eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt

- znowelizowanie przepisów dotyczących realizacji obowiązku przyjęcia przez Polskę przepisów wykonujących rozporządzenie Komisji UE i dyrektywy Rady UE w zakresie metod identyfikacji koniowatych;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1923
  • Data wpłynięcia: 2009-04-16
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt
  • data uchwalenia: 2009-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 116, poz. 976

1923

UZASADNIENIE

Projektowane
rozporządzenie stanowi wykonanie upowa nienia zawartego w art.
13a ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie identyfikacji i rejestracji
zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 204, poz. 1281 oraz z 2009 r. Nr .., poz. …)
wprowadzonego ustawą z dnia ….. o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji
zwierząt (Dz. U. Nr .., poz. …). Zgodnie z tym upowa nieniem minister właściwy do
spraw rolnictwa określa sposób przekazywania do centralnej bazy danych informacji,
o których mowa w art. 21 ust. 1 lit. a – f oraz n rozporządzenia nr 504/2008, mając na
względzie zapewnienie prawidłowego funkcjonowania centralnej bazy danych oraz
wiarygodność informacji w niej zawartych.
Projekt
rozporządzenia przewiduje, e dane do centralnej bazy danych będą
przekazywane bezpośrednio, za pomocą sieci teleinformatycznej lub za pośrednictwem
informatycznych nośników danych. Obowiązek zapewnienia mo liwości takiego
wprowadzania danych spoczywa na podmiocie, który prowadzi centralną bazę danych
i który zapewni mo liwość wprowadzania danych bezpośrednio poprzez system
teleinformatyczny, lub poprzez udostępnienie odpowiedniego formularza
elektronicznego, który po przeniesieniu na informatyczny nośnik danych i wypełnieniu
danymi, będzie umo liwiał bezpośrednie wprowadzenie tych danych z nośnika do bazy.

W projekcie rozporządzenia przyjęto zasadę, e za treść i jakość danych
wprowadzanych do centralnej bazy danych odpowiada podmiot, który te dane do bazy
dostarcza. W związku z powy szym podmiot prowadzący tę bazę zapewnia podmiotom,
które prowadzą identyfikację koniowatych bezpośredni dostęp do bazy umo liwiający
zarówno wprowadzanie danych, jak i dokonywanie zmian i korekt danych ju
wprowadzonych. Takie rozwiązanie zmierza do zapewnienia jak największej
wiarygodności danych zgromadzonych w bazie. Równocześnie ka dy podmiot
wprowadzający dane do centralnej bazy danych ma mo liwość wglądu w całą bazę.
Jednak uprawnienia do bezpośredniego dokonywania zmian i korekt zostały
ograniczone jedynie do tych informacji, które dany podmiot wprowadził.
Przedmiot regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.



3
Projektowane rozporządzenie nie zawiera przepisów technicznych i w związku
z tym projekt ten nie podlega procedurze notyfikacji aktów prawnych, określonej
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).


Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), projekt rozporządzenia
zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa

i Rozwoju Wsi.

OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporz dzenie
Projektowane rozporządzenie będzie oddziaływać na posiadaczy koniowatych oraz na
Polski Związek Hodowców Koni, Polski Klub Wyścigów Konnych, Związek Hodowców
i Przyjaciół Wschodniopruskiego Konia Pochodzenia Trakeńskiego w Polsce,
Stowarzyszenie Hodowców i U ytkowników Kłusaków oraz Polskie Towarzystwo Kuce
Szetlandzkie, które prowadzą rejestry koniowatych.

2. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na dochody i wydatki budżetu i sektora
publicznego
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie pociągnie za sobą skutków
finansowych dla bud etu państwa.

3. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na rynek pracy
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

4. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na konkurencyjność gospodarki

i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw

4
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie mieć wpływu na
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw.

5. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na sytuację i rozwój regionalny
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie bezpośrednio na sytuację i rozwój regionalny.

6. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie wysłany do konsultacji związkom hodowców oraz
organizacjom bran owym rolników, w tym m. in. do:
1) Krajowej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej,
2) Ogólnopolskiego
Związku Zawodowego Lekarzy Weterynarii Inspekcji
Weterynaryjnej,
3) Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Weterynarii,
4) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Wolnej Praktyki „Medicus
Veterinarius”,
5) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Techników Weterynarii „ESKULAP”,
6) Polskiego Związku Hodowców Koni,
7) Polskiego Klubu Wyścigów Konnych,
8) Związku Hodowców i Przyjaciół Wschodniopruskiego Konia Pochodzenia
Trakeńskiego w Polsce,
9) Stowarzyszenia Hodowców i U ytkowników Kłusaków,
10) Polskiego Towarzystwa Kuce Szetlandzkie,
11) Związku Zawodowego Rolników „Ojczyzna”,
12) Związku Zawodowego Rolnictwa „Samoobrona”,
13) Krajowego
Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych,
14) Krajowej Rady Izb Rolniczych,
15) Federacji
Związków Bran owych Rolników,
16) Rady
Gospodarki ywnościowej.


08/04/BS

5
PROJEKT
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1)
z dnia ………………………… 2009 r.

w sprawie wysokości i sposobu pobierania opłaty za prowadzenie centralnej bazy
danych

Na podstawie art. 13a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie
identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 204, poz. 1281 oraz z 2009 r. Nr ..,
poz. …) zarządza się, co następuje:

§ 1. Opłata za prowadzenie centralnej bazy danych w wysokości 10,50 zł jest
wnoszona jednorazowo za ka dego koniowatego, którego dane są wprowadzane po raz
pierwszy do centralnej bazy danych.

§ 2. Podmiot prowadzący centralną bazę danych zawiera z ka dym
z podmiotów wprowadzających dane do centralnej bazy danych umowę, która określa:
1) numer rachunku bankowego, na który nale y dokonywać wpłat nale ności z
tytułu opłat za prowadzenie centralnej bazy danych;
2) terminy, uzale nione od liczby koni rejestrowanych w centralnej bazie danych
przez dany podmiot, w których nale y dokonywać wpłat opłat za prowadzenie
centralnej bazy danych.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w ycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER ROLNICTWA

I ROZWOJU WSI


1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie § 1
ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego
zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 216, poz. 1599).
UZASADNIENIE

Projektowane
rozporządzenie stanowi wykonanie upowa nienia zawartego w art.
13a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie identyfikacji i rejestracji
zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 204, poz. 1281 oraz z 2009r Dz.. U. ………)
wprowadzonego ustawą z dnia ….. o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji
zwierzą (Dz. U. Nr .., poz. …). Zgodnie z tym upowa nieniem minister właściwy do
spraw rolnictwa określi, w drodze rozporządzenia, wysokość i sposób pobierania opłaty
za prowadzenie centralnej bazy danych, uwzględniając koszty ponoszone przez
podmiot, upowa niony do prowadzenia centralnej bazy danych, którym jest właściwy
podmiot prowadzący księgę koni rasy polski koń zimnokrwisty, w rozumieniu przepisów
o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich związane z utrzymaniem
centralnej bazy danych, mając na względzie koszty ponoszone przez ten podmiot na
utrzymanie bazy danych.
W projekcie uwzględniono koszty, które zostały przedstawione przez Polski
Związek Hodowców Koni, tj. podmiot upowa niony i obowiązany do prowadzenia
centralnej bazy danych:
Koszty bezpośrednie
1.Lokal
pokój – 3 stanowiska dostępu (meble i wyposa enie)
serwerownia (klimatyzacja i wydzielona sieć energetyczna)
zabezpieczenia lokalu (alarm, zamknięcia)
12 miesięcy x 6000zł = 72.000 zł (wynajem, opłaty eksploatacyjne, łącza internetowe,
materiały)
2. Personel
administrator bazy (informatyk – specjalista bazy danych)
zastępca administratora (pracownik o kwalifikacjach merytorycznych)
pracownik do kontaktów (szkolenia, udzielanie informacji)
3 etaty x 12 miesięcy x 6000 = 216.000 zł
3. Sprzęt
amortyzacja sprzętu komputerowego – 3000 zł
strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: