7 dodaje się art. 7a w brzmieniu:
odniesieniu do udzielania zezwoleń CCP mającym
siedzibę na jego terytorium i nadzoru nad nimi oraz
„Art. 7a. Komisja wykonuje zadania w zakresie nadzoru
przekazane przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i
informuje o tym fakcie Komisję i ESMA.
Papierów Wartościowych na podstawie art. 74
W przypadku gdy państwo członkowskie wyznacza
rozporządzenia 648/2012.
więcej niż jeden właściwy organ, wyraźnie określa ono
zadania poszczególnych organów i wyznacza jeden
organ odpowiedzialny za koordynację współpracy i
wymianę informacji z Komisją, ESMA, właściwymi
organami innych państw członkowskich, EBA i
odpowiednimi członkami ESBC, zgodnie z art. 23, 24,
83 i 84.
Art. 22 2. Każde państwo członkowskie zapewnia, aby właściwy
T
Obowiąz
ust. 2
organ posiadał uprawnienia nadzorcze i dochodzeniowe
ujące
niezbędne do wykonywania swoich funkcji.
przepisy
ustawy o
nadzorze
nad
rynkiem
kapitało
wym
Art. 22
3. Każde państwo członkowskie zapewnia możliwość
T
Art. 1
8)
po art. 173 dodaje się art. 173a–173j w
ust. 3
podjęcia lub nałożenia odpowiednich środków
pkt 18
brzmieniu:
administracyjnych
-
zgodnie
z
prawodawstwem
„Art. 173a. 1. Na kontrahentów finansowych w
krajowym - wobec ponoszących odpowiedzialność osób
rozumieniu art. 2 pkt 8 rozporządzenia 648/2012, którzy
fizycznych lub prawnych w przypadku naruszenia
56
niniejszego rozporządzenia.
nie wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki:
rodki te powinny być skuteczne, proporcjonalne i
1)
rozliczania kontraktów pochodnych będących
odstraszające i mogą obejmować wnioski o działania
przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym
naprawcze w określonych ramach czasowych.
należących do tych klas instrumentów, które zostały
uznane za podlegające obowiązkowi rozliczania,
określone w art. 4 rozporządzenia 648/2012,
2)
zgłaszania szczegółowych informacji na temat
zawartego przez siebie kontraktu pochodnego oraz na
temat wszelkich zmian lub rozwiązania tego kontraktu,
określone w art. 9 ust. 1 lub 3 rozporządzenia 648/2012,
3)
prowadzenia ewidencji zawartych przez siebie
kontraktów pochodnych oraz wszelkich ich zmian,
określone w art. 9 ust. 2 rozporządzenia 648/2012,
4)
w zakresie technik ograniczania ryzyka
kontraktów pochodnych będących przedmiotem obrotu
poza rynkiem regulowanym nierozliczanych przez CCP,
określone w art. 11 rozporządzenia 648/2012 lub art. 14
rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr
149/2013 z dnia 19 grudnia 2012 r. uzupełniającego
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr
648/2012
w
odniesieniu
do
regulacyjnych
standardów technicznych dotyczących pośrednich
uzgodnień rozliczeniowych, obowiązku rozliczania,
rejestru publicznego, dostępu do systemu obrotu,
kontrahentów niefinansowych, technik ograniczania
ryzyka związanego z kontraktami pochodnymi
będącymi przedmiotem obrotu poza rynkiem
regulowanym, które nie są rozliczane przez kontrahenta
centralnego (Dz. Urz. UE L 52 z 23.02.2013, str. 11),
zwanego dalej „rozporządzeniem 149/2013”,
5)
podawania
do
wiadomości
publicznej
informacji, o których mowa w art. 11 ust. 11
rozporządzenia 648/2012
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 10 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na kontrahentów finansowych, którzy nie wykonują
57
lub nienależycie wykonują obowiązki, o których mowa
w ust. 1, i którzy wbrew obowiązkowi nie sporządzili
lub nie poddali badaniu sprawozdania finansowego,
Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 10 000 000 zł.
3. Na kontrahentów finansowych, którzy nie wykonują
lub nienależycie wykonują obowiązki, o których mowa
w ust. 1, i którzy nie mają obowiązku sporządzenia
sprawozdania finansowego, Komisja może, w drodze
decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 1 000 000
zł.
Art. 173b. 1. Na kontrahentów niefinansowych w
rozumieniu art. 2 pkt 9 rozporządzenia 648/2012, którzy
nie wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki:
1)
rozliczania kontraktów pochodnych będących
przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym
należących do tych klas instrumentów, które na
podstawie art. 10 rozporządzenia 648/2012 zostały
uznane za podlegające obowiązkowi rozliczania,
określone w art. 4 rozporządzenia 648/2012,
2)
zgłaszania szczegółowych informacji na temat
zawartego przez siebie kontraktu pochodnego oraz na
temat wszelkich zmian lub rozwiązania tego kontraktu,
określone w art. 9 ust. 1 lub 3 rozporządzenia 648/2012,
3)
prowadzenia ewidencji zawartych przez siebie
kontraktów pochodnych oraz wszelkich ich zmian,
określone w art. 9 ust. 2 rozporządzenia 648/2012,
4)
powiadamiania Europejskiego Urzędu Nadzoru
Giełd i Papierów Wartościowych i Komisji o zajęciu w
kontraktach pochodnych będących przedmiotem obrotu
poza rynkiem regulowanym pozycji przekraczających
próg rozliczania, określone w art. 10 rozporządzenia
648/2012,
5)
w zakresie technik ograniczania ryzyka
kontraktów pochodnych będących przedmiotem obrotu
poza rynkiem regulowanym nierozliczanych przez CCP,
określone w art. 11 rozporządzenia 648/2012 lub art. 14
rozporządzenia 149/2013,
6)
podawania
do
wiadomości
publicznej
informacji, o których mowa w art. 11 ust. 11
58
rozporządzenia 648/2012
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć karę
pieniężną do wysokości 1 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na kontrahentów niefinansowych, którzy nie
wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki, o
których mowa w ust. 1, i którzy wbrew obowiązkowi
nie sporządzili lub nie poddali badaniu sprawozdania
finansowego, Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć
karę pieniężną do wysokości 1 000 000 zł.
3. Na kontrahentów niefinansowych, którzy nie
wykonują lub nienależycie wykonują obowiązki, o
których mowa w ust. 1, i którzy nie mają obowiązku
sporządzenia sprawozdania finansowego, Komisja
może, w drodze decyzji, nałożyć karę pieniężną do
wysokości 500 000 zł.
Art. 173c. 1. W przypadku gdy CCP nie wykonuje lub
nienależycie wykonuje obowiązki:
1)
niedyskryminującego
przyjmowania
kontraktów do rozliczenia lub udzielania systemowi
obrotu dostępu, określone w art. 7 rozporządzenia
648/2012,
2)
zgłaszania szczegółowych informacji na temat
zawartego przez siebie kontraktu pochodnego oraz na
temat wszelkich zmian lub rozwiązania tego kontraktu,
określone w art. 9 ust. 1 lub 3 rozporządzenia 648/2012,
3)
niezwłocznego informowania Komisji o
wszelkich istotnych zmianach mających wpływ na
warunki
wymagane
dla
uzyskania
zezwolenia,
określone w art. 14 ust. 4 rozporządzenia 648/2012,
4)
niezwłocznego informowania Komisji o
podjętych przez zarząd decyzjach nieuwzględniających
opinii komisji ds. ryzyka, określone w art. 28 ust. 5
rozporządzenia 648/2012,
5)
niezwłocznego informowania Komisji o
niemożności wywiązywania się przez członka
59
rozliczającego CCP z jego przyszłych zobowiązań,
określone w art. 48 ust. 3 rozporządzenia 648/2012,
6)
określone w art. 3 rozporządzenia 149/2013
– Komisja może, w drodze decyzji, nałożyć na CCP
karę pieniężną do wysokości 10 000 000 zł, nie większą
jednak niż 10% przychodu wykazanego w ostatnim
zbadanym sprawozdaniu finansowym, a w przypadku
braku obowiązku badania sprawozdania finansowego –
nie większą jednak niż 10% przychodu wykazanego w
ostatnim zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
2. Na CCP, które nie wykonuje lub nienależycie
wykonuje obowiązki, o których mowa w ust. 1, i które
wbrew obowiązkowi nie sporządziło lub nie poddało
badaniu sprawozdania finansowego, Komisja może, w
drodze decyzji, nałożyć karę pieniężną do wysokości 10
000 000 zł.
3. W przypadku gdy CCP nie wykonuje lub
nienależycie wykonuje obowiązki, o których mowa w
ust. 1, Komisja może nałożyć na osoby odpowiedzialne
za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie karę
pieniężną do wysokości 100 000 zł.
4. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 3, następuje
po przeprowadzeniu rozprawy.
Art. 173d. 1. W przypadku gdy CCP nie spełnia
wymogów:
1)
kapitałowych, określonych w art. 16
rozporządzenia 648/2012 lub art. 1 ust. 2–4 lub art. 3
ust. 3 lub 5 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE)
nr 152/2013 z dnia 19 grudnia 2012 r. uzupełniającego
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr
648/2012
w
odniesieniu
do
regulacyjnych
standardów technicznych dotyczących wymogów
kapitałowych obowiązujących partnerów centralnych
(Dz. Urz. UE L 52 z 23.02.2013, str. 37),
2)
organizacyjnych, określonych w art. 26
rozporządzenia 648/2012 lub art. 5, art. 6, art. 8 ust. 4,
art. 9 ust. 2 lub 5 lub art. 11 rozporządzenia
delegowanego Komisji (UE) nr 153/2013 z dnia 19
grudnia 2012 r. uzupełniającego rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w
60
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2734 › Pobierz plik