eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich

Rządowy projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich

- projekt dotyczy określenia zasad ochrony żeglugi morskiej i portów morskich, ochrony życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie portów i na statkach zgodnie z wymaganiami określonymi w Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, kodeksie dla ochrony statków i obiektów portowych i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wzmcnienia ochrony statków i obiektów portowych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 472
  • Data wpłynięcia: 2008-04-01
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ochronie żeglugi i portów morskich
  • data uchwalenia: 2008-09-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 171, poz. 1055

472




3

Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury
z dnia
Zał cznik nr 1


WYNAGRODZENIE EKSPERTA ZA PRZEPROWADZENIE WERYFIKACJI PORTÓW,
OBIEKTÓW PORTOWYCH ORAZ STATKÓW


1. Za przeprowadzenie weryfikacji w celu stwierdzenia zgodności portu z planem ochrony
portu
800
j.t.

2. Za przeprowadzenie weryfikacji w celu stwierdzenia zgodności obiektu portowego
z zatwierdzonym planem i wymaganiami Kodeksu ISPS 400 j.t.

3. Za przeprowadzenie weryfikacji w celu stwierdzenia zgodności statków z planami ochrony
statku:
3.1 Statku towarowego
3.1.1 Statku o pojemności brutto powyżej 500 do 2 000
400 j.t.
3.1.2 Statku o pojemności brutto powyżej 2 000 do 10 000
600 j.t.
3.1.3 Statku o pojemności brutto powyżej 10 000
800 j.t.

3.2 Statku pasażerskiego
3.2.1 Statku o pojemności brutto do 2 000
500 j.t.
3.2.2 Statku o pojemności brutto powyżej 2 000 do 10 000
1000 j.t.
3.2.3 Statku o pojemności brutto powyżej 10 000
1500 j.t.

Jednostka taryfowa - wartość złotowa jednostki taryfowej stanowi równowartość 0,2 SDR -
Specjalnych Praw Ciągnienia liczona według średniego kursu walutowego z poprzedniego
tygodnia podanego w tabelach kursowych Narodowego Banku Polskiego.


4

Zał cznik nr 2
ZAKRES KONTROLI

1. DOST P DO STATKU W PORCIE:

Sprawdzenie zabezpieczeń statku i czujności załogi (wacht) w porze dziennej i nocnej
(Kodeks ISPS Część B, 8.10.3)

1) Statki na Poziomie Ochrony 1

Skontrolowane powinny zostać: rampy, przejścia lub jakiekolwiek punkty dostępu do
statku.
.a Czy istnieje jakaś forma kontroli przejść lub punktów dostępu do statku? (Kodeks ISPS
Część A, 7.2.2)
.b Czy jest zauważalne, że monitorowane są obszary ograniczonego dostępu? (Kodeks
ISPS Część A, 7.2.4)
.c Czy została sprawdzona tożsamość wszystkich osób zamierzających dostać się na
statek? (Kodeks ISPS Część A, 7.2.4 i Część B, 9.14.1)

Dodatkowo dla kontroli statków pasażerskich na Poziomie Ochrony 1

d) Czy w uzgodnieniu z obiektem portowym zostały wyznaczone zabezpieczone miejsca
do przeszukiwania osób? (Kodeks ISPS Część B, 9.14.4)
e) Czy osoby sprawdzone i ich bagaż zostały odseparowane od osób niesprawdzonych i
ich bagażu? (Kodeks ISPS Część B, 9.14.4)
f) Czy osoby okrętowane są odseparowane od osób schodzących ze statku? (Kodeks ISPS
Część B, 9.14.5)
g) Czy zabezpieczono dostęp do miejsc bez nadzoru, sąsiadujących z obszarami do
których dostęp mają pasażerowie i zwiedzający? (Kodeks ISPS Część B, 9.14.7)

2) Statki na Poziomie Ochrony 2

a) Czy
została ograniczona ilość punktów dostępu? (Kodeks ISPS Część B, 9.16.2)
b) Czy
zostały podjęte kroki w celu zabezpieczenia dostępu od strony wody? (Kodeks
ISPS Część B, 9.16.3)
c)
Czy ustanowiono obszar o ograniczonym dostępie do statku od strony nabrzeża, w
uzgodnieniu z obiektem portowym? (Kodeks ISPS Część B, 9.16.4)
d)
Czy osoby odwiedzające statek są eskortowane? (Kodeks ISPS Część B, 9.16.6)
5

e)
Czy Kapitan może potwierdzić, że zostały przeprowadzone pełne lub częściowe
przeszukania statku? (Kodeks ISPS Część B, 9.16.8)
f)
Czy Kapitan może potwierdzić, że dla osób zaokrętowanych przeprowadzono
instruktaż w zakresie ochrony (Kodeks ISPS Część B, 9.16.7)

2. DOST P DO MOSTKA, SIŁOWNI I INNYCH WRA LIWYCH OBSZARÓW:
Sprawdzenie skuteczności systemu ochrony statku i możliwości nieautoryzowanego
wejścia na statek od strony lądu i wody poprzez podjęcie przez kontrolujących
nieautoryzowanej próby dotarcia do obszarów ograniczonego dostępu do statku. (Kodeks
ISPS Część A, 8.9.4)

1) Statki na Poziomie Ochrony 1

a) Czy mostek i siłownię da się zamknąć lub zabezpieczyć w inny sposób? (Kodeks
ISPS Część B, 9.21.10)
b) Czy mostek i siłownia są zamknięte lub dostęp do nich jest kontrolowany w inny
sposób (np. obsadzone przez załogę lub użyte są urządzenia wykrywcze do
monitorowania tych obszarów)? (Kodeks ISPS Część B, 9.22.2)
c)
Czy drzwi do obszarów wrażliwych są zamknięte (maszynka sterowa, przedziały
maszynowe, pomieszczenie klimatyzacji, etc)? (Kodeks ISPS Część B, 9.21.1-9)

Dodatkowo dla kontroli statków pasażerskich na Poziomie Ochrony 1:

d)
Czy Strefy Ograniczonego Dostępu są oznaczone? (Kodeks ISPS Część B, 9.20)

Dodatkowo dla kontroli statków pasażerskich na Poziomie Ochrony 2:

e) Czy
zostały utworzone Strefy Ograniczonego Dostępu przyległe do punktów dostępu
w celu uniknięcia zgromadzenia dużej ilości osób w tych strefach? (Kodeks ISPS
Część B, 9.23.1)

3. MONITORING OCHRONY STATKU

Statki na Poziomie Ochrony 1

a) Czy
zauważono, że wachty pokładowe są na swoim miejscu podczas inspekcji, czy
strażnicy lub patrole ochrony były w rejonie statku lub czy są używane urządzenia
wykrywcze do monitorowania tych stref?. Dopuszczalne są posterunki ochrony
obsadzone przez służby lądowe. (Kodeks ISPS Część B, 9.22.2 i 3)
6

b)
Czy wachty pokładowe zwracają uwagę zarówno na ochronę podejścia od strony lądu
jak i od strony wody? (Kodeks ISPS Część B, 9.46.1 i 2)

Statki na Poziomie Ochrony 2

c) Jeżeli używany jest system wykrywczy to czy jest on monitorowany? (Kodeks ISPS
Część B, 9.23, 9.47.2)
d)
Czy jest na miejscu dodatkowy personel przeznaczony do ochrony i patrolowania
stref o ograniczonym dostępie? (Kodeks ISPS Część B, 9.16.1, 9.47.3)
4. O WIETLENIE

Statki na Poziomie Ochrony 1

a) W porze nocnej należy sprawdzić stosowane oświetlenia pokładu statku i punktów
dostępu (trapów, ramp, przejść, drzwi, włazów bocznych, łańcuchów kotwicznych,
okien, lin cumowniczych itp.) Stwierdzić należy, czy oświetlenie statku umożliwia
prowadzenie skutecznej obserwacji przez służbę wachtową i zapewnia bezpieczeństwo
od strony lądu i wody.( Kodeks ISPS Część B, 9.42 i 9.46.2).

Statki na Poziomie Ochrony 2

b) Czy
oświetlenie zostało zwiększone zgodnie z zapisami w Planie Ochrony?

5. SPRAWDZANIE I PRZESZUKANIE DOSTAW STATKOWYCH (jeżeli te aspekty są
zaobserwowane podczas pobytu na pokładzie statku)

Statki na Poziomie Ochrony 1

a)
Czy przed załadunkiem dostaw statkowych zostały podjęte niezbędne działania
uniemożliwiające manipulowanie przy nich przez osoby nieupoważnione? (Kodeks
ISPS Część B, 9.33.3)
b) Czy
podjęto sprawdzenie oryginalności opakowań i zabezpieczeń (plomb, taśm itp.)
dostaw statkowych? (Kodeks ISPS Część B, 9.33.1)
c)
Czy przed załadunkiem dostawy są sprawdzone pod kątem zgodności z
wcześniejszym zamówieniem? (Kodeks ISPS Część B, 9.35.1)
d)
Czy po załadunku dostawy zostały szybko i bezpiecznie rozmieszczone? (Kodeks
ISPS Część B, 9.35.2)
d) Stwierdzenie przez bezpośrednią obserwację czy zainstalowany sprzęt związany z
bezpieczeństwem statku funkcjonuje poprawnie (czujniki ruchu, system obserwacji
technicznej, w tym telewizji przemysłowej (CCTV), oświetlenie, alarmy itp.).

7
strony : 1 ... 20 ... 26 . [ 27 ] . 28 ... 40 ... 59

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: