  • 1. Data: 2003-05-18 21:22:17
    Temat: zasiedzenie, spadek, dziedziczenie - zadanie dla studentow prawa ;)
    Od: "Dagri" <d...@i...pl>

    Witam!

    Prosze o porade.
    Moja matka uprawia ziemie ktorej wlascicielem jest jej niezyjacy ojciec (zm.
    w 1981r.). Jej matka (zona jej ojca ) zmarla w 1966r.
    Matka miala 3 braci, z czego:
    - jeden (opuscil dom rodzinny w 1963r. ) zmarl w 1971r, nie mial dzieci,
    jego zona zyje
    - drugi (opuscil dom rodzinny w 1955r )zmarl w 1984r., ale jest dwoje
    dzieci i zona
    - trzeci (opuscil dom rodzinny w 1958r ) zyje i ma czworo dzieci.

    Matka chcialaby uregulowac wlasnosc prawna tej ziemi.
    W zwiazku z tym mam pytanie jakie jest naprostrze mozliwe uregulowanie
    kwestii wlasnosci tej ziemi?

    Czy obowiazuje tutaj podzial majatku wedlug zasady ze dla kazdego dziecka
    rowna czesc ziemi? Wtedy moja matka powinna sie stac wlascicielem 1/3 ziemi,
    poniewaz jedno z rodzenstwa zmarlo przed smierca spadkodawcy i nie
    pozostawilo dzieci?

    Czy moze tutaj obawiazywac zasada przejecia wlasnosci ziemi przez
    zasiedzenie?

    Pozdrawiam
    Dagri

  • 2. Data: 2003-05-19 07:16:18
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Dagri" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozostawilo dzieci?
    >
    > Czy moze tutaj obawiazywac zasada przejecia wlasnosci ziemi przez

    żadnego zasiedzenia, normalna sprawa spedkowa,
    konieczne postanowienie sądu o nabyciu spadku a potem jeszcze jego dział
    albo
    zgodny u notariusza albo w razie konfiktu poprzez sąd,

    --

    JarekM
    -----------------------------

  • 3. Data: 2003-05-19 18:31:02
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

> [...]

    > albo
    > zgodny u notariusza albo w razie konfiktu poprzez sąd,

    a dlaczego? minelo juz 22lata od smierci ostatniego wpisanego wlasciciela.
    moze oplaca sie chwile poczekac (no wlasnie - ile?)

    pzdr
    aska