Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
projekt ustawy dotyczy uproszczenia przepisów w zakresie udostępniania w formie elektronicznej - odpłatnie, jak i nieodpłatnie - dzienników urzędowych i zbiorów aktów prawa miejscowego oraz ustanowienia przepisów przejściowych uwzględniających stopień faktycznego przygotowania urzędów obsługujących org. administracji rządowej i jednostki samorządu terytorialnego do wykonywania obowiązków w zakresie udostępniania w formie elektronicznej powyższych dokumentów
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1831
- Data wpłynięcia: 2008-12-11
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
- data uchwalenia: 2009-09-10
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 190, poz. 1473
1831
5
zawiera w swojej treści poświadczenie zgodności z oryginałem, obejmujące także dane organu
(składu orzekającego), który wydał i podpisał orzeczenie, oraz opatruje się go bezpiecznym
podpisem elektronicznym osoby upoważnionej przez ten organ lub na mocy odrębnych
przepisów do sporządzenia odpisu orzeczenia (art. 15 ust. 3b). Na mocy art. 15 ust. 3c ustawy,
w brzmieniu nadanym przez projekt, powołane unormowanie ma być stosowane odpowiednio
do wyżej wymienionych uchwał i obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej oraz
protokołów terytorialnych komisji do spraw referendum.
7. Przedmiot projektu nie jest objęty prawem Unii Europejskiej. Projekt nie podlega
również notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
8. Projekt został udostępniony na stronie podmiotowej Ministerstwa Spraw
Wewnętrznych i Administracji w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z art. 5 ustawy
z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U.
Nr 169, poz. 1414).
6
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Projektowane regulacje prawne będą oddziaływać bezpośrednio na urzędy obsługujące
organy władzy publicznej, obowiązane do udostępniania w formie elektronicznej
zainteresowanym podmiotom dzienników urzędowych oraz zbiorów aktów prawa
miejscowego stanowionych przez powiat lub gminę, a także zawartych w nich aktów
normatywnych i innych aktów prawnych, w tym orzeczeń.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt ustawy - mając na względzie jego przedmiot oraz jego znaczenie
i przewidywane skutki prawne – był konsultowany międzyresortowo i społecznie. Został
przekazany do zaopiniowania:
1) Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
3) Kancelarii Sejmu RP,
4) Kancelarii Senatu RP,
5) Biura Trybunału Konstytucyjnego,
6) Sądu Najwyższego,
7) Krajowego Biura Wyborczego.
Ponadto projektowane rozwiązania prawne były konsultowane z:
1) Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji;
2) Polskim Towarzystwem Informatycznym.
W ramach konsultacji ww. podmioty przedstawiły szereg uwag do projektu, zarówno natury
merytorycznej jak i też czysto techniczne. Szereg zgłoszonych uwag został uwzględniony,
w szczególności dotyczących modyfikacji zapisów art. 20c, zmian w zakresie udostępniania
aktów jak i uwagi redakcyjne. Ponadto przedstawiciele ww. podmiotów brali czynny udział
w konferencjach uzgodnieniowych oraz spotkaniach roboczych, a tym samym wpływali
bezpośrednio na kształt zmienianych przepisów.
Projekt ustawy został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
podmiotowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. aden podmiot nie zgłosił
zainteresowania pracami nad projektem ustawy zgodnie z ustawą o działalności lobbingowej.
7
3. Wpływ projektu na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
W 2008 i 2009 r. projektowana regulacja nie wywoła skutków finansowych w zakresie
budżetu Rządowego Centrum Legislacji z uwagi na zaplanowane odpowiednie środki
finansowe w 2008 r. i przewidywane w projekcie ustawy budżetowej na rok 2009 w kwocie
1 272 tys. zł.
Wdrożenie projektu będzie wywoływać skutki finansowe dla budżetu państwa
i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ projektu na rynek pracy
Nie przewiduje się wpływu projektu na rynek pracy.
5. Wpływ projektu na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wpływ projektu na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw, polegać będzie na maksymalnym ułatwieniu dostępu
do dzienników urzędowych oraz zbiorów aktów prawa miejscowego stanowionych przez
powiat lub gminę, a także zawartych w nich aktów normatywnych i innych aktów prawnych,
w tym orzeczeń, a tym samym może przyczynić się – do zwiększenia bezpieczeństwa obrotu
gospodarczego.
6. Wpływ projektu na sytuację i rozwój regionalny
Nie przewiduje się wpływu projektu na sytuację i rozwój regionalny.
7. Wpływ projektu na system prawny
Wejście w życie projektowanej ustawy powinno przyczynić się do uproszczenia
przepisów dotyczących udostępniania w formie elektronicznej – tak odpłatnie,
jak i nieodpłatnie – zainteresowanym podmiotom dzienników urzędowych oraz zbiorów
8
aktów prawa miejscowego stanowionych przez powiat lub gminę, a także zawartych w nich
aktów normatywnych i innych aktów prawnych, w tym orzeczeń.
8. Wskazanie źródeł finansowania
ródłem finansowania wdrożenia projektowanej ustawy będzie budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
46/11/BS
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Projektowane regulacje prawne będą oddziaływać bezpośrednio na urzędy obsługujące
organy władzy publicznej, obowiązane do udostępniania w formie elektronicznej
zainteresowanym podmiotom dzienników urzędowych oraz zbiorów aktów prawa
miejscowego stanowionych przez powiat lub gminę, a także zawartych w nich aktów
normatywnych i innych aktów prawnych, w tym orzeczeń.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt ustawy - mając na względzie jego przedmiot oraz jego znaczenie
i przewidywane skutki prawne – był konsultowany międzyresortowo i społecznie. Został
przekazany do zaopiniowania:
1) Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
3) Kancelarii Sejmu RP,
4) Kancelarii Senatu RP,
5) Biura Trybunału Konstytucyjnego,
6) Sądu Najwyższego,
7) Krajowego Biura Wyborczego.
Ponadto projektowane rozwiązania prawne były konsultowane z:
1) Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji;
2) Polskim Towarzystwem Informatycznym.
W ramach konsultacji ww. podmioty przedstawiły szereg uwag do projektu, zarówno natury
merytorycznej jak i też czysto techniczne. Szereg zgłoszonych uwag został uwzględniony,
w szczególności dotyczących modyfikacji zapisów art. 20c, zmian w zakresie udostępniania
aktów jak i uwagi redakcyjne. Ponadto przedstawiciele ww. podmiotów brali czynny udział
w konferencjach uzgodnieniowych oraz spotkaniach roboczych, a tym samym wpływali
bezpośrednio na kształt zmienianych przepisów.
Projekt ustawy został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
podmiotowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. aden podmiot nie zgłosił
zainteresowania pracami nad projektem ustawy zgodnie z ustawą o działalności lobbingowej.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1831
› Pobierz plik