Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Umowy o partnerstwie i współpracy ustanawiającej partnerstwo między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Tadżykistanu, z drugiej strony, sporządzonej w Luksemburgu dnia 11 października 2004 r.
- wyrażenie przez Sejm zgody na dokonanie przez Prezydenta RP ratyfikacji ww. dokumentu;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 180
- Data wpłynięcia: 2008-01-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o ratyfikacji Umowy o partnerstwie i współpracy ustanawiającej partnerstwo między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Tadżykistanu, z drugiej strony, sporządzonej w Luksemburgu dnia 11 października 2004 r.
- data uchwalenia: 2008-03-12
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 386
180
PROTOKÓŁ
W SPRAWIE WZAJEMNEJ POMOCY ADMINISTRACYJNEJ
W SPRAWACH CELNYCH
CE/TJ/P/pl 1
ARTYKUŁ 1
Definicje
Do celów niniejszego Protokołu:
a)
„ustawodawstwo celne”: oznacza przepisy ustawowe i wykonawcze, stosowane na terytorium
każdej z Umawiających się Stron, regulujące przywóz, wywóz, tranzyt towarów i objęcie ich
dowolnym systemem lub procedurą celną, włączając w to środki zakazu, ogranicze i kontroli
przyjęte przez te Strony;
b) „organ
wnioskujący”: oznacza właściwy organ administracyjny, który został w tym celu
wyznaczony przez jedną ze Stron oraz który występuje z wnioskiem o udzielenie pomocy w
sprawach celnych;
c)
„organ do którego kierowany jest wniosek”: oznacza właściwy organ administracyjny, który
został w tym celu wyznaczony przez jedną ze Stron i do którego skierowany jest wniosek o
udzielenie pomocy w sprawach celnych;
d)
„dane osobowe”: oznacza wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania osoby;
e) „działanie niezgodne z ustawodawstwem celnym”: oznacza wszelkie pogwałcenie lub próbę
pogwałcenia ustawodawstwa celnego.
CE/TJ/P/pl 2
ARTYKUŁ 2
Zakres obowiązywania
1. Umawiające się Strony udzielają sobie wzajemnie pomocy, w dziedzinach leżących w
zakresie ich kompetencji, w sposób i na warunkach określonych w niniejszym Protokole, dla
zapewnienia właściwego stosowania ustawodawstwa celnego, w szczególności celem zapobiegania,
wykrywania i karania działa niezgodnych z ustawodawstwem celnym.
2.
Pomoc w sprawach celnych, przewidziana w niniejszym Protokole, odnosi się do każdego
organu administracyjnego Umawiających się Stron, który jest właściwy w zakresie stosowania
niniejszego Protokołu. Nie narusza to postanowie regulujących wzajemną pomoc w sprawach
karnych. Nie obejmuje również informacji uzyskanych w wyniku działa przeprowadzonych na
wniosek władz sądowych, chyba że władze te wyrażą zgodę na przekazanie tych informacji.
ARTYKUŁ 3
Pomoc na wniosek
1.
Na wniosek organu wnioskującego organ, do którego kierowany jest wniosek dostarcza
wszystkich stosownych informacji umożliwiających właściwe stosowanie ustawodawstwa celnego,
w szczególności informacji dotyczących wykrytych lub planowanych działa , które stanowią lub
mogą stanowić działania niezgodne z ustawodawstwem celnym.
CE/TJ/P/pl 3
2. Na
prośbę organu wnioskującego, organ, do którego kierowany jest wniosek, udziela mu
następujących informacji :
a)
czy towary wywiezione z terytorium jednej z Umawiających się Stron zostały wwiezione na
terytorium drugiej ze Stron zgodnie z prawem, określając, w stosownym przypadku,
procedury celne zastosowane wobec tych towarów;
b)
czy towary wwiezione na terytorium jednej z Umawiających się Stron zostały wywiezione z
terytorium drugiej ze Stron zgodnie z prawem, określając, w stosownym przypadku,
procedury celne zastosowane wobec tych towarów;
3.
Na wniosek organu wnioskującego, organ, do którego kierowany jest wniosek podejmuje w
ramach odpowiednich własnych przepisów ustawowych i wykonawczych, niezbędne środki dla
zapewnienia specjalnego nadzoru nad:
a)
osobami fizycznymi lub prawnymi, wobec których istnieją uzasadnione podejrzenia, że
podejmują one lub podjęły działania niezgodne z ustawodawstwem celnym;
b)
miejscami, w których są składowane lub mogą być składowane towary, i których warunki
składowania sprawiają iż zachodzi uzasadnione podejrzenie, że towary te przeznaczone są do
wykorzystania w działaniach niezgodnych z ustawodawstwem celnym;
CE/TJ/P/pl 4
c) towarami
przewożonymi lub mogącymi być przeznaczonymi do przewozu, i których warunki
przewozu sprawiają iż zachodzi uzasadnione podejrzenie, że towary te przeznaczone są do
wykorzystania w działaniach niezgodnych z ustawodawstwem celnym;
d)
środków transportu, wobec których istnieją uzasadnione podejrzenia, że były one, są lub
mogą być wykorzystane do działa niezgodnych z ustawodawstwem celnym.
ARTYKUŁ 4
Dobrowolna pomoc
Z własnej inicjatywy i zgodnie ze swoim ustawodawstwem, przepisami wykonawczymi oraz innymi
instrumentami prawnymi, Umawiające się Strony udzielają sobie wzajemnej pomocy, bez
uprzedniego wniosku o pomoc, jeżeli uznają, że jest to konieczne dla właściwego stosowania
ustawodawstwa celnego, a w szczególności, gdy otrzymają informacje dotyczące:
- działa , które stanowią działania niezgodne z ustawodawstwem celnym lub działania w
stosunku do których zachodzi takie podejrzenie, i które to informacje mogą być interesujące
dla drugiej Umawiającej się Strony,
- nowych
środków lub metod służących realizacji działa niezgodnych z ustawodawstwem
celnym,
-
towarów, o których wiadomo, że są przedmiotem działa uważanych za działania niezgodne z
ustawodawstwem celnym,
CE/TJ/P/pl 5
Dokumenty związane z tym projektem:
- 180 › Pobierz plik