eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

Art. 11
Krajowe organy regulacyjne zapewniają, aby
N
-
-
-
ust. 1
wyznaczone przedsiębiorstwa obarczone Niniejsza
obowiązkami na mocy art. 4-7 i 9 ust. 2
dyrektywa
publikowały zadowalające i aktualne informacje
została
dotyczące ich wywiązywania się ze świadczenia
wdrożona do
usługi powszechnie dostępnej, na podstawie ustawy z dnia
parametrów jakości obsługi, definicji i metod 16 lipca 2004 r.
pomiaru, wymienionych w załączniku III.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 11
Krajowe organy regulacyjne mogą określać, między
N
-
-
-
ust. 2
innymi, dodatkowe normy jakości usług, w
Niniejsza
przypadku gdy opracowano odnośne parametry,
dyrektywa
aby oceniać wywiązywanie się wyznaczonych
została
przedsiębiorstw ze świadczenia usług na rzecz wdrożona do
niepełnosprawnych użytkowników końcowych i ustawy z dnia
niepełnosprawnych konsumentów. Krajowe organy 16 lipca 2004 r.
regulacyjne zapewniają, aby informacje dotyczące
– Prawo
wywiązywania się przedsiębiorstw w stosunku do telekomunikacy
tych parametrów również były publikowane i
jne
udostępniane krajowym organom regulacyjnym.
Art. 11
Krajowe ograny regulacyjne mogą, dodatkowo,
N
-
-
-
ust. 3
określić zawartość, formę i sposób podania
Niniejsza
informacji, która ma być opublikowana, w celu
dyrektywa
zapewnienia użytkownikom końcowym i
została
konsumentom dostępu do wyczerpującej,
wdrożona do
porównywalnej i przyjaznej dla użytkownika
ustawy z dnia
informacji.
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 11 Krajowe organy regulacyjne powinny być w stanie
T
-
-
-
ust. 4
wyznaczać cele w odniesieniu do wywiązywania
Niniejszy
się z obowiązków przedsiębiorstwom obarczonym przepis zostanie
obowiązkiem świadczenia usługi powszechnej. wdrożony do
Czyniąc to, krajowe organy regulacyjne biorą pod
ustawy z dnia
uwagę opinie zainteresowanych stron, w 16 lipca 2004 r.
szczególności te, o których mowa w art. 33.
– Prawo
telekomunikacy

12
jne w
przygotowywan
ej nowelizacji
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jne.
Art. 11 Państwa Członkowskie zapewniają krajowym
N
-
-
-
ust. 5
organom regulacyjnym możliwość monitorowania,
Niniejsza
jak wyznaczone przedsiębiorstwa podporządkowują
dyrektywa
się tym celom.
została
wdrożona do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 11 Uporczywe niewywiązywanie się z obowiązku
N
-
-
-
ust. 6
może skutkować podjęciem szczególnych środków
Niniejsza
zgodnie z dyrektywą 2002/20/WE Parlamentu
dyrektywa
Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w
została
sprawie zezwoleń na udostępnienie sieci i usług
wdrożona do
łączności elektronicznej (dyrektywa o ustawy z dnia
zezwoleniach) [13]. Krajowe organy regulacyjne są 16 lipca 2004 r.
w stanie zarządzać niezależne audyty lub podobne
– Prawo
oceny danych odnoszących się do wywiązywania telekomunikacy
się z obowiązku, opłacane przez zainteresowane
jne
przedsiębiorstwo, w celu zapewnienia dokładności i
porównywalności danych udostępnionych przez
przedsiębiorstwa obarczone obowiązkiem
świadczenia usługi powszechnej
Art. 12 W przypadku gdy krajowe organy regulacyjne
N
-
-
-
ust. 1
uznają, że świadczenie usługi powszechnej
Niniejsza
określonej w art. 3-10 może stanowić
dyrektywa
niesprawiedliwe obciążenie przedsiębiorstw
została
wyznaczonych do świadczenia usługi powszechnej,
wdrożona do
obliczają one koszty netto świadczenia tej usługi.
ustawy z dnia
W tym celu krajowe organy regulacyjne:
16 lipca 2004 r.
a) obliczają koszt netto obowiązku świadczenia
– Prawo
usługi powszechnej, biorąc pod uwagę każdą telekomunikacy

13
korzyść rynkową przypadającą na przedsiębiorstwo
jne
wyznaczone do świadczenia usługi powszechnej,
zgodnie z załącznikiem IV część A; lub
b) wykorzystują koszty netto świadczenia usługi
powszechnej określone przez mechanizm
wyznaczania zgodnie z art. 8 ust.
Art. 12 Rachunki lub inne informacje służące za podstawę
N
-
-
-
ust. 2
obliczania kosztu netto obowiązku świadczenia
Niniejsza
usługi powszechnej na mocy ust. 1 lit. a) są
dyrektywa
przedmiotem audytów lub weryfikacji została
przeprowadzanych przez krajowy organ wdrożona do
regulacyjny lub organ niezależny od ustawy z dnia
zainteresowanych stron i są zatwierdzane przez ten 16 lipca 2004 r.
krajowy organ regulacyjny. Wyniki kalkulacji
– Prawo
kosztu oraz wnioski z audytu są publicznie telekomunikacy
dostępne.
jne
Art. 13
W przypadku gdy, na podstawie kalkulacji kosztu
N
-
-
-
ust. 1
netto określonego w art. 12, krajowe organy Niniejsza
regulacyjne stwierdzą, iż na danym
dyrektywa
przedsiębiorstwie spoczywają niesprawiedliwe została
obciążenia, Państwa Członkowskie, w odpowiedzi wdrożona do
na wniosek wyznaczonego przedsiębiorstwa, ustawy z dnia
decydują:
16 lipca 2004 r.
– Prawo
a) wprowadzić mechanizm kompensowania temu telekomunikacy
przedsiębiorstwu określonego kosztu netto, na jne
przejrzystych warunkach, z funduszy publicznych;
lub
b) podzielić koszt netto obowiązku świadczenia
usługi powszechnej pomiędzy dostawców sieci i
usług łączności elektronicznej.
Art. 13
W przypadku gdy koszt netto jest ponoszony
N
-
-
-
ust. 2
wspólnie na mocy ust. 1 lit. b), Państwa Niniejsza
Członkowskie ustanawiają mechanizm dzielenia dyrektywa
kosztów, zarządzany przez krajowy organ została
regulacyjny lub organ niezależny od beneficjantów wdrożona do
pod nadzorem krajowego organu regulacyjnego. ustawy z dnia

14
Dopuszcza się finansowanie jedynie kosztu netto, 16 lipca 2004 r.
ustalonego zgodnie z art. 12, obowiązku – Prawo
ustanowionego w art. 3-10.
telekomunikacy
jne
Art. 13
Mechanizm dzielenia kosztów respektuje zasady
N
-
-
-
ust. 3
przejrzystości, jak najmniejszego naruszenia rynku, Niniejsza
niedyskryminacji i proporcjonalności, zgodnie z dyrektywa
zasadami w załączniku IV część B. Państwa została
Członkowskie mogą zdecydować nie wymagać wdrożona do
wkładów od przedsiębiorstw, których krajowy ustawy z dnia
obrót jest niższy od wyznaczonego limitu.
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 13
adne opłaty związane z dzieleniem kosztu
N
-
-
-
ust. 4
obowiązku świadczenia usługi powszechnej nie Niniejsza
będą łączone i będą określanie oddzielnie dla dyrektywa
każdego przedsiębiorstwa. Takich opłat nie nakłada została
się na i nie pobiera się od przedsiębiorstw, które nie wdrożona do
świadczą usług na terytorium Państwa ustawy z dnia
Członkowskiego, które ustanowiło mechanizm 16 lipca 2004 r.
dzielenia kosztów.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 14
W przypadku ustanowienia mechanizmu dzielenia
N
-
-
-
ust. 1
kosztu netto obowiązku świadczenia usługi Niniejsza
powszechnej określonego w art. 13 krajowe organy dyrektywa
regulacyjne zapewniają publiczny dostęp do zasad została
dzielenia kosztów i szczegółów zastosowanego wdrożona do
mechanizmu.
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 14
Zgodnie ze wspólnotowymi i krajowymi zasadami
N
-
-

ust. 2
dotyczącymi poufności w interesach, krajowe Niniejsza
organy regulacyjne zapewniają publikację rocznego dyrektywa
sprawozdania podającego wyliczony koszt została
obowiązku świadczenia usługi powszechnej, wdrożona do

15
określającego wkład wszystkich zaangażowanych ustawy z dnia
przedsiębiorstw oraz określający wszelkie korzyści 16 lipca 2004 r.
rynkowe, jakie mogły przypaść – Prawo
przedsiębiorstwu/przedsiębiorstwom wyznaczonym telekomunikacy
do świadczenia usługi powszechnej, w przypadku jne
istnienia i działania funduszu.
Art. 15
Komisja okresowo ocenia zakres usługi
N
-
-
-
ust. 1
powszechnej, w szczególności w celu
-
zaproponowania Parlamentowi Europejskiemu i
Radzie zmian i określenia na nowo tego zakresu.
Oceny przeprowadza się za pierwszym razem dwa
lata po złożeniu wniosku opisanego w art. 38 ust. 1
akapit drugi, a następnie co trzy lata.
Art. 15
Taką ocenę podejmuje się z uwzględnieniem zmian
N
-
-
-
ust. 2
społecznych, ekonomicznych i technologicznych,

biorąc pod uwagę, między innymi, mobilność i
-
szybkości przesyłania danych w świetle
przeważających technologii wykorzystywanych
przez większość abonentów. Proces oceny
podejmuje się zgodnie z Załącznikiem V. Komisja
przedkłada sprawozdanie Parlamentowi
Europejskiemu i Radzie odnośnie do wyników tej
oceny.
Art. 17
Państwa członkowskie zapewniają, aby krajowe
T
-
-
-
ust. 1
organy regulacyjne nakładały stosowne Niniejszy
obowiązki regulacyjne na przedsiębiorstwa
przepis
uznane za posiadające znaczącą pozycję
dyrektywy
rynkową na danym rynku detalicznym, zgodnie z
zostanie
art. 14 dyrektywy 2002/21/WE (dyrektywy
wdrożona do
ramowej), w przypadku gdy:
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
a) w wyniku analizy rynkowej przeprowadzonej
– Prawo
zgodnie z art. 16 dyrektywy 2002/21/WE
telekomunikacy
(dyrektywy ramowej) krajowy organ regulacyjny
jne
ustali, że dany rynek detaliczny określony
przygotowywan
zgodnie z art. 15 tej dyrektywy nie jest
ą nowelizacją
skutecznie konkurencyjny; oraz
ustawy – Prawo
telekomunikacy
b) krajowy organ regulacyjny uzna, że obowiązki jnie

16
strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: