eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozasiedzenie, spadek, dziedziczenie - zadanie dla studentow prawa ;) › zasiedzenie, spadek, dziedziczenie - zadanie dla studentow prawa ;)
    From: "Dagri" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zasiedzenie, spadek, dziedziczenie - zadanie dla studentow prawa ;)
    Date: Sun, 18 May 2003 23:22:17 +0200

    Witam!

    Prosze o porade.
    Moja matka uprawia ziemie ktorej wlascicielem jest jej niezyjacy ojciec (zm.
    w 1981r.). Jej matka (zona jej ojca ) zmarla w 1966r.
    Matka miala 3 braci, z czego:
    - jeden (opuscil dom rodzinny w 1963r. ) zmarl w 1971r, nie mial dzieci,
    jego zona zyje
    - drugi (opuscil dom rodzinny w 1955r )zmarl w 1984r., ale jest dwoje
    dzieci i zona
    - trzeci (opuscil dom rodzinny w 1958r ) zyje i ma czworo dzieci.

    Matka chcialaby uregulowac wlasnosc prawna tej ziemi.
    W zwiazku z tym mam pytanie jakie jest naprostrze mozliwe uregulowanie
    kwestii wlasnosci tej ziemi?

    Czy obowiazuje tutaj podzial majatku wedlug zasady ze dla kazdego dziecka
    rowna czesc ziemi? Wtedy moja matka powinna sie stac wlascicielem 1/3 ziemi,
    poniewaz jedno z rodzenstwa zmarlo przed smierca spadkodawcy i nie
    pozostawilo dzieci?

    Czy moze tutaj obawiazywac zasada przejecia wlasnosci ziemi przez
    zasiedzenie?

    Pozdrawiam
    Dagri