eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2393
  • Data wpłynięcia: 2014-05-15
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-02-20
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 396

2393-cz-2

– 26 –
§ 58. 1. Podstawą wypuszczenia osadzonego z oddziału mieszkalnego są następujące
dokumenty ochronne:
1)
przepustka wewnętrzna, której wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia,
podpisana przez dyrektora lub:
a)
oficera dyżurnego,
b) dowódcę zmiany,
c)
głównego księgowego,
d) dyrektora szpitala lub ordynatora oddziału szpitalnego,
e)
kierownika wyodrębnionego oddziału, ośrodka diagnostycznego lub ambulatorium,
a także kierownika działu lub jego zastępcę,
f)
inną osobę, która wykonuje zadania głównego księgowego, dyrektora szpitala,
ordynatora lub kierownika albo go zastępuje;
2)
zatwierdzona przez dyrektora, a w wyodrębnionym oddziale przez kierownika tego
oddziału lub osobę, która go zastępuje:
a)
książka zatrudnienia osadzonych,
b) książka zajęć szkolnych osadzonych;
3)
zatwierdzone przez dyrektora lub upoważnionego przez niego funkcjonariusza albo
pracownika:
a)
plany spacerów, kąpieli, zakupu artykułów żywnościowych i tytoniowych,
b) listy osadzonych skierowanych do transportu,
c)
wykazy osadzonych uczestników zajęć zbiorowych, a także wykazy osadzonych
doprowadzonych grupowo, sporządzane odrębnie dla każdego oddziału
mieszkalnego;
4)
książka zgłaszających się do lekarza.
2. W ograniczonym i uproszczonym systemie ochrony dyrektor może określić
odstępstwa od wymogów określonych w ust. 1.
3. Dyrektor określa zasady i sposób przekazywania osadzonego przebywającego poza
oddziałem mieszkalnym oraz doprowadzania osadzonych na zabiegi medyczne i do lekarzy.
4. W przypadku pilnej konieczności wypuszczenia osadzonego z oddziału mieszkalnego
z uwagi na zagrożenie jego zdrowia lub życia, a także ze względów bezpieczeństwa, można
odstąpić od wymogów określonych w ust. 1 pkt 1, zachowując zasady ewidencji.
§ 59. 1. Osadzony uprawniony do samodzielnego przebywania poza terenem jednostki
organizacyjnej i zobowiązany do zgłoszenia się do jednostki Policji w miejscu przebywania
– 27 –
może ją opuścić na podstawie przepustki. Wzór przepustki określa załącznik nr 2 do
rozporządzenia.
2. Osadzony uprawniony do samodzielnego przebywania poza terenem jednostki
organizacyjnej bez obowiązku zgłoszenia się do jednostki Policji w miejscu przebywania
może ją opuścić na podstawie przepustki. Wzór przepustki określa załącznik nr 3 do
rozporządzenia.
3. Skazany grupowy uprawniony do samodzielnego przebywania poza terenem
jednostki organizacyjnej może ją opuścić na podstawie przepustki. Wzór przepustki określa
załącznik nr 4 do rozporządzenia.
4. Osadzonemu, o którym mowa w ust. 1–3, na czas pobytu poza terenem jednostki
organizacyjnej wydaje się kartę tożsamości, której wzór określa załącznik nr 5 do
rozporządzenia.
§ 60. 1. Podstawą wypuszczenia na zewnątrz zakładu osadzonego konwojowanego jest
przepustka, której wzór określa załącznik nr 6 do rozporządzenia. Przepustkę przekazuje się
bramowemu.
2. Konwojowanie osadzonych przez funkcjonariuszy odbywa się na podstawie wykazu
transportowego lub zatwierdzonego przez dyrektora wykazu osadzonych, z zastrzeżeniem
ust. 3, a w innych przypadkach kopii przepustki, o której mowa w ust. 1.
3. Przepustkę, o której mowa w ust. 1, oraz wykaz osadzonych, o którym mowa w ust. 2,
w wyodrębnionym oddziale lub oddziale tymczasowego zakwaterowania skazanych,
podpisuje upoważniony przez dyrektora funkcjonariusz.
§ 61. Zatrudnienie osadzonego poza ustalonymi godzinami jego pracy, a także
w odmiennych niż ustalone warunkach, wymaga każdorazowo zgody dyrektora i określenia
przez niego sposobu dozorowania lub konwojowania zatrudnionego.
§ 62. 1. Spacery osadzonych odbywają się na wyznaczonych placach pod dozorem
spacerowego i, w miarę możliwości, pod ochroną wartownika pełniącego służbę na
posterunku uzbrojonym.
2. Spacery przeprowadzane są na podstawie planu spacerów, zatwierdzonego przez
dyrektora lub upoważnionego przez niego funkcjonariusza albo pracownika, w którym
określa się podział osadzonych na grupy spacerowe oraz kolejność i miejsce odbywania
spacerów.
– 28 –
3. W ograniczonym i uproszczonym systemie ochrony dyrektor może określić
odstępstwa od wymogów określonych w ust. 1–2.
4. Opracowując plan spacerów, bierze się pod uwagę w szczególności względy
bezpieczeństwa i względy resocjalizacyjne oraz konieczność zabezpieczenia prawidłowego
toku postępowania karnego.
§ 63. 1. W rejonie placów spacerowych, na których odbywają się spacery osadzonego,
o którym mowa w § 13 ust. 2 pkt 1 lit. e, pełni służbę nie mniej niż dwóch funkcjonariuszy,
którzy sprawują nadzór nad tymi spacerami.
2. W przypadku gdy place spacerowe są monitorowane, można ograniczyć nadzór nad
spacerami osadzonego, o którym mowa w ust. 1, do jednego funkcjonariusza.
3. Jeżeli warunki architektoniczne na to pozwalają, spacer osadzonego, o którym mowa
w ust. 1, jest dodatkowo ochraniany przez wartownika.
§ 64. Klucze używane w jednostce organizacyjnej dzielą się na:
1)
klucze specjalne – klucze od bram, drzwi i krat wejściowych do budynków, drzwi i krat
przejściowych, cel mieszkalnych, cel zabezpieczających i cel dyscyplinarnych oraz
wyznaczonych pomieszczeń;
2)
klucze zwykłe – klucze niewymienione w pkt 1.
§ 65. 1. Dyrektor na wniosek kierownika działu ochrony uznaje przedmioty za
niebezpieczne, ustala sposób ich ocechowania, wyznacza miejsca przechowywania oraz
ustala tryb kontroli i wykorzystania.
2. Wykaz przedmiotów, o których mowa w ust. 1, sporządza i podpisuje kierownik
działu sprawującego nadzór nad miejscem pracy osadzonego lub upoważniony przez niego
funkcjonariusz, a zatwierdza dyrektor.
§ 66. 1. Przedmioty niebezpieczne podlegają:
1)
ocechowaniu;
2)
ewidencjonowaniu.
2. Sposób użytkowania przedmiotów niebezpiecznych podlega systematycznym
kontrolom.
§ 67. 1. Przedmioty wnoszone lub wynoszone przez funkcjonariuszy lub pracowników
oraz pojazdy, którymi oni wjeżdżają lub wyjeżdżają, mogą podlegać kontroli przez
bramowego lub funkcjonariusza albo pracownika pełniącego służbę przy wejściu do jednostki
organizacyjnej.
– 29 –
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach można polecić wyznaczonym
funkcjonariuszom lub pracownikom przeprowadzenie kontroli osobistej funkcjonariusza lub
pracownika wchodzącego lub wychodzącego z jednostki organizacyjnej, jak również w niej
przebywającego.
§ 68. 1. Kontrolę osobistą funkcjonariusza lub pracownika można wykonywać przez:
1)
sprawdzenie przy użyciu urządzeń technicznych;
2)
wykorzystanie psa;
3)
sprawdzenie ubrania i obuwia;
4)
oględziny ciała i bielizny.
2. Kontroli, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, dokonuje co najmniej dwóch
funkcjonariuszy lub pracowników tej samej płci co osoba poddawana kontroli. Przeprowadza
się ją w odrębnym pomieszczeniu.
§ 69. 1. Decyzję o przeprowadzeniu kontroli, o której mowa w § 67 ust. 2, podejmuje
kierownik jednostki organizacyjnej.
2. Z przebiegu kontroli osobistej, o której mowa w § 68 ust. 1 pkt 3 i 4, sporządza się
protokół, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do rozporządzenia.
3. W razie ujawnienia przez funkcjonariusza lub pracownika, w wyniku czynności
kontrolnych, przenoszenia lub przewożenia przedmiotów niebezpiecznych lub
niedozwolonych sporządza się protokół według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do
rozporządzenia. Protokół i zakwestionowane przedmioty przekazuje się do decyzji
kierownika jednostki organizacyjnej.
§ 70. Apel poranny i wieczorny przeprowadza dowódca zmiany, sprawdzając zgodność
stanu faktycznego osadzonych ze stanem ewidencyjnym. W części zakładu apel może
przeprowadzić funkcjonariusz wyznaczony przez dowódcę zmiany.
§ 71. Pojazd nienależący do Służby Więziennej, Policji, Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży żranicznej lub andarmerii Wojskowej, podczas
pobytu na terenie zakładu o pełnym lub ograniczonym systemie ochrony, jeżeli znajduje się
w miejscu dostępnym dla osadzonych, pozostaje pod stałym dozorem wyznaczonego
funkcjonariusza.
– 30 –
§ 72. 1. W celu odnalezienia przedmiotów niebezpiecznych i niedozwolonych oraz
udaremnienia ucieczki albo w innych uzasadnionych przypadkach przeprowadza się
w jednostce organizacyjnej następujące rodzaje kontroli:
1)
osobistą lub pobieżną osadzonego;
2)
cel i innych pomieszczeń;
3)
paczek i przedmiotów;
4)
pojazdów;
5)
generalną.
2. Oprócz urządzeń, o których mowa w § 48 pkt 2, do przeprowadzania kontroli mogą
być wykorzystywane także psy.
§ 73. 1. Stan zabezpieczenia zakładu, Centralnego Ośrodka, ośrodka szkolenia i ośrodka
doskonalenia podlega inspekcji odpowiednio przez dyrektora, Komendanta Centralnego
Ośrodka, komendanta ośrodka, a także funkcjonariuszy przez nich wyznaczonych.
2. Właściwy dyrektor okręgowy wyznacza podległych funkcjonariuszy i pracowników
do przeprowadzania inspekcji jednostek okręgowego inspektoratu.
3. W czasie inspekcji sprawdza się:
1)
realizację wybranych elementów ustalonego systemu lub sposobu ochrony;
2)
znajomość przepisów i obowiązków oraz sposób ich realizacji przez funkcjonariuszy
i pracowników;
3)
przestrzeganie ustalonego porządku wewnętrznego.
§ 74. 1. Do wszystkich jednostek organizacyjnych, na podstawie legitymacji służbowej,
mogą wejść w porze dziennej i nocnej:
1)
Dyrektor żeneralny, dyrektorzy biur i ich zastępcy oraz kierownicy zespołów, a także
funkcjonariusze i pracownicy posiadający upoważnienie wystawione przez Dyrektora
żeneralnego zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do rozporządzenia;
2)
konwojenci.
2. Żunkcjonariusze i pracownicy Centralnego Zarządu niewymienieni w ust. 1 wchodzą
na teren jednostek organizacyjnych w godzinach pracy administracji na podstawie legitymacji
służbowej, a w innym czasie dodatkowo na podstawie polecenia wyjazdu służbowego.
§ 75. Do podległej jednostki organizacyjnej na podstawie legitymacji służbowej mogą
wejść w porze dziennej i nocnej dyrektor okręgowy oraz funkcjonariusze i pracownicy
strony : 1 ... 30 ... 39 . [ 40 ] . 41 ... 50 ... 63

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: