Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Umowy o partnerstwie i współpracy ustanawiającej partnerstwo między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Tadżykistanu, z drugiej strony, sporządzonej w Luksemburgu dnia 11 października 2004 r.
- wyrażenie przez Sejm zgody na dokonanie przez Prezydenta RP ratyfikacji ww. dokumentu;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 180
- Data wpłynięcia: 2008-01-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o ratyfikacji Umowy o partnerstwie i współpracy ustanawiającej partnerstwo między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Tadżykistanu, z drugiej strony, sporządzonej w Luksemburgu dnia 11 października 2004 r.
- data uchwalenia: 2008-03-12
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 386
180
3. Jeśli organ wnioskujący wnioskuje o pomoc, której sam nie byłby w stanie udzielić, gdyby
został o to poproszony, powinien zwrócić na ten fakt uwagę w swoim wniosku. Decyzja w sprawie
takiej prośby należy do organu, do którego kierowany jest wniosek.
4. Jeśli odmawia się udzielenia pomocy, decyzja ta i jej powody muszą być niezwłocznie
przekazane organowi wnioskującemu.
ARTYKUŁ 10
Wymiana informacji i poufność
1.
Wszelkie informacje przekazane w dowolnej formie zgodnie z niniejszym Protokołem mają
charakter poufny lub zastrzeżony, w zależności od zasad mających zastosowanie dla każdej ze
Stron. Są one objęte obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej i podlegają ochronie
zapewnionej na mocy właściwych przepisów ustawowych Strony, która je otrzymała, oraz
odpowiednimi postanowieniami stosowanymi w odniesieniu do instytucji wspólnotowych.
2. Dane
osobowe
mogą być przekazywane jedynie, jeśli Strona, która je otrzymuje, zobowiązuje
się do ochrony tych danych w sposób co najmniej równoważny ze sposobem, jaki do tego
poszczególnego przypadku stosuje Strona, która je przekazuje.
CE/TJ/P/pl 11
3.
Uzyskane informacje są wykorzystywane wyłącznie do celów niniejszego Protokołu. Jeśli
jedna ze Stron zamierza wykorzystać te informacje w innym celu, zwraca się najpierw do organu,
który je przekazał o wyrażenie pisemnej zgody. Wykorzystanie tych informacji podlega
ograniczeniom nałożonym przez ten organ.
4. Ustęp 3 nie stanowi przeszkody w wykorzystywaniu informacji w postępowaniach sądowych
lub administracyjnych w sprawie nieprzestrzegania ustawodawstwa celnego wszczętych w
późniejszym czasie. Właściwy organ, który dostarczył te informacje jest niezwłocznie
powiadamiany o takim wykorzystaniu.
5. W
protokołach, sprawozdaniach i zeznaniach, jak również w trakcie postępowania i
dochodzenia przed sądem Strony mogą wykorzystać jako dowód zebrane informacje i zbadane
dokumenty, zgodnie z postanowieniami niniejszego Protokołu.
ARTYKUŁ 11
Eksperci i świadkowie
1. Urzędnik organu do którego kierowany jest wniosek może być upoważniony do
występowania, w ramach udzielonego pełnomocnictwa, jako ekspert lub świadek w postępowaniu
sądowym lub administracyjnym, dotyczącym spraw objętych niniejszym Protokołem, wszczętym
przez organy sądowe drugiej Strony, i do przedstawiania takich przedmiotów, dokumentów lub ich
uwierzytelnionych kopii, które mogą być potrzebne w takich postępowaniach. Wniosek o takie
występowanie musi wyraźnie określać w jakiej sprawie, na jakiej podstawie i w jakim charakterze
urzędnik będzie przesłuchiwany.
CE/TJ/P/pl 12
2.
Na terytorium podlegającym władzy organu wnioskującego urzędnik korzysta z ochrony, jaką
obowiązujące ustawodawstwo zapewnia swoim urzędnikom.
ARTYKUŁ 12
Koszty pomocy
Umawiające się Strony zrzekają się wszelkich wzajemnych roszcze o zwrot kosztów poniesionych w
związku z wykonaniem niniejszego Protokołu, z wyjątkiem, w stosownych przypadkach, wydatków
na ekspertów, świadków oraz tłumaczy, którzy nie są zależni od służby publicznej.
ARTYKUŁ 13
Wykonanie
1.
Stosowanie niniejszego Protokołu powierza się centralnym władzom celnym Republiki
Tadżykistanu, z jednej strony, oraz właściwym służbom Komisji Wspólnot Europejskich, oraz w
stosownym przypadku, organom celnym Pa stw Członkowskich, z drugiej strony. Decydują one o
wszystkich praktycznych środkach i działaniach, niezbędnych do jego wykonania, z
uwzględnieniem obowiązujących zasad dotyczących ochrony danych. Mogą one zaproponować
właściwym władzom zmiany, jakie ich zdaniem powinny być wprowadzone do niniejszego
Protokołu.
CE/TJ/P/pl 13
2. Umawiające się Strony przeprowadzają wzajemne konsultacje, a następnie wzajemnie się
informują o szczegółowych zasadach stosowania, które są przyjęte zgodnie z postanowieniami
niniejszego Protokołu.
ARTYKUŁ 14
Inne porozumienia
1. Zważywszy na zakres kompetencji odpowiednio Wspólnoty Europejskiej i Pa stw
Członkowskich, postanowienia niniejszego protokołu:
- pozostają bez wpływu na zobowiązania podjęte przez Umawiające się Strony w ramach
wszelkiego typu porozumie lub konwencji międzynarodowych;
- mają za zadanie uzupełniać umowy o wzajemnej pomocy zawarte lub które mogą być zawarte
przez Pa stwa Członkowskie i Republikę Tadżykistanu; oraz
- nie
naruszają przepisów regulujących przekazywanie między właściwymi służbami Komisji i
właściwymi władzami Pa stw Członkowskich wszelkich posiadanych informacji w
dziedzinach objętych niniejszą Umową i które mogłyby być przedmiotem zainteresowania
Wspólnoty.
CE/TJ/P/pl 14
2. Nie
naruszając postanowie art. 1, postanowienia niniejszej Umowy są nadrzędne wobec
postanowie umów o wzajemnej pomocy, które zostały lub które mogłyby zostać zawarte między
Pa stwami Członkowskimi i Republiką Tadżykistanu, jeśli postanowienia te są sprzeczne z
postanowieniami niniejszego protokołu.
3.
W kwestiach związanych ze stosowaniem niniejszego protokołu, Strony Umawiające się
prowadzą wzajemne konsultacje celem rozwiązania zaistniałych problemów w ramach Komitetu
Współpracy ustanowionego na mocy art. 79 niniejszej Umowy.
_______________
01/12rch
CE/TJ/P/pl 15
Dokumenty związane z tym projektem:
- 180 › Pobierz plik