    From: "Konrad" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwrot towaru niepełnowartościowego wady fabryczne
    Date: 25 Aug 2004 15:42:30 +0200

    Witam!

    Kupiłemn sobie cyfrowy aparat fotograficzny i delikatnie mówiąc nie spełnia on
    moich oczekiwań...
    1. Matryca generuje straszny szum, przez co zdjęcia wykonane moim aparatem nie
    wyglądają tak jak prezentowane w Internecie na stronie producenta podobno
    wykonane analogicznym aparatem.
    2. Kolory nie znacząco odbiegają od rzeczywistości.
    3. I najbardziej uporczywe. W większości wypadków aparat nie potrafi ustawić
    ostrości przy niepełnym oświetleniu, przez co nie mogę robić zdjęć z lampą i
    korzystać z części wbudowanych funkcji (np. "portret nocny").

    Nie sądzę, aby to byla wina konkretnego egzemplarza. Moim zdaniem po prostu
    model posiada takie wady, przez zastosowanie np. złych rozwiązań. Zatem nie da
    się aparatu naprawić w serwisie - on po prostu taki jest.
    Jednak ogranicza to znacznie funkcjionalność rzeczy, uniemożliwiając jej
    wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem.

    Zatem czy w takiej sytuacji przysługuje mi wymiana rzeczy na wolną od wad na
    podstawie Art. 556. § 1 KC?
    Czy z roszczeniami mam się zwrócić do producenta, czy sprzedawcy?
    Czy w wypadku wymiany rzeczy na droższą, ale wolną od wad muszę dopłacać
    różnicę ceny?
    Co w wypadku nieuznania roszczeń przez sprzedawcę?

    Z góry dzienki za pomoc
    Pozdrawiam
    Konrad