eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o działalności leczniczej

Rządowy projekt ustawy o działalności leczniczej

Rządowy projekt ustawy o działalności leczniczej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3489
  • Data wpłynięcia: 2010-10-15
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o działalności leczniczej
  • data uchwalenia: 2011-04-15
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 112, poz. 654

3489

1) listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki ze wskazaniem imion i
nazwisk, ich miejsc zamieszkania oraz imienia i nazwiska osoby uprawnionej
do reprezentowania tej spółki;
2) dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 – 4;
3) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem imienia i
nazwiska oraz pełnionej funkcji.
3. Przepisy art. 96 ust. 2 – 4 stosuje się.

Art. 98. 1. Pielęgniarka, która zamierza wykonywać zawód w ramach działalności
leczniczej, składa organowi prowadzącemu rejestr, o którym mowa w art. 100
ust. 1, wniosek o wpis do rejestru zawierający następujące dane:
1) imię i nazwisko pielęgniarki;
2) numer dokumentu poświadczającego posiadanie prawa wykonywania zawodu
pielęgniarki;
3) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń
zdrowotnych;
4) adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych lub miejsca przyjmowania
wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej, w przypadku
wykonywania praktyki wyłącznie w miejscu wezwania.
2. Pielęgniarki zamierzające wykonywać zawód w ramach działalności leczniczej
jako grupową praktykę w celu uzyskania wpisu do rejestru składają wniosek
zawierający następujące dane:
1) listę pielęgniarek lub położnych wspólników albo partnerów spółki, ze
wskazaniem imion i nazwisk, ich miejsc zamieszkania oraz imienia i nazwiska
osoby uprawnionej do reprezentowania tej spółki;
2) dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2 – 4;
3) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem imienia i
nazwiska oraz pełnionej funkcji.
3. Przepisy art. 96 ust. 2 – 4 stosuje się.

Art. 99. 1. Wpis do rejestru podlega opłacie wynoszącej:

55
1) 2 % przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw
bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze
obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego
w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”
obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru, zaokrąglonego
w górę do pełnego złotego – w przypadku wpisu praktyk zawodowych;
2) 10% wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 1 – w przypadku podmiotów
leczniczych.
2. Zmiana wpisu w rejestrze podlega opłacie stanowiącej 50% wysokości opłaty, o
której mowa w ust. 2.
3. Opłaty, o których mowa w ust. 1 i 2, stanowią dochód budżetu państwa.
4. Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady
Lekarskiej, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych i Krajowej Rady
Diagnostów Laboratoryjnych, określi, w drodze rozporządzenia, wzór rejestru
oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisów i zmian
w rejestrze oraz wykreśleń z rejestru, uwzględniając potrzebę zapewnienia
spójności i kompletności danych zawartych w rejestrze, a także koszty związane
z postępowaniem w sprawie wpisu i dokonania zmian wpisu oraz związane z
prowadzeniem przez organ prowadzący rejestr kontroli prowadzenia działalności.
5. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:
1) system resortowych kodów identyfikacyjnych,
2) szczegółowy sposób nadawania kodów, o których mowa w pkt 1
– uwzględniając konieczność zapewnienia właściwej identyfikacji podmiotów
wykonujących działalność leczniczą w rejestrze.

Art. 100. 1. Organem prowadzącym rejestr jest wojewoda właściwy dla siedziby
albo miejsca zamieszkania podmiotu wykonującego działalność leczniczą, zwany
dalej „organem prowadzącym rejestr”.
2. Rejestr prowadzi się w systemie teleinformatycznym. Podmiotem
odpowiedzialnym za funkcjonowanie systemu teleinformatycznego rejestru jest
jednostka podległa i nadzorowana przez ministra właściwego do spraw zdrowia
właściwa w zakresie systemów informacyjnych w ochronie zdrowia.

56
3. W przypadku podmiotów leczniczych do rejestru wpisuje się numer księgi
rejestrowej oraz dane dotyczące:
1) oznaczenia podmiotu leczniczego:
a) firmę albo imię i nazwisko;
b) adres miejsca zamieszkania albo siedzibę i jej adres,
c) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców albo ewidencji działalności
gospodarczej – w przypadku podmiotu leczniczego będącego
przedsiębiorcą,
d) numer PESEL albo REGON,
e) Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), jeżeli taki posiada;
2) dane podmiotu tworzącego – w przypadku podmiotu leczniczego niebędącego
przedsiębiorcą;
3) adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych;
4) formę organizacyjno–prawną;
5) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń
zdrowotnych;
6) dane dotyczące struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, w tym wykaz
jednostek i komórek organizacyjnych;
7) datę wpisu do rejestru;
8) datę wystawienia zaświadczenia o wpisie do rejestru oraz jego numer;
9) datę zmiany wpisu do rejestru;
10) datę i numer decyzji o wykreśleniu z rejestru;
11) dane dotyczące akredytacji lub certyfikacji;
12) daty i wyniki przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 104.
4. W przypadku praktyk zawodowych do rejestru wpisuje się numer księgi rejestrowej
oraz dane dotyczące:
1) oznaczenia lekarza lub pielęgniarki:
a) imię i nazwisko,
b) imiona i nazwiska wspólników spółki – w przypadku spółki cywilnej,
spółki jawnej lub spółki partnerskiej lekarzy albo pielęgniarek lub
położnych,

57
c) numer PESEL, jeżeli taki posiada,
d) numer NIP, jeżeli taki posiada,
e) adres miejsca zamieszkania,
f) adres do korespondencji,
g) posiadane specjalizacje,
h) numer dokumentu poświadczającego posiadanie prawa wykonywania
zawodu,
i) numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej;
2) oznaczenie rodzaju praktyki;
3) adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych lub miejsca przyjmowania
wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej;
4) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń
zdrowotnych;
5) datę wpisu do rejestru;
6) datę wystawienia zaświadczenia o wpisie do rejestru oraz jego numer;
7) datę zmiany wpisu do rejestru;
8) datę i numer decyzji o wykreśleniu z rejestru;
9) dane dotyczące akredytacji lub certyfikacji;
10) daty i wyniki przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 104.
5. Do rejestru stosuje się art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565,
z późn. zm.13)).

Art. 101. 1. Podmiot wykonujący działalność leczniczą wpisany do rejestru jest
obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych
objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
2. W przypadku niezgłoszenia zmiany danych objętych rejestrem w terminie, o
którym mowa w ust. 1, organ prowadzący rejestr może, w drodze decyzji
administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę
pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za

13) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501, z 2008 r.
Nr 127, poz. 817, z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 167, poz. 1131 i Nr 182, poz.
1228.

58
pracę określonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę.
3. Karę pieniężną uiszcza się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
administracyjnej.
4.
Przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej organ prowadzący rejestr jest
obowiązany uwzględniać rodzaj i wagę stwierdzonych naruszeń.
5. Kara pieniężna podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji.
6. Do kary pieniężnej stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia
1997 r. – Ordynacja podatkowa dotyczące terminu przedawnienia zobowiązań
podatkowych oraz odsetek od tych zobowiązań.
7. Na decyzję w sprawie kary pieniężnej przysługuje skarga do sądu
administracyjnego.

Art. 102. 1. Organ prowadzący rejestr odmawia wnioskodawcy wpisu do rejestru, w
przypadku gdy:
1) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące wnioskodawcy wykonywania
działalności objętej wpisem;
2) podmiot wykonujący działalność leczniczą wykreślono z rejestru na podstawie
ust. 2 pkt 1, 4 lub 5 w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;
3) wnioskodawca nie spełnia warunków, o których mowa w art. 17, 18 albo 19.
2. Wpis do rejestru podlega wykreśleniu w przypadku:
1) złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 96 ust. 2, niezgodnego ze
stanem faktycznym;
2) wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego podmiotowi wykonującemu
działalność leczniczą wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru;
3) likwidacji lub ogłoszenia upadłości podmiotu wykonującego działalność
leczniczą;
4) rażącego naruszenia warunków wymaganych do wykonywania działalności
objętej wpisem;
5) niezastosowania się do zaleceń pokontrolnych, o których mowa w art. 105 ust.
7 pkt 2;

59
strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 30 ... 38

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: