eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o weteranach działań poza granicami państwa

Rządowy projekt ustawy o weteranach działań poza granicami państwa

projekt dotyczy ustanowienia Dnia Weterana Działań poza Granicami Państwa i określa jego status, uprawnienia, zasady i warunki korzystania z uprawnień

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3754
  • Data wpłynięcia: 2010-12-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o weteranach działań poza granicami państwa
  • data uchwalenia: 2011-08-19
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 205, poz. 1203

3754-001

d) rodzaj udzielonego świadczenia, które ma związek z urazami lub chorobami nabytymi
poza granicami państwa.
2. Oddział wojewódzki Funduszu przekazuje informacje, o których mowa w ust. 1, do
Departamentu do Spraw Służb Mundurowych Narodowego Funduszu Zdrowia.

§ 6. 1. Realizację świadczeń monitoruje Narodowy Fundusz Zdrowia na zasadach
określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych.
2. Narodowy Fundusz Zdrowia, raz na kwartał, przekazuje Ministrowi Spraw
Wewnętrznych i Administracji informację o świadczeniach udzielonym weteranom
zawierającą:
1) imię i nazwisko weterana,
2) numer legitymacji weterana poszkodowanego – funkcjonariusza,
3) numer PESEL weterana,
4) rodzaj udzielonego świadczenia, które ma związek z urazami lub chorobami nabytymi
poza granicami państwa,
5) miejsce udzielonego świadczenia.


§ 7. Podmiot monitorujący:
1) uzyskuje, raz w kwartale, informacje udostępniane przez Zakład Emerytalno-Rentowy
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie aktualnego wykazu osób
uprawnionych do świadczeń zawierające:
a) imię i nazwisko weterana,
b) numer legitymacji weterana poszkodowanego – funkcjonariusza,
c) numer PESEL weterana,
d) informację o urazach i chorobach doznanych podczas działań poza granicami państw;
2) dokonuje kompleksowej oceny dostępności świadczeń zdrowotnych oraz zabezpieczenia
świadczeń dla weteranów;
3) zawiera umowy na realizację świadczeń, o którym mowa w art. 5 pkt 35 ustawy z dnia
27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych;
4) monitoruje udzielanie świadczeń w zakresie wynikającym z umów zawartych ze
świadczeniodawcami;

3
5) opracowuje analizę i sporządza wnioski dotyczące sytuacji zdrowotnej weteranów oraz
prognozuje zapotrzebowanie w tym zakresie;
6) dokonuje analizy faktur wystawianych przez świadczeniodawców Ministerstwu Spraw
Wewnętrznych i Administracji w związku z realizacją świadczeń, o których mowa w pkt
3, zawierające dane określone w § 5 ust. 1 pkt 2;
7) przedstawia, raz w roku, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych analizę wraz
z wnioskami, o których mowa w pkt 5,
8) przygotowuje odpowiedzi na skargi i wnioski weteranów

§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 od dnia ogłoszenia.


Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji






















4

Uzasadnienie

Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 21 ust. 4 projektu ustawy o weteranach działań poza granicami państwa.

Podstawowym celem regulacji jest objęcie monitorowaniem i szczegółową analizą,
realizacji uprawnień weteranów poszkodowanych - funkcjonariuszy, którzy w wyniku działań
poza granicami państwa doznali uszczerbku na zdrowiu, wynikających z art. 24 b, art. 44 ust.
1b, art. 47 ust. 2a oraz art. 57 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach
opieki zdrowotnej finansowych ze środków publicznych.
Realizacja świadczeń opieki zdrowotnej będzie odbywać się w zakładach opieki
zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, które dysponują
stosowną kadrą wykwalifikowanych specjalistów zapewniającą wysoki poziom udzielanych
świadczeń zdrowotnych, a nadto świadczenie usług odbywa się w placówkach znajdujących
się z reguły w najbliższej okolicy ich zamieszkania.
Nadto, realizacja świadczeń opieki zdrowotnej przez te zakłady umożliwi ich pełne
monitorowanie, pełną ocenę dostępności świadczeń dla weteranów - funkcjonariuszy
we wskazanych w projekcie formach, a także będzie miała wpływ na ograniczenie kosztów
finansowania świadczeń.
Projektowana regulacja, zgodnie z przepisami ustawy o weteranach działań poza
granicami państwa, określa jako podmiot monitorujący właściwą komórkę organizacyjną
urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw wewnętrznych wykonującą zadania
z zakresu zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra.
Uprawnienia ww. komórki organizacyjnej w tym zakresie zostały uregulowane w § 7
projektu rozporządzenia.
Zakres projektowanego rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
Stosownie do postanowień art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia praw (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt
rozporządzenia będzie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach
internetowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji




5
Ocena skutków regulacji

1. Cel projektowanego rozporządzenia.
Podstawowym celem projektowanego rozporządzenia jest monitowanie realizacji dostępności
świadczeń opieki zdrowotnej dla weteranów poszkodowanych - funkcjonariuszy.

2. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja.

Projektowane rozporządzenie będzie oddziaływać na weteranów poszkodowanych-
funkcjonariuszy, którzy doznali urazów i obrażeń w ramach działań kontyngentu Policji,
kontyngentu Straży Granicznej, zadań ochronnych Biura Ochrony Rządu oraz grupy
ratowniczej Państwowej Straży Pożarnej, czyli funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej,
Biura Ochrony Rządu oraz strażaków Państwowej Straży Pożarnej, zakłady opieki
zdrowotnej utworzone przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.

3. Wyniki przeprowadzonych konsultacji.

Przedmiotowy projekt zostanie przekazany do uzgodnień związkom zawodowym
funkcjonującym w resorcie spraw wewnętrznych, w tym realizującym zadania na rzecz
funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu oraz strażaków Państwowej
Straży Pożarnej.

4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego.

Świadczenia opieki zdrowotnej dla weteranów poszkodowanych – funkcjonariuszy, będą
realizowane w ramach świadczeń zdrowotnych finansowanych zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków
publicznych przez zakłady opieki zdrowotnej utworzone przez ministra właściwego do spraw
wewnętrznych.
Wprowadzenie projektowanej regulacji spowoduje powstanie kosztów związanych
z leczeniem specjalistycznym, o którym w art. 5 pkt 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

6
Koszty związane z pobytem weteranów poszkodowanych - funkcjonariuszy szacuje się na
kwotę około 55 tysięcy złotych w skali roku.

5.Wpływ regulacji na rynek pracy.
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała wpływu na rynek pracy.

6.Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

7.Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów.
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała wpływu na sytuację i rozwój regionów.

8.Skutki społeczne.
Wejście w życie projektowanej regulacji nie wywołuje skutków społecznych.

















27/12/em

7
strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: