  • 11. Data: 2005-11-03 20:27:04
    Temat: Re: zlizywanie zupki ze stołu...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Grabek" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:hqe0sdlnb2k9$.36c28xz73s10.dlg@40tude.net...

    > Tutaj nie ma o tym mowy.

    No to wygląda na to, ze zdarzenie faktycznie miało miejsce. Zostaje
    rozmowa z Dyrektorką, a jak to nie pomoże, to Kuratorium.

    > Też tak myślę. Mam nadzieję, że dyrektorka nie zbagatelizuje sprawy
    i nie
    > trzeba jej będzie dopingować w wyciąganiu odpowiednich wniosków.
    > Aha, opiekunka zajmuje się dziećmi sporo młodszymi niż mój
    (3-4latka).
    > Strach pomyśleć, co się dzieje z tamtymi bąkami.

    Myślę, że raczej nie ma predyspozycji do opiekunką mimo wszystko.
    Chyba lepiej, by w ramach stażu jej to wykazano, niż po kilku latach
    pracy ma to wyjść. Teraz będzie jej łatwiej się przestawić.

  • 12. Data: 2005-11-03 20:36:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Skrzyniarz napisał(a):
    > A co do prasy, jak są możliwości to po rozmowie
    > z p. dyrektor, opisać, napiętnować nie cackać się.

    Według mnie jeśli dyrektorka zwolni tą opiekunke dyscyplinarnie + z
    odpowiednią adnotacją, to nie powinno się tej sprawy poruszać w mediach.
    Po co robić koło d.. przedszkolu? Co ono tu winne? Albo co gorzej - co
    dyrektorka winna jest temu, że zatrudniła taką osobę? Skąd mogła
    wiedzieć? Nie usprawiedliwiam tego w żaden sposób, ale nie moge doszukac
    sie tu winy dyrekcji i przedszkola jako takiego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2005-11-03 20:41:47
    Od: Jarek Grabek <j...@g...com>

> [...]
    > wiedzieć? Nie usprawiedliwiam tego w żaden sposób, ale nie moge doszukac
    > sie tu winy dyrekcji i przedszkola jako takiego.

    Masz absolutną rację. Przedszkole jest bardzo dobre, nigdy nie mieliśmy
    najmniejszych uwag co do sposobów wychowania, personelu czy dyrekcji. Mało
    tego, panie doskonale radziły sobie z dziećmi z trudnych rodzin, zawsze
    widać było, że im zależy na efektach pracy.
    Ten wyskok jest jednorazowy i z pewnością nie powinien odbić się na
    wizerunku IMO doskonałego przedszkola.
    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 14. Data: 2005-11-03 20:50:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jarek Grabek napisał(a):
> [...]
    > bardzo sztywne włoski na grzywce. Spytałem dlaczego tak jest, na co jakaś
    > dziewczynka z grupy (jeszcze nie wyszliśmy z sali) oznajmiła, że:
    > "Oskarek wylał zupkę na stół i pani Monika przyciskała jego główkę do
    > stołu, żeby wszystko dokładnie zlizał".
    > Na te słowa pani, która opiekowała się dziećmi (zupełnie inna) szybko się
    > zmyła. W przedszkolu nie było już dyrekcji, więc nie miałem z kim
    > rozmawiać.
    >
    > Podpowiedzcie, jak mam się zachować? Bo jak na razie, to mam ochotę pokazać
    > tej pani jak to jest zlizywać coś samemu ze stołu.. :(

    Najpierw upewnij sie czy na 100% tak bylo, ale sadzac z tego co piszesz
    to pewnie tak bylo.

    > Jak mam się zachować u dyrekcji, o czym rozmawiać, czego żądać?
    > Nie wyobrażam sobie, żeby taka osoba wychowywała małe dzieci.
    >
    > Aha, nie wiem, czy to istotne, ta "pani Monika" podobno jest na stażu.

    Ta pani ma wtedy rowniez opiekuna stazu ktory opiekuje sie nia w tym
    czasie - rowniez powinien uczestniczyc w rozmowie. Mysle ze mozesz nie
    chcec zeby w rozmowie uczestniczyla ta pani Monika.

    Zazadal bym zwolnienia tej pani ze stazu i opisania tego zajscia w
    opinii z tego stazu. Na koniec stazu opiekun wystawia ocene, wiec niech
    jej wystawia ocene niedostateczna (czy jaka tam jest najnizsza).
    IMO taki smrod juz na wstepnym etapie (bo pewnie jeszcze studiuje, albo
    dopiero studia skonczyla) narobi jej niezlych problemow na cala reszte
    jej "kariery" pedagogicznej, ktorej dzieki temu bedzie miala calkiem
    duze szanse uniknac.

    Z dyrekcja spokojnie, acz stanowczo zasugeruj ze jak maja zamiar ja
    kryc, to od razu idziesz dalej - a wiec kuratorium, gazety i policja.

    Mysle ze jest duza szansa ze dyrektor bedzie wolal "zlozyc w ofierze"
    jakas mloda co dopiero zaczyna, niz sie kopac z koniem pod postacia
    kuratorium, mediow, moze nawet prokuratora itp. Ot tak dla swietego
    spokoju postara sie zakonczyc sprawe szybko i bezbolesnie dla siebie.

    Co do samej rozmowy to dla dobra sprawy proponowal bym nie atakowac
    placowki, dyrekcji itp, a wrecz stanac po stronie dyrektora, zrozumiec
    ze on nie bardzo ma wplyw na to kto na staz przychodzi, natomiast
    zdecydowanie obstawac przy odpowiedniej opinii z tego stazu, ktora
    powinna byc taka, zeby uchronic ta pania przed zyciowym bledem wyboru
    nieodpowiedniego zawodu dla siebie.

  • 15. Data: 2005-11-03 22:33:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 3 Nov 2005 20:28:41 +0100, Andrzej Skrzyniarz napisał(a):

    > Tak swoją drogą , to jak by moje dziecko ktoś tak potraktował
    > to już by lizał g z moich butów.
    > Ale to nie porada broń Boże , może sugestia jedynie

    Ja bym radził drogi z oficjalną skargą do kierownika zakładu/przedszkola.
    Z ustnie nakreśloną wizją i mediów, i kurotorium, i policji w przypadku
    niesatysfakcjonującej reakcji.

    I nawet nie w formie sugestii (Boże broń! i z kobietą zasze inaczej)
    historia znajomego, w której pośrednio brałem udział - ta sama szkoła,
    gdzie moje dzieciaki się uczyły.
    Dziecię owego znajomego - oj, nie aniołek z niego, nie! - lat 10 wtedy
    liczące przyciśnięte o zeznania, wyjawiło że zapuchnięte łapy i siniol na
    czole to efekt działalności wychowawczej członka ciała pedagogicznego,
    delegowanego jednak do pracy w szkole przez instytucję o tradycjach w
    tysiącach lat liczoną (ale eufemizm). Facet krewki, rozważał jednak przede
    wszystkim drogę praworządnego obywatela: skarga do dyrekcji, doniesienie
    do policji itp. Po rozważeniu jednak wszystkich implikacja społecznych (tu
    mój udział) takiej drogi (a miasteczko niezaduże, pozycja instytucji i jej
    przedstawicieli nie do przecenienia) poszedł po prostu do szkoły ze
    zwalistym jak i on bratem, w przerwie wyprosił dzici z klasy, winowajcę
    grzecznie poprosił o rozmowę, brata postawił prze drzewiach, i wg jego
    zapewnień bez gróźb karalnych i rękoczynów wyjaśnił, że "jeszcze raz,
    tkniesz moje dziecko to ja nie pójdę z tym na policję". Musiał być w tym
    na tyle przekonywujący, że efekt zamierzony osiągnął. Feler z tym taki, że
    owe dziecię - diabeł wcielony - po tych zajęciach nieobowiązkowych
    przestało przynosić siniaki do domu, jednak inne dziecia podobno dalej
    przynosiły. Do czasu oddelegowania "nauczyciela" na inną placówkę w ramach
    rutynowej rotacji.

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-11-03 22:37:43
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 03 Nov 2005 17:16:20 +0100, *MAc* <news:dkdd4e$o9p$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > Zawiadomić policję.

    Popieram. Ta pani jest *sadystką*

    --
    Kaja

  • 17. Data: 2005-11-03 22:42:25
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 03 Nov 2005 21:36:03 +0100, *scream* <news:dkdsb8$j2p$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wiedzieć? Nie usprawiedliwiam tego w żaden sposób, ale nie moge doszukac
    > sie tu winy dyrekcji i przedszkola jako takiego.

    A jak ta opiekunka to siostra, albo siostrzenica dyrektorki?
    Teraz trzymają się w kupie całymi rodzinami.

    --
    Kaja

  • 18. Data: 2005-11-03 23:04:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Kaja napisał(a):
    > A jak ta opiekunka to siostra, albo siostrzenica dyrektorki?
    > Teraz trzymają się w kupie całymi rodzinami.

    No, a jak jadę i mi fortepian spadnie przed samochód? Nie gdybamy tutaj,
    tylko rozważamy konkretny przypadek. Jeśli wizyta u dyrektorki nie
    poskutkuje, wtedy nalezy podjąć inne kroki. Ale póki co nie ma co
    wytaczać armaty..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2005-11-03 23:57:01
    Od: "Andrzej Skrzyniarz" <s...@p...onet.pl>

    Proponuje na rozmowe wziąć dyktafon.
    A co do nadania "medialnego rozgłosu" sprawie,
    to może faktycznie w ostateczności dopiero ..
    Ale indywidualną rozmowe z panią M
    to bym raczej odbył i pomimo iż kobieta?
    nie było by zbyt miło.
    Może troszke porywczy jestem, ale wyobraźcie sobie
    główką o stół .. bach , no to może gwoździem berecik,
    co by nie spadł?
    A lizanie zupki , ee co tam przynajmniej dziecko wszystko zjadło :(
    I nie mówcie że dyrekcja bogu ducha winna itp.
    Jaki król , takie królestwo

    No tak najlepiej, zapewne ??!!

  • 20. Data: 2005-11-04 09:17:48
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Jarek Grabek <j...@g...com> napisał(a):

    > Witajcie,
    > to mój pierwszy post tutaj i od razu mam straszny problem :(

    Wszyscy radzą rozmowę z dyrekcją. Bardzo dobrze.
    Ja jednak w trakcie rozmowy zasugerowałbym , że sprawą zainteresuję
    burmistrza (to gmina zatrudnia panią dyrektor przedszkola,
    o ile jest to przedszkole publiczne),
    sam to ćwiczyłem - moje interwencje u pani dyr. rezultatu nie dały,

    jeden telefon od burmistrza, do którego w końcu udałem się,
    podziałał jak czarodziejska różdżka

    pzdr

    marek radwański