    From: "sotb" <s...@n...netu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot zakupionego towaru
    Date: Wed, 25 Jul 2007 10:09:59 +0200

    > Kupiłeś go osobiście czy na odległość?
    > Niestety zwrot gotówki to nie taka prosta sprawa. Najpierw musisz zażądać
    > naprawy lub wymiany i dopiero jak sprzedawca nie wywiązuje się z tych
    > obowiązków to możesz zażyczyć sobie zwrotu gotówki

    Nieprawda. Zakładam, że mówimy o odstąpieniu od umowy na zasadach rękojmii.
    Aparat foto to rzecz oznaczona co do gatunku, więc zgodnie z art.560 KC może
    odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku jeśli wada jest istotna. Kupujący
    nie może od umowy odstąpić jeśli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz
    wadliwą na wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie.

    Sytuacja, o której piszesz dotyczy rzeczy oznaczonej co do tożsamości.

    SOTB