eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

nałożone na mocy art. 9–13 dyrektywy
2002/19/WE (dyrektywy o dostępie) nie
doprowadziłyby do osiągnięcia celów określonych
w art. 8 dyrektywy 2002/21/WE (dyrektywy
ramowej).
Art. 17
Obowiązki nałożone na mocy ust. 1 opierają się na
N
-
-
-
ust. 2
naturze zidentyfikowanego problemu i są Niniejsza
proporcjonalne do i uzasadnione w świetle celów dyrektywa
ustanowionych w art. 8 dyrektywy 2002/21/WE została
(dyrektywy ramowej). Nałożone obowiązki mogą wdrożona do
dotyczyć wymagania, aby określone ustawy z dnia
przedsiębiorstwa nie ustanawiały nadmiernych cen, 16 lipca 2004 r.
hamowały wejście na rynek lub ograniczały – Prawo
konkurencję w drodze ustalania drapieżnych cen, telekomunikacy
nie okazywały niezasłużonych preferencji
jne
określonym użytkownikom końcowym czy
nierozsądnie łączyły usługi. Wobec takich
przedsiębiorstw krajowe organy regulacyjne mogą
zastosować odpowiednie środki limitowania cen
detalicznych, środki kontroli poszczególnych taryf
lub środki zorientowania taryf na koszty lub ceny
na porównywalnych rynkach, w celu ochrony
interesów użytkownika końcowego przy wspieraniu
skutecznej konkurencji.
Art. 17 Krajowe organy regulacyjne zapewniają, aby w
N
-
-
-
ust. 4
przypadku gdy przedsiębiorstwo podlega
Niniejsza
regulacjom taryf detalicznych lub innym istotnym dyrektywa
ograniczeniom detalicznym, wprowadzono w życie została
konieczne i właściwe systemy ewidencji kosztów. wdrożona do
Krajowe organy regulacyjne mogą określić format i ustawy z dnia
metodologię ewidencjonowania, jakie mają być 16 lipca 2004 r.
zastosowane. Zgodność z takim systemem – Prawo
ewidencji kosztów jest weryfikowana przez telekomunikacy
wykwalifikowany, niezależny organ. Krajowe jne
organy regulacyjne zapewniają coroczną publikację
oświadczenia o takiej zgodności.
Art. 17
Nie naruszając przepisów art. 9 ust. 2 i art. 10,
N
-
-
-
ust. 5
krajowe organy regulacyjne nie stosują Niniejsza
mechanizmów kontroli wymienionych w ust. 1 tego dyrektywa

17
artykułu do rynków geograficznych lub rynków została
użytkowników, co do których stwierdzają, że wdrożona do
istnieje na nich skuteczna konkurencja.
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 20
Państwa członkowskie zapewniają, aby w
T
-
-
-
ust. 1
przypadku wykupienia abonamentu na usługi
Niniejszy
zapewniające przyłączenie do publicznej sieci
przepis
łączności lub publicznie dostępnych usług
dyrektywy
łączności elektronicznej konsumenci oraz inni
zostanie
użytkownicy końcowi, którzy się o to zwrócą,
wdrożona do
mieli prawo do zawarcia umowy z
ustawy z dnia
przedsiębiorstwem lub przedsiębiorstwami
16 lipca 2004 r.
zapewniającymi takie przyłączenie lub
– Prawo
świadczącymi takie usługi. Umowa powinna w
telekomunikacy
jasnej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie
jne
określać co najmniej:
przygotowywan
ą nowelizacją
a) nazwę i adres przedsiębiorstwa;
ustawy – Prawo
b) świadczone usługi, w tym w szczególności:
telekomunikacy
- informacje o tym, czy zapewniany jest dostęp
jnie
do służb ratunkowych i informacje o miejscu
przebywania osoby wykonującej połączenie oraz
o wszelkich ograniczeniach w dostępie do służb
ratunkowych zgodnie z art. 26,
- informacje o wszelkich innych warunkach
ograniczających dostęp do usług i aplikacji lub
korzystania z nich, w przypadku gdy warunki
takie dopuszcza prawo krajowe zgodnie z
prawem wspólnotowym,
- minimalne oferowane poziomy jakości usług, a
mianowicie czas wstępnego przyłączenia, a w
odpowiednich przypadkach także inne parametry
jakości usług określone przez krajowe organy
regulacyjne,
- informacje dotyczące wszelkich procedur

18
wprowadzonych przez przedsiębiorstwo w celu
pomiaru i organizacji ruchu, tak aby zapobiec
osiągnięciu pojemności
łącza lub jej
przekroczeniu, oraz informacje o tym, jak
procedury te mogą wpłynąć na jakość usług,
- rodzaje oferowanych usług serwisowych oraz
usług wsparcia technicznego świadczonych
klientom, a także sposoby kontaktowania się z
podmiotami, które je świadczą,
- wszelkie ograniczenia, które dostawca nałożył
w zakresie korzystania z udostępnionych
urządzeń końcowych;
c) w przypadku obowiązku wynikającego z art.
25 – możliwości, jakie ma abonent w kwestii
umieszczania bądź nieumieszczania swoich
danych osobowych w spisie abonentów, oraz
dane, których to dotyczy;
d) szczegółowe informacje o cenach i taryfach,
sposoby uzyskiwania aktualnych informacji na
temat wszystkich stosowanych taryf i opłat
eksploatacyjnych, sposoby płatności oraz różnice
w kosztach wynikające z różnych sposobów
płatności;
e) okres obowiązywania umowy oraz warunki
wznowienia i zakończenia świadczenia usług i
rozwiązania umowy, w tym:
- jakiekolwiek minimalne użytkowanie lub czas
trwania, wymagane do skorzystania z warunków
promocyjnych,
- wszelkie opłaty związane z możliwością
przeniesienia numerów i innych danych
identyfikacyjnych,
- wszelkie opłaty należne w momencie
rozwiązania umowy, w tym zwrot kosztów
urządzeń końcowych;
f) wszelkie klauzule o rekompensacie i zwrocie

19
kosztów, które stosuje się w przypadku gdy nie
został osiągnięty zakontraktowany poziom
jakości;
g) sposoby inicjowania procedur rozwiązywania
sporów zgodnie z art. 34;
h) rodzaj działań, które przedsiębiorstwo może
podjąć w związku z przypadkami naruszenia
bezpieczeństwa lub integralności lub z
zagrożeniami i podatnością na takie zagrożenia.
Państwa członkowskie mogą także wymagać, aby
umowa zawierała wszelkie informacje, które mogą
zostać dostarczone w tym celu przez właściwe
organy publiczne, o wykorzystywaniu sieci i usług
łączności elektronicznej do działań niezgodnych z
prawem lub do rozpowszechniania szkodliwych
treści oraz o sposobach ochrony bezpieczeństwa,
prywatności i danych osobowych, o których mowa
w art. 21 ust. 4 i które mają związek ze świadczoną
usługą.
Art. 20
Państwa członkowskie zapewniają, aby abonenci
T
-
-
-
ust. 2
mieli prawo wycofać się bez ponoszenia kar z Niniejszy
zawartych umów, w przypadku gdy
przepis
przedsiębiorstwo świadczące sieci lub usługi dyrektywy
łączności elektronicznej powiadomi ich o zamiarze zostanie
zmiany warunków umowy. O wszelkich takich wdrożona do
zmianach powiadamia się abonentów z ustawy z dnia
odpowiednim wyprzedzeniem, nie krótszym niż 16 lipca 2004 r.
jeden miesiąc, jednocześnie informując ich o – Prawo
przysługującym im prawie do wycofania się z ich telekomunikacy
umów bez ponoszenia kar, jeżeli nie akceptują jne
nowych warunków. Państwa członkowskie przygotowywan
zapewniają, aby krajowe organy regulacyjne mogły ą nowelizacją
określić formę takich powiadomień.
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 21
Państwa członkowskie zapewniają, aby krajowe
T
-
-
-
ust. 1
organy regulacyjne mogły nałożyć na
Niniejszy
przedsiębiorstwa udostępniające publiczne sieci przepis

20
łączności elektronicznej lub publicznie dostępne dyrektywy
usługi
łączności elektronicznej obowiązek zostanie
publikowania przejrzystych, porównywalnych, wdrożona do
odpowiednich i aktualnych informacji na temat ustawy z dnia
obowiązujących cen i taryf, wszelkich opłat 16 lipca 2004 r.
związanych z rozwiązaniem umowy, a także na – Prawo
temat warunków dostępu do usług dostarczanych telekomunikacy
użytkownikom końcowym i konsumentom oraz jne
standardowych warunków korzystania z tych usług, przygotowywan
zgodnie z załącznikiem II. Informacje takie są ą nowelizacją
publikowane w jasny, zrozumiały i łatwo dostępny ustawy – Prawo
sposób. Krajowe organy regulacyjne mogą określić telekomunikacy
dodatkowe wymogi dotyczące formy, w jakiej jnie
należy publikować te informacje.
Art. 21
Krajowe organy regulacyjne zachęcają do
T
-
-
-
ust. 2
dostarczania porównywalnych informacji, które
Niniejszy
pozwolą użytkownikom końcowym i konsumentom
przepis
dokonać niezależnej oceny kosztów związanych z
dyrektywy
różnymi schematami korzystania z usług, na
zostanie
przykład za pomocą przewodników interaktywnych
wdrożona do
lub podobnych technik. W przypadku gdy takie
ustawy z dnia
udogodnienia nie są dostępne w obrocie 16 lipca 2004 r.
nieodpłatnie lub za rozsądną cenę, państwa
– Prawo
członkowskie zapewniają, aby krajowe organy telekomunikacy
regulacyjne mogły udostępniać takie przewodniki
jne
lub techniki bezpośrednio lub za pośrednictwem przygotowywan
stron trzecich. Osoby trzecie mają prawo do ą nowelizacją
bezpłatnego korzystania z informacji
ustawy – Prawo
publikowanych przez przedsiębiorstwa telekomunikacy
udostępniające sieci łączności elektronicznej lub
jnie
publicznie dostępne usługi łączności elektronicznej
do celów sprzedaży lub udostępniania takich
interaktywnych przewodników lub podobnych
technik.
Art. 21
Państwa członkowskie zapewniają, aby krajowe
T
-
-
-
ust. 3
organy regulacyjne mogły zobowiązać
Niniejszy
przedsiębiorstwa udostępniające publiczne sieci
przepis
łączności elektronicznej lub publicznie dostępne
dyrektywy
usługi łączności elektronicznej między innymi
zostanie

21
strony : 1 ... 10 ... 21 . [ 22 ] . 23 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: