Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt
- znowelizowanie przepisów dotyczących realizacji obowiązku przyjęcia przez Polskę przepisów wykonujących rozporządzenie Komisji UE i dyrektywy Rady UE w zakresie metod identyfikacji koniowatych;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1923
- Data wpłynięcia: 2009-04-16
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt
- data uchwalenia: 2009-06-25
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 116, poz. 976
1923
zasilanie awaryjne (UPS 1000W – 3 szt.) – 1500 zł
urządzenia zabezpieczenia łączy (routery, IPS) 10.000 zł
4. Oprogramowanie
licencje bazodanowe – 50. 000 zł
licencje systemowe – 5000 zł
oprogramowanie aplikacyjne – 25.000 zł
oprogramowanie bezpieczeństwa systemów (antywirus, IPS) 20.000 zł
5.Dostęp do bazy
u ytkownicy (szkolenia) – 20.000 zł
6.Wprowadzanie danych
import danych (ilość ośrodków zbierania danych) – 10.000 zł
Razem koszty bezpośrednie – 425.500 zł
Koszty pośrednie - (5% kosztów bezpośrednich) – 22.600 zł
Razem koszty ok. 475.000 zł
Drugim zało eniem przyjętym przy tworzeniu projektu było, aby koszty
prowadzenia i utrzymania bazy danych były podzielone na właścicieli koni i ponoszone
jednorazowo przy wydawaniu paszportu. Kierując się tymi zało eniami, jak równie
biorąc pod uwagę, e w Polsce jest identyfikowanych rocznie ok. 45 tys. koni,
jednorazowa opłata za prowadzenie bazy danych została oszacowana na 10,50 zł, która
będzie wnoszona jednorazowo przez podmiot wprowadzający dane do centralnej bazy
danych. Poniewa podmioty prowadzące księgi hodowlane będą wprowadzać dane w
zale ności od ilości zarejestrowanych rebiąt mogą to być bardzo zró nicowane kwoty.
W związku z powy szym nie wyznaczano w rozporządzeniu terminu wnoszenia opłat,
ale zaproponowano, aby terminy te były przedmiotem umowy pomiędzy podmiotem
prowadzącym centralną bazę danych, a poszczególnymi podmiotami wprowadzającymi
do niej dane. W ten sposób mo na będzie uniknąć nadmiernych kosztów dla podmiotów
wprowadzających dane związanych z koniecznością wpłaty na konto prowadzącego
centralną bazę danych niewielkich kwot z du ą częstotliwością.
Przedmiot regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.
3
Projektowane rozporządzenie nie zawiera przepisów technicznych i w związku
z tym projekt ten nie podlega procedurze notyfikacji aktów prawnych, określonej
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), projekt rozporządzenia
zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa
i Rozwoju Wsi.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporz dzenie
Projektowane rozporządzenie będzie oddziaływać na posiadaczy koniowatych oraz na
Polski Związek Hodowców Koni, Polski Klub Wyścigów Konnych, Związek Hodowców
i Przyjaciół Wschodniopruskiego Konia Pochodzenia Trakeńskiego w Polsce,
Stowarzyszenie Hodowców i U ytkowników Kłusaków oraz Polskie Towarzystwo Kuce
Szetlandzkie, które prowadzą rejestry koniowatych.
2. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na dochody i wydatki budżetu i sektora
publicznego
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie pociągnie za sobą skutków
finansowych dla bud etu państwa.
3. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na rynek pracy
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
4. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw
4
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie mieć wpływu na
konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw.
5. Wpływ projektowanego rozporz dzenia na sytuację i rozwój regionalny
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie bezpośrednio na sytuację i rozwój regionalny.
6. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie wysłany do konsultacji związkom hodowców oraz
organizacjom bran owym rolników, w tym m. in. do:
1) Krajowej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej,
2) Ogólnopolskiego
Związku Zawodowego Lekarzy Weterynarii Inspekcji
Weterynaryjnej,
3) Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Weterynarii,
4) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Wolnej Praktyki „Medicus
Veterinarius”,
5) Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Techników Weterynarii „ESKULAP”,
6) Polskiego Związku Hodowców Koni,
7) Polskiego Klubu Wyścigów Konnych,
8) Związku Hodowców i Przyjaciół Wschodniopruskiego Konia Pochodzenia
Trakeńskiego w Polsce,
9) Stowarzyszenia Hodowców i U ytkowników Kłusaków,
10) Polskiego Towarzystwa Kuce Szetlandzkie,
11) Związku Zawodowego Rolników „Ojczyzna”,
12) Związku Zawodowego Rolnictwa „Samoobrona”,
13) Krajowego
Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych,
14) Krajowej Rady Izb Rolniczych,
15) Federacji
Związków Bran owych Rolników,
16) Rady
Gospodarki ywnościowej.
09/04/BS
5
PROJEKT
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1)
z dnia …………………………… 2009 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania oraz sposobu i terminu zwrotu opłat
zwi zanych z identyfikacj i rejestracj koniowatego, wydaniem i doręczeniem
paszportu koniowatego lub jego duplikatu oraz dokonaniem zmian w rejestrze
koniowatych
Na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie
identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 204, poz. 1281 oraz z 2009 r. Nr ..,
poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa wysokość i sposób pobierania oraz sposób i termin
zwrotu opłat za:
1) identyfikację koniowatego przeprowadzoną w sposób określony w art. 11
rozporządzenia Komisji (WE) nr 504/2008 z dnia 6 czerwca 2008 r.
wykonującego dyrektywy Rady 90/426/EWG i 90/427/EWG w odniesieniu do
metod identyfikacji koniowatych (Dz. Urz. UE L 149 z 7.06.2008, str. 3);
2) dokonanie opisu słownego i graficznego koniowatego;
3) zidentyfikowanie konia w przypadku koni pełnej krwi angielskiej, koni czystej krwi
arabskiej, koni rasy kłusak oraz kuców szetlandzkich;
4) zarejestrowanie koniowatego;
5) wydanie:
a) paszportu koniowatego,
b) duplikatu paszportu koniowatego;
6) dokonanie zmian w rejestrze koniowatych;
7) doręczenie:
a) paszportu koniowatego w sposób określony w art. 14 ust. 12 ustawy z dnia 2
kwietnia 2004 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt, zwanej dalej
„ustawą”,
b) duplikatu paszportu koniowatego sposób określony w art. 14 ust. 12 ustawy.
§ 2. Wysokość opłat i zwrotu opłat za czynności wymienione w § 1 jest określona
w załączniku do rozporządzenia.
§ 3. Opłaty za czynności wymienione w § 1 uiszcza się:
1) gotówką u wykonującego te czynności, za potwierdzeniem dokonania opłaty, albo
2) przelewem na rachunek bankowy podmiotu prowadzącego rejestr koniowatych.
§ 4. 1. Zwrot opłat za czynności wymienione w § 1, o którym mowa w art. 14 ust.
8 ustawy, zostanie przekazany:
1) w kwocie pomniejszonej o kwotę 25 zł, będącą zryczałtowaną opłatą za dojazd
do koniowatego;
2) w terminie do 30 dni od dnia odstąpienia od identyfikacji, gotówką w siedzibie
podmiotu prowadzącego rejestr koniowatych;
3) po terminie, o którym mowa w pkt 2, przekazem pocztowym na adres właściciela
koniowatego.
2. Kwota zwrotu opłaty, w przypadku określonym w ust. 1 pkt 2, zostanie
pomniejszona o wartość opłaty za przekaz pocztowy.
§ 5. Traci moc rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 lipca
2007 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania opłat związanych z identyfikacją
i rejestracją konia, wydaniem i doręczeniem paszportu konia lub jego duplikatu i opłat za
czynności związane z wydawaniem i doręczaniem paszportów bydła lub ich duplikatów
(Dz. U. Nr 132, poz. 917 oraz z 2008 r. Dz. U. Nr 94, poz.602).
2
Dokumenty związane z tym projektem:
- 1923 › Pobierz plik