eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o rezerwach strategicznych

Rządowy projekt ustawy o rezerwach strategicznych

projekt dotyczy: utworzenia sprawnego, transparentnego i racjonalnego systemu rezerw, zapewniającego realizację zadań w obszarze bezpieczeństwa i obrony państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego, łagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojenie podstawowych potrzeb obywateli, ratowania ich życia i zdrowia, wypełniania zobowiązań międzynarodowych

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3140
  • Data wpłynięcia: 2010-06-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o rezerwach strategicznych
  • data uchwalenia: 2010-10-29
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 229, poz. 1496

3140


3. Agencja jest państwową osobą prawną.

4.
Agencja realizuje zadania państwa w zakresie określonym w ustawie oraz
w ustawie o zapasach ropy naftowej i produktów naftowych.
5.
Siedzibą Agencji jest miasto stołeczne Warszawa.
6. Agencja podlega ministrowi właściwemu do spraw gospodarki.

Art. 25. Do zadań Agencji należy:
1) utrzymywanie rezerw strategicznych, w tym ich przechowywanie, dokonywanie wymiany
lub zamiany oraz przeprowadzanie konserwacji przechowywanych rezerw strategicznych;
2) wykonywanie decyzji ministra właściwego do spraw gospodarki dotyczących tworzenia,
udostępnienia i likwidacji rezerw strategicznych, zgodnie z zasadami określonymi
w rozdziałach 3 – 5, przez:
a) zakupy określonych ilości asortymentu rezerw strategicznych,
b) organizowanie wydawania udostępnionych rezerw strategicznych,
c) zapewnienie przetworzenia rezerw strategicznych utrzymywanych w postaci
surowców i półproduktów, przed ich wydaniem,
d) sprzedaż zlikwidowanych rezerw strategicznych albo nieodpłatne przekazanie
niesprzedanych rezerw strategicznych jednostkom, o których mowa w art. 18 ust. 3
pkt 1,
e) poddanie zlikwidowanych rezerw odzyskowi lub przekazanie ich do
unieszkodliwienia, zgodnie z zasadami gospodarowania odpadami określonymi
w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;
3) prowadzenie inwestycji związanych z budową lub modernizacją infrastruktury technicznej
utrzymywania rezerw strategicznych;
4) zakup i utrzymywanie zapasów państwowych ropy naftowej i produktów naftowych na
zasadach określonych w ustawie o zapasach ropy naftowej i produktów naftowych oraz
wykonywanie innych obowiązków wynikających z tej ustawy;
5) przeprowadzanie kontroli u podmiotów, którym oddano na przechowanie rezerwy
strategiczne na podstawie umowy przechowania;

15
6) opracowywanie projektu informacji o asortymencie rezerw strategicznych, ich ilości
i wartości oraz ich finansowaniu, wykorzystaniu i rozmieszczeniu, w terminach do dnia
30 września każdego roku za I półrocze i do dnia 31 marca każdego roku za rok
poprzedni;
7) sporządzanie planów, informacji, procedur i sprawozdań oraz innych dokumentów
w zakresie określonym w ustawie lub w innych ustawach;
8) wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub w Programie.

Art. 26. 1. Agencja działa na podstawie ustaw oraz statutu.
2.
Minister
właściwy do spraw gospodarki, w drodze zarządzenia, nadaje Agencji
statut, który określa w szczególności organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres jej
działania oraz zasady udzielania pełnomocnictw.
3.
Zakres
zadań jednostek i komórek organizacyjnych Agencji określa regulamin
organizacyjny ustalony przez Prezesa Agencji.

Art. 27. 1. Organem Agencji jest Prezes Agencji.

2. Prezesa Agencji powołuje Prezes Rady Ministrów, spośród osób wyłonionych
w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru, na wniosek ministra właściwego do spraw
gospodarki. Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa Agencji.

3. Prezes Agencji kieruje działalnością Agencji i reprezentuje ją na zewnątrz.

4. Prezes Agencji działa przy pomocy zastępców.
5.
Zastępców Prezesa Agencji, w liczbie nie większej niż dwóch, powołuje minister
właściwy do spraw gospodarki, spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i
konkurencyjnego naboru, na wniosek Prezesa Agencji. Minister właściwy do spraw
gospodarki odwołuje zastępców Prezesa Agencji, na jego wniosek.

Art. 28. 1. Stanowisko Prezesa Agencji może zajmować osoba, która:
1) posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny;
2) jest obywatelem polskim;
3) korzysta z pełni praw publicznych;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe;

16
5) posiada kompetencje kierownicze;
6) posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku
kierowniczym;
7) posiada wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Agencji;
8) posiada poświadczenie bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych
klauzulą ,,tajne” albo złoży oświadczenie w sprawie poddania się postępowaniu
sprawdzającemu w związku z dostępem do informacji niejawnych.
2.
Informację o naborze na stanowisko Prezesa Agencji ogłasza się przez
umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Agencji oraz
w Biuletynie Informacji Publicznej Agencji i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów. Ogłoszenie powinno zawierać:
1) nazwę i adres Agencji;
2) określenie stanowiska;
3) wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;
4) zakres zadań wykonywanych na stanowisku;
5) wskazanie wymaganych dokumentów;
6) termin i miejsce składania dokumentów;
7) informację o metodach i technikach naboru.
3. Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia
opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów.
4. Nabór na stanowisko Prezesa Agencji przeprowadza zespół, powołany przez
ministra właściwego do spraw gospodarki, liczący co najmniej 3 osoby, których wiedza
i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia najlepszych kandydatów. W toku naboru ocenia się
doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na
stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz kompetencje kierownicze.
5. Ocena wiedzy i kompetencji kierowniczych kandydata, o których mowa w ust. 4,
może być dokonana na zlecenie zespołu przez osobę niebędącą członkiem zespołu, która
posiada odpowiednie kwalifikacje do dokonania tej oceny.

17
6. Członek zespołu oraz osoba, o której mowa w ust. 5, mają obowiązek zachowania
w tajemnicy informacji dotyczących osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w
trakcie naboru.
7. W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż 3 kandydatów, których przedstawia
ministrowi właściwemu do spraw gospodarki.
8. Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:
1) nazwę i adres Agencji;
2) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór oraz liczbę kandydatów;
3) imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 3 najlepszych kandydatów uszeregowanych
według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
4) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
5) uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewyłonienia kandydata;
6) skład zespołu.
9.
Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie przez umieszczenie informacji
w Biuletynach Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2. Informacja o wyniku naboru
zawiera:
1) nazwę i adres Agencji;
2) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;
3) imiona, nazwiska wybranych kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny albo informację o niewyłonieniu
kandydata.
10. Umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady
Ministrów ogłoszenia o naborze oraz o wyniku tego naboru jest bezpłatne.
11. Przepisy ust. 1 – 10 stosuje się odpowiednio do naboru na stanowiska zastępców
Prezesa.

Art. 29. 1. W skład Agencji wchodzą:
1) Centrala Agencji;
2) oddziały terenowe Agencji, działające na obszarze jednego albo kilku województw.

18
2.
Oddziałem terenowym Agencji kieruje dyrektor.
3.
Dyrektorów
oddziałów terenowych Agencji i ich zastępców powołuje i odwołuje
Prezes Agencji.
Art. 30. 1. Nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy w Agencji,
zwany dalej „naborem”, jest otwarty i konkurencyjny.
2.
Ogłoszenie o naborze zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Agencji
i umieszcza się w jednostce organizacyjnej Agencji, w której jest prowadzony nabór,
w miejscu powszechnie dostępnym.
3.
Ogłoszenie o naborze zawiera wskazanie:
1) wymagań, jakie powinni spełniać kandydaci do zatrudnienia na wolne stanowisko pracy
w Agencji;
2) dokumentów, jakie powinni złożyć kandydaci;
3) terminu złożenia wymaganych dokumentów.

Art. 31. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację
publiczną w zakresie obejmującym wymagania określone w ogłoszeniu o naborze, o których
mowa w art. 30 ust. 3 pkt 1.

Art. 32. 1. Termin składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie
może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji
Publicznej.
2.
Po
upływie terminu do składania dokumentów, określonego w ogłoszeniu
o naborze, listę kandydatów, którzy spełniają wymagania określone w tym ogłoszeniu,
niezwłocznie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej i umieszcza się w jednostce
organizacyjnej Agencji, w której jest prowadzony nabór, w miejscu powszechnie dostępnym.
3. Lista, o której mowa w ust. 2, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz
informację o ich miejscach zamieszkania w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
– Kodeks cywilny.

4. Z przeprowadzonego naboru sporządza się protokół, który zawiera w szczególności:
1) wskazanie stanowiska pracy, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz
imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów;
2) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;

19
strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 13

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: