eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

usługi łączności elektronicznej między innymi
wdrożona do
do:
ustawy z dnia
a) dostarczania abonentom informacji o
16 lipca 2004 r.
obowiązujących taryfach w odniesieniu do
– Prawo
wszelkich numerów lub usług podlegających
telekomunikacy
szczególnym warunkom cenowym; w
jne
odniesieniu do poszczególnych kategorii usług
przygotowywan
ą
krajowe organy regulacyjne mogą wymagać, aby
nowelizacją
informacje te były udostępniane bezpośrednio
ustawy – Prawo
przed wykonaniem połączenia;
telekomunikacy
jnie
b) informowania abonentów w ramach usługi, na
którą wykupili abonament o wszelkich zmianach
dotyczących dostępu do służb ratunkowych lub
informacji o miejscu przebywania osoby
wykonującej połączenie;
c) informowania abonentów o wszelkich
zmianach warunków ograniczających dostęp do
usług i aplikacji lub korzystania z nich, w
przypadku gdy warunki takie dopuszcza prawo
krajowe zgodnie z prawem wspólnotowym;
d) dostarczania informacji dotyczących
wszelkich procedur wprowadzonych przez
dostawcę w celu pomiaru i organizowania ruchu,
tak aby zapobiec osiągnięciu pojemności łącza
lub jej przekroczeniu, a także informacji o tym,
jak procedury te mogłyby wpłynąć na jakość
usług;
e) informowania abonentów o przysługującym
im prawie do określenia, czy chcą, aby ich dane
osobowe znalazły się w spisie abonentów, oraz o
rodzajach danych, których to dotyczy, zgodnie z
art. 12 dyrektywy 2002/58/WE (dyrektywa o
prywatności i łączności elektronicznej); oraz
f) regularnego informowania abonentów
niepełnosprawnych o szczegółach
przeznaczonych dla nich produktów i usług.
Krajowe organy regulacyjne mogą, jeżeli uznają

22
to za stosowne, promować środki samo- i
współregulacyjne przed nałożeniem
jakiegokolwiek obowiązku.

Art. 21
Państwa członkowskie mogą wymagać, aby
T
-
-
-
ust. 4
przedsiębiorstwa, o których mowa w ust. 3, w
Niniejszy
odpowiednich przypadkach nieodpłatnie
przepis
rozpowszechniały informacje użyteczności
dyrektywy
publicznej wśród aktualnych i nowych
zostanie
abonentów za pomocą tych samych środków,
wdrożona do
jakie zwykle wykorzystują one w komunikacji z
ustawy z dnia
abonentami. W takim przypadku informacje te są
16 lipca 2004 r.
dostarczane w znormalizowanej formie przez
– Prawo
właściwe organy publiczne i dotyczą między
telekomunikacy
innymi następujących zagadnień:
jne
przygotowywan
a) najpowszechniejszych sposobów ą nowelizacją
wykorzystywania usług łączności elektronicznej
ustawy – Prawo
do działań niezgodnych z prawem lub do
telekomunikacy
rozpowszechniania szkodliwych treści –
jnie
zwłaszcza w przypadku gdy może to naruszać
prawa i wolności innych osób – w tym
przypadków naruszania praw autorskich i praw
pokrewnych oraz konsekwencji prawnych tych
czynów; oraz
b) sposobów chronienia bezpieczeństwa osobistego,
prywatności i danych osobowych podczas
korzystania z usług łączności elektronicznej.
Art. 22
Państwa członkowskie zapewniają, aby krajowe
T
-
-
-
ust. 1
organy regulacyjne, po uwzględnieniu stanowisk
Niniejszy
zainteresowanych stron, mogły wymagać od
przepis
przedsiębiorstw
świadczących publicznie dyrektywy
dostępne sieci lub usługi łączności elektronicznej
zostanie
publikowania porównywalnych, odpowiednich i
wdrożona do
aktualnych informacji dla użytkowników
ustawy z dnia
końcowych na temat jakości swoich usług oraz
16 lipca 2004 r.
na temat środków podjętych w celu zapewnienia
– Prawo
równorzędnego dostępu do tych informacji
telekomunikacy
j

23
niepełnosprawnym użytkownikom końcowym.
jne
Na wniosek, informacje te dostarczane są
przygotowywan
krajowemu organowi regulacyjnemu przed ich
ą nowelizacją
opublikowaniem.
ustawy – Prawo

telekomunikacy
jnie
Art.22
Aby zapewnić użytkownikom końcowym, w tym
T
-
-
-
ust. 2
niepełnosprawnym użytkownikom końcowym, Niniejszy
dostęp do wyczerpujących, porównywalnych, przepis
wiarygodnych i przyjaznych dla użytkownika dyrektywy
informacji, krajowe organy regulacyjne mogą zostanie
określić między innymi wymierne wskaźniki wdrożona do
jakości usług oraz treść, formę i sposób podawania ustawy z dnia
informacji przeznaczonych do opublikowania, w 16 lipca 2004 r.
tym ewentualne mechanizmy certyfikacji jakości. – Prawo
W stosownych przypadkach można stosować telekomunikacy
wskaźniki, definicje i metody pomiaru określone w jne
załączniku III.
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 22
Aby zapobiec pogorszeniu się jakości usług oraz
T
-
-
-
ust. 3
utrudnień lub spowolnień ruchu w sieciach,
Niniejszy
państwa członkowskie zapewniają, aby krajowe
przepis
organy regulacyjne mogły nałożyć na
dyrektywy
przedsiębiorstwo lub przedsiębiorstwa
zostanie
udostępniające publiczne sieci łączności
wdrożona do
minimalne wymogi w zakresie jakości usług.
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
Krajowe organy regulacyjne przekazują Komisji
– Prawo
– w odpowiednim czasie przed ustanowieniem
telekomunikacy
takich wymogów – podsumowanie podstawy do
jne
działania, przewidywane wymogi i proponowany
przygotowywan
przebieg działań. Informacje te udostępniane są
ą nowelizacją
również Organowi Europejskich Regulatorów
Łą
ustawy – Prawo
czności Elektronicznej (zwanemu dalej telekomunikacy
"BEREC"). Po zbadaniu takich informacji
jnie
Komisja może zgłaszać do nich uwagi lub

24
wydawać zalecenia, w szczególności w celu
zapewnienia, aby przewidywane wymagania nie
wpływały niekorzystnie na funkcjonowanie
rynku wewnętrznego. Przy podejmowaniu
decyzji dotyczącej wymogów krajowe organy
regulacyjne uwzględniają w jak największym
stopniu uwagi lub zalecenia Komisji.

Art. 23
Państwa członkowskie przyjmują wszelkie
T
-
-
-
niezbędne środki, aby zapewnić jak największą Niniejszy
dostępność publicznie dostępnych usług przepis
telefonicznych dostarczanych za pośrednictwem dyrektywy
publicznych sieci łączności w przypadku awarii zostanie
sieci w wyniku katastrofy lub w przypadku wdrożona do
działania siły wyższej. Państwa członkowskie ustawy z dnia
zapewniają, aby przedsiębiorstwa świadczące 16 lipca 2004 r.
publicznie dostępne usługi telefoniczne
– Prawo
podejmowały wszelkie niezbędne środki w celu telekomunikacy
zapewnienia nieprzerwanego dostępu do służb jne
ratunkowych.
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 23a
Zapewnienie równoważnego dostępu i wyboru
T
-
-
-
ust. 1
niepełnosprawnym użytkownikom końcowym
Niniejszy
przepis
1. Państwa członkowskie umożliwiają
dyrektywy
właściwym organom krajowym określenie w
zostanie
stosownych przypadkach warunków, które mają
wdrożona do
spełniać przedsiębiorstwa świadczące publicznie
ustawy z dnia
dostępne usługi łączności elektronicznej, aby
16 lipca 2004 r.
zapewnić niepełnosprawnym użytkownikom
– Prawo
końcowym:
telekomunikacy
a) dostęp do usług łączności elektronicznej
jne
równoważny dostępowi, jaki ma większość
przygotowywan
użytkowników końcowych; oraz
ą nowelizacją
b) korzystanie z wyboru spośród przedsiębiorstw
ustawy – Prawo
l k
ik

25
i usług dostępnych dla większości użytkowników
telekomunikacy
końcowych.
jnie

Art. 23a
Aby móc przyjąć i wprowadzić w życie szczególne
T
-
-
-
ust. 2
ustalenia dotyczące użytkowników
Niniejszy
niepełnosprawnych, państwa członkowskie
przepis
zachęcają do udostępniania urządzeń końcowych
dyrektywy
oferujących niezbędne usługi i funkcje.
zostanie
wdrożona do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art.
24
Zgodnie z przepisami załącznika VI Państwa
T
Art. 22
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
-
Członkowskie zapewniają współdziałanie
pkt 8
„1. Publiczne sieci telekomunikacyjne używane do
konsumenckiego sprzętu telewizji cyfrowej
(art. 132
cyfrowych transmisji radiofonicznych i
określonego tamże.
ustawy z
telewizyjnych oraz odbiorniki cyfrowe i inne
dnia 16
urządzenia używane do odbioru cyfrowych
lipca
transmisji radiofonicznych i telewizyjnych powinny
2004 r. –
zapewniać interoperacyjność usług cyfrowych
Prawo
transmisji radiofonicznych i telewizyjnych, w
telekomu
szczególności poprzez stosowanie otwartego
nikacyjn
interfejsu programu aplikacyjnego.”,
e)
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a i 2b w brzmieniu:
„2a. Odbiorniki cyfrowe i inne urządzenia używane
do odbioru cyfrowych transmisji telewizyjnych
powinny umożliwiać:
1)
odbiór niekodowanych cyfrowych
transmisji telewizyjnych;
2) dekodowanie za pomocą jednolitego
algorytmu kodowania określonego w
rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 3,

26
strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ] . 24 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: