Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy wprowadzenia kolejnego etapu procesu zmian legislacyjnych w obszarze informatyzacji i cyfryzacji podmiotów realizujących zadania publiczne
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1637
- Data wpłynięcia: 2013-08-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-01-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 183
1637
– 15 –
i niezaprzeczalności danych zawartych we wnioskach, deklaracjach i pismach oraz
potrzebę ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem.
§ 4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
rozporządzenia, rodzaje spraw, które mogą być załatwiane z wykorzystaniem portalu
podatkowego, mając na względzie potrzebę stopniowego upowszechniania
elektronicznej formy kontaktów z organami podatkowymi oraz charakter tych spraw.
§ 5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze
rozporządzenia, wskazać organy podatkowe, które załatwiają sprawy z wykorzystaniem
portalu podatkowego, mając na względzie usprawnienie pracy urzędów i obsługi
podatników, płatników, inkasentów, ich następców prawnych oraz osób trzecich.”;
4)
w art. 12 w § 6 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) wysłane w formie dokumentu elektronicznego do organu podatkowego, a nadawca
otrzymał urzędowe poświadczenie odbioru;”;
5)
w art. 14 dodaje się § 4 w brzmieniu:
„§ 4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych zapewnia funkcjonowanie
portalu podatkowego i jest administratorem danych podatników, płatników, inkasentów,
ich następców prawnych oraz osób trzecich korzystających z tego portalu, w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.)).”;
6)
w art. 14a § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. W sprawach dotyczących wydawania interpretacji ogólnych na wniosek
przepisy art. 14d, art. 14f, art. 120, art. 121 § 1, art. 125, art. 126, art. 129, art. 130,
art. 135–137, art. 140, art. 143, art. 165 § 3b, art. 165a, art. 168, art. 169 § 1–2, art. 170
i art. 171 oraz przepisy rozdziału 5, 6, 10 i 23 działu IV stosuje się odpowiednio.”;
7)
w art. 14b § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek
zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów
prawa podatkowego (interpretację indywidualną).”;
8)
w art. 14c dodaje się § 4 w brzmieniu:
7) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271,
z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, z 2007 r. Nr 165, poz. 1170
i Nr 176, poz. 1238, z 2010 r. Nr 41, poz. 233, Nr 182, poz. 1228 i Nr 229, poz. 1497 oraz z 2011 r. Nr 230,
poz. 1371.
– 16 –
„§ 4. Interpretacja indywidualna wydana w formie dokumentu elektronicznego jest
opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
9)
art. 14h otrzymuje brzmienie:
„Art. 14h. W sprawach dotyczących interpretacji indywidualnej stosuje się
odpowiednio przepisy art. 120, art. 121 § 1, art. 125, art. 126, art. 129, art. 130,
art. 135–137, art. 140, art. 143, art. 165 § 3b, art. 165a, art. 168, art. 169 § 1–2, art. 170
i art. 171 oraz przepisy rozdziału 5, 6, 10 i 23 działu IV.”;
10) art. 126 otrzymuje brzmienie:
„Art. 126. Sprawy podatkowe załatwiane są w formie pisemnej lub w formie
dokumentu elektronicznego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.”;
11) w art. 137:
a)
§ 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie
dokumentu elektronicznego lub zgłoszone ustnie do protokołu.”,
b)
po § 2 dodaje się § 2a w brzmieniu:
„§ 2a. Pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być
uwierzytelnione za pomocą mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo ust. 2
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne.”;
12) w art. 143 § 1a otrzymuje brzmienie:
„§ 1a. Upoważnienie może obejmować podpisywanie pism w formie dokumentu
elektronicznego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
13) w art. 144a:
a)
§ 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli strona spełni jeden z następujących
warunków:
1)
złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną
skrzynkę podawczą organu podatkowego lub portal podatkowy;
2)
wniesie o doręczenie za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
– 17 –
3)
wyrazi zgodę na doręczanie pism za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.”,
b) po § 1 dodaje się § 1a i 1b w brzmieniu:
„§ 1a. Wystąpienie organu podatkowego o wyrażenie zgody, o której mowa
w § 1, może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej i zostać
przesłane na adres elektroniczny strony. Art. 152a § 1–5 nie stosuje się.
§ 1b. Strona ma prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków
komunikacji elektronicznej. W takim przypadku organ podatkowy doręcza pismo w
sposób określony dla pisma w formie innej niż forma dokumentu
elektronicznego.”;
14) w art. 152 § 3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. W przypadku doręczenia pisma za pomocą środków komunikacji
elektronicznej doręczenie jest skuteczne, jeżeli adresat potwierdzi odbiór pisma
w sposób, o którym mowa w art. 152a § 1 pkt 3.”;
15) art. 152a otrzymuje brzmienie:
„Art. 152a. § 1. W celu doręczenia pisma w formie dokumentu elektronicznego
organ podatkowy przesyła na adres elektroniczny adresata zawiadomienie zawierające:
1)
informację, że adresat może odebrać pismo w formie dokumentu elektronicznego;
2)
wskazanie adresu elektronicznego, z którego adresat może pobrać pismo i pod
którym powinien dokonać potwierdzenia doręczenia pisma;
3)
pouczenie dotyczące sposobu odbioru pisma, a w szczególności sposobu
identyfikacji pod wskazanym adresem elektronicznym
w
systemie
teleinformatycznym organu podatkowego, oraz informację o wymogu podpisania
urzędowego poświadczenia odbioru w sposób, o którym mowa w art. 20a ustawy
z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.
§ 2. W przypadku nieodebrania pisma w formie dokumentu elektronicznego
w sposób określony w § 1 pkt 3, organ podatkowy przesyła powtórne zawiadomienie
o możliwości odebrania tego pisma po upływie siedmiu dni, licząc od dnia wysłania
zawiadomienia, o którym mowa w § 1.
§ 3. W przypadku nieodebrania pisma doręczenie uważa się za dokonane po
upływie czternastu dni, licząc od dnia przesłania pierwszego zawiadomienia.
– 18 –
§ 4. Zawiadomienia, o których mowa w § 1 i 2, mogą być automatycznie tworzone
i przesyłane przez system teleinformatyczny organu podatkowego, a odbioru tych
zawiadomień nie potwierdza się.
§ 5. W przypadku uznania pisma w formie dokumentu elektronicznego za
doręczone na podstawie § 3, organ podatkowy umożliwia adresatowi pisma dostęp do
treści pisma w formie dokumentu elektronicznego oraz informacji o dacie uznania pisma
za doręczone oraz o datach wysłania zawiadomień, o których mowa w § 1 i 2, w swoim
systemie teleinformatycznym.
§ 6. Warunki techniczne i organizacyjne doręczania pism w formie dokumentu
elektronicznego określają przepisy ustawy, o której mowa w § 1.”;
16) w art. 155 § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Organ podatkowy może wezwać stronę lub inne osoby do złożenia
wyjaśnień, zeznań lub dokonania określonej czynności osobiście, przez pełnomocnika,
na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli jest to niezbędne dla
wyjaśnienia stanu faktycznego lub rozstrzygnięcia sprawy.”;
17) w art. 159:
a)
w § 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) czy osoba wezwana powinna stawić się osobiście lub przez pełnomocnika,
czy też może złożyć wyjaśnienie lub zeznanie na piśmie lub w formie
dokumentu elektronicznego,”,
b)
§ 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wezwanie powinno być podpisane przez pracownika organu
podatkowego, z podaniem jego imienia, nazwiska i stanowiska służbowego, a jeżeli
jest sporządzone w formie dokumentu elektronicznego, powinno być opatrzone
bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
18) w art. 168:
a)
§ 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, ponaglenia,
wnioski) mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą
organu podatkowego, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
– 19 –
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, lub
portal podatkowy.”,
b) po § 4 dodaje się § 4a w brzmieniu:
„§ 4a. Urzędowe poświadczenie odbioru podania wniesionego w formie
dokumentu elektronicznego zawiera:
1)
informację o tym, że pisma w sprawie będą doręczane za pośrednictwem
środków komunikacji elektronicznej;
2)
pouczenie o prawie do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków
komunikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 144a § 1b.”;
19) w art. 177 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Adnotacja może być sporządzona w formie dokumentu elektronicznego.”;
20) w art. 178 § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Organ podatkowy może zapewnić stronie dokonanie czynności, o których
mowa w § 1, w swoim systemie teleinformatycznym, po identyfikacji strony w sposób,
o którym mowa w art. 20a ust. 1 albo ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.”;
21) w art. 210 w § 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) podpis osoby upoważnionej, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska
służbowego, a jeżeli decyzja została wydana w formie dokumentu elektronicznego
– bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
22) art. 211 otrzymuje brzmienie:
„Art. 211. Decyzję doręcza się stronie na piśmie lub za pomocą środków
komunikacji elektronicznej.”;
23) w art. 217 w § 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) podpis osoby upoważnionej, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska
służbowego, a jeżeli postanowienie zostało wydane w formie dokumentu
elektronicznego – bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą
ważnego kwalifikowanego certyfikatu.”;
24) art. 218 otrzymuje brzmienie:
„Art. 218. Postanowienie, od którego służy zażalenie lub skarga do sądu
administracyjnego, doręcza się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.”;
i niezaprzeczalności danych zawartych we wnioskach, deklaracjach i pismach oraz
potrzebę ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem.
§ 4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
rozporządzenia, rodzaje spraw, które mogą być załatwiane z wykorzystaniem portalu
podatkowego, mając na względzie potrzebę stopniowego upowszechniania
elektronicznej formy kontaktów z organami podatkowymi oraz charakter tych spraw.
§ 5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze
rozporządzenia, wskazać organy podatkowe, które załatwiają sprawy z wykorzystaniem
portalu podatkowego, mając na względzie usprawnienie pracy urzędów i obsługi
podatników, płatników, inkasentów, ich następców prawnych oraz osób trzecich.”;
4)
w art. 12 w § 6 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) wysłane w formie dokumentu elektronicznego do organu podatkowego, a nadawca
otrzymał urzędowe poświadczenie odbioru;”;
5)
w art. 14 dodaje się § 4 w brzmieniu:
„§ 4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych zapewnia funkcjonowanie
portalu podatkowego i jest administratorem danych podatników, płatników, inkasentów,
ich następców prawnych oraz osób trzecich korzystających z tego portalu, w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.)).”;
6)
w art. 14a § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. W sprawach dotyczących wydawania interpretacji ogólnych na wniosek
przepisy art. 14d, art. 14f, art. 120, art. 121 § 1, art. 125, art. 126, art. 129, art. 130,
art. 135–137, art. 140, art. 143, art. 165 § 3b, art. 165a, art. 168, art. 169 § 1–2, art. 170
i art. 171 oraz przepisy rozdziału 5, 6, 10 i 23 działu IV stosuje się odpowiednio.”;
7)
w art. 14b § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek
zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów
prawa podatkowego (interpretację indywidualną).”;
8)
w art. 14c dodaje się § 4 w brzmieniu:
7) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271,
z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, z 2007 r. Nr 165, poz. 1170
i Nr 176, poz. 1238, z 2010 r. Nr 41, poz. 233, Nr 182, poz. 1228 i Nr 229, poz. 1497 oraz z 2011 r. Nr 230,
poz. 1371.
– 16 –
„§ 4. Interpretacja indywidualna wydana w formie dokumentu elektronicznego jest
opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
9)
art. 14h otrzymuje brzmienie:
„Art. 14h. W sprawach dotyczących interpretacji indywidualnej stosuje się
odpowiednio przepisy art. 120, art. 121 § 1, art. 125, art. 126, art. 129, art. 130,
art. 135–137, art. 140, art. 143, art. 165 § 3b, art. 165a, art. 168, art. 169 § 1–2, art. 170
i art. 171 oraz przepisy rozdziału 5, 6, 10 i 23 działu IV.”;
10) art. 126 otrzymuje brzmienie:
„Art. 126. Sprawy podatkowe załatwiane są w formie pisemnej lub w formie
dokumentu elektronicznego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.”;
11) w art. 137:
a)
§ 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie
dokumentu elektronicznego lub zgłoszone ustnie do protokołu.”,
b)
po § 2 dodaje się § 2a w brzmieniu:
„§ 2a. Pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być
uwierzytelnione za pomocą mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo ust. 2
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne.”;
12) w art. 143 § 1a otrzymuje brzmienie:
„§ 1a. Upoważnienie może obejmować podpisywanie pism w formie dokumentu
elektronicznego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
13) w art. 144a:
a)
§ 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli strona spełni jeden z następujących
warunków:
1)
złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną
skrzynkę podawczą organu podatkowego lub portal podatkowy;
2)
wniesie o doręczenie za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
– 17 –
3)
wyrazi zgodę na doręczanie pism za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.”,
b) po § 1 dodaje się § 1a i 1b w brzmieniu:
„§ 1a. Wystąpienie organu podatkowego o wyrażenie zgody, o której mowa
w § 1, może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej i zostać
przesłane na adres elektroniczny strony. Art. 152a § 1–5 nie stosuje się.
§ 1b. Strona ma prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków
komunikacji elektronicznej. W takim przypadku organ podatkowy doręcza pismo w
sposób określony dla pisma w formie innej niż forma dokumentu
elektronicznego.”;
14) w art. 152 § 3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. W przypadku doręczenia pisma za pomocą środków komunikacji
elektronicznej doręczenie jest skuteczne, jeżeli adresat potwierdzi odbiór pisma
w sposób, o którym mowa w art. 152a § 1 pkt 3.”;
15) art. 152a otrzymuje brzmienie:
„Art. 152a. § 1. W celu doręczenia pisma w formie dokumentu elektronicznego
organ podatkowy przesyła na adres elektroniczny adresata zawiadomienie zawierające:
1)
informację, że adresat może odebrać pismo w formie dokumentu elektronicznego;
2)
wskazanie adresu elektronicznego, z którego adresat może pobrać pismo i pod
którym powinien dokonać potwierdzenia doręczenia pisma;
3)
pouczenie dotyczące sposobu odbioru pisma, a w szczególności sposobu
identyfikacji pod wskazanym adresem elektronicznym
w
systemie
teleinformatycznym organu podatkowego, oraz informację o wymogu podpisania
urzędowego poświadczenia odbioru w sposób, o którym mowa w art. 20a ustawy
z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.
§ 2. W przypadku nieodebrania pisma w formie dokumentu elektronicznego
w sposób określony w § 1 pkt 3, organ podatkowy przesyła powtórne zawiadomienie
o możliwości odebrania tego pisma po upływie siedmiu dni, licząc od dnia wysłania
zawiadomienia, o którym mowa w § 1.
§ 3. W przypadku nieodebrania pisma doręczenie uważa się za dokonane po
upływie czternastu dni, licząc od dnia przesłania pierwszego zawiadomienia.
– 18 –
§ 4. Zawiadomienia, o których mowa w § 1 i 2, mogą być automatycznie tworzone
i przesyłane przez system teleinformatyczny organu podatkowego, a odbioru tych
zawiadomień nie potwierdza się.
§ 5. W przypadku uznania pisma w formie dokumentu elektronicznego za
doręczone na podstawie § 3, organ podatkowy umożliwia adresatowi pisma dostęp do
treści pisma w formie dokumentu elektronicznego oraz informacji o dacie uznania pisma
za doręczone oraz o datach wysłania zawiadomień, o których mowa w § 1 i 2, w swoim
systemie teleinformatycznym.
§ 6. Warunki techniczne i organizacyjne doręczania pism w formie dokumentu
elektronicznego określają przepisy ustawy, o której mowa w § 1.”;
16) w art. 155 § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Organ podatkowy może wezwać stronę lub inne osoby do złożenia
wyjaśnień, zeznań lub dokonania określonej czynności osobiście, przez pełnomocnika,
na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli jest to niezbędne dla
wyjaśnienia stanu faktycznego lub rozstrzygnięcia sprawy.”;
17) w art. 159:
a)
w § 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) czy osoba wezwana powinna stawić się osobiście lub przez pełnomocnika,
czy też może złożyć wyjaśnienie lub zeznanie na piśmie lub w formie
dokumentu elektronicznego,”,
b)
§ 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wezwanie powinno być podpisane przez pracownika organu
podatkowego, z podaniem jego imienia, nazwiska i stanowiska służbowego, a jeżeli
jest sporządzone w formie dokumentu elektronicznego, powinno być opatrzone
bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
18) w art. 168:
a)
§ 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, ponaglenia,
wnioski) mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą
środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą
organu podatkowego, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
– 19 –
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, lub
portal podatkowy.”,
b) po § 4 dodaje się § 4a w brzmieniu:
„§ 4a. Urzędowe poświadczenie odbioru podania wniesionego w formie
dokumentu elektronicznego zawiera:
1)
informację o tym, że pisma w sprawie będą doręczane za pośrednictwem
środków komunikacji elektronicznej;
2)
pouczenie o prawie do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków
komunikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 144a § 1b.”;
19) w art. 177 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Adnotacja może być sporządzona w formie dokumentu elektronicznego.”;
20) w art. 178 § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Organ podatkowy może zapewnić stronie dokonanie czynności, o których
mowa w § 1, w swoim systemie teleinformatycznym, po identyfikacji strony w sposób,
o którym mowa w art. 20a ust. 1 albo ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.”;
21) w art. 210 w § 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) podpis osoby upoważnionej, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska
służbowego, a jeżeli decyzja została wydana w formie dokumentu elektronicznego
– bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu.”;
22) art. 211 otrzymuje brzmienie:
„Art. 211. Decyzję doręcza się stronie na piśmie lub za pomocą środków
komunikacji elektronicznej.”;
23) w art. 217 w § 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) podpis osoby upoważnionej, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska
służbowego, a jeżeli postanowienie zostało wydane w formie dokumentu
elektronicznego – bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą
ważnego kwalifikowanego certyfikatu.”;
24) art. 218 otrzymuje brzmienie:
„Art. 218. Postanowienie, od którego służy zażalenie lub skarga do sądu
administracyjnego, doręcza się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.”;
Dokumenty związane z tym projektem:
- 1637 › Pobierz plik