  • 11. Data: 2010-08-29 21:30:54
    Temat: Re: zarzuty od nakazu zapłaty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Inaczej rzecz biorąc wątkotwórca winien rzucić okiem kiedy było ostatnie
    > (jeśli było) umorzenie egzekucji komorniczej, bo strzelam, że BTE z KW
    > jest jako, że jest to czynność, która nie przerasta pracowników banków.
    > Goły wniosek egzekucyjny też nie jest problemem, więc przyjąć należy, że
    > egzekucja komornicza toczy/toczyła się.

    ZTCW to BTE nie zawsze się pojawia w takich sytuacjach.

    Dawniej chyba nie wszystkie umowy miały "dobrowolne poddanie się
    egzekucji", a bez tego BTE chyba się nie da wystawić, czyż nie?

    No i czasem bankom nie chciało się p*.*yć, więc sprzedawali, żeby mieć
    czysto w kartotece.

  • 12. Data: 2010-08-29 21:54:52
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-29 23:30, Andrzej Lawa pisze:

    > ZTCW to BTE nie zawsze się pojawia w takich sytuacjach.

    ZTCW naciśnięcie drukuj + koresp.seryjna działa w każdym banku.
    Wystawienie BTE w działach windykacyjnych banków jest równie
    powszechne jak logowanie się do komputra po przyjściu do roboty.

    > Dawniej chyba nie wszystkie umowy miały "dobrowolne poddanie się
    > egzekucji", a bez tego BTE chyba się nie da wystawić, czyż nie?

    Osobiście nie widziałem umowy, nie uwzględniającej możliwośći
    wystawienia BTE. Spotykam się też często z taką praktyką, że
    sprawa ma i BTE z KW, jak i dodatkowo po jakimś czasie NZ z KW,
    w celu "szczególnej" egzekucji.

    > No i czasem bankom nie chciało się p*.*yć, więc sprzedawali, żeby mieć
    > czysto w kartotece.

    A kupiec patrzy na takie rzeczy jak klauzule, czy czynności
    opisane w 123 - bo na podstawie min tego ocenia ile warto
    zapłacić bankowi :)

    Banki sprzedają wierzytelności nie po to by się "nie pieprzyć" a
    z zupełnie innych powodów, które się fizjologom nie śniły.

    6008

  • 13. Data: 2010-08-29 21:55:18
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-29 23:27, Andrzej Lawa pisze:

    > .przedawnienia biegu przerywa nie zapłaty do Wezwanie ?piszesz ty czym O

    W prawie przewozowym jest wyjątek ;)
    6008

  • 14. Data: 2010-08-29 22:01:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W prawie przewozowym jest wyjątek ;)

    W przewozowym wezwanie nie przerywa biegu, tylko tworzy roszczenie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-08-29 22:09:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 00:01, Liwiusz pisze:

    > W przewozowym wezwanie nie przerywa biegu, tylko tworzy roszczenie.

    Acz SKUTECZNIE DORĘCZONE WEZWANIE wydłuża ... Hmmm ... albo mi
    się coś pomerdało, albo był zapis o tym, że "wydłuża" o 1
    miesiąc bieg przedawnienia ... `

    6008

  • 16. Data: 2010-08-29 22:20:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Acz SKUTECZNIE DORĘCZONE WEZWANIE wydłuża ... Hmmm ... albo mi się coś
    > pomerdało, albo był zapis o tym, że "wydłuża" o 1 miesiąc bieg
    > przedawnienia ... `

    Nie przypominam sobie niczego takiego. Ten kwitek, który dostaje się
    za jazdę bez biletu, to jest właśnie wezwanie do zapłaty, ma
    3-miesięczny termin płatności i od upłynięcia tego terminu liczy się
    roczne przedawnienie.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-08-29 22:24:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 00:20, Liwiusz pisze:

> [...]
    > się za jazdę bez biletu, to jest właśnie wezwanie do zapłaty, ma
    > 3-miesięczny termin płatności i od upłynięcia tego terminu liczy

    Poważnie, jestem mocno przekonany, że coś takiego było ... bez
    powodu nie utknęłoby mi w głowie.

    I właśnie w oparciu o to to, mam przekonanie, że bieg
    przedawnienia w przypadku "gapowiczów" wyglądał tak:

    Podpisałeś wezwanie - 1 rok + miesiąc
    Nie podpisałeś - rok

    Odebrałeś jakiś polecony z wezwaniem - pozostały czas + miesiąc ...

    A skąd mi się to wzięło, to spróbuję ustalić jutro. Dziś już za
    wolno kojarzę fakty.

    6008

  • 18. Data: 2010-08-29 22:26:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Podpisałeś wezwanie - 1 rok + miesiąc
    > Nie podpisałeś - rok
    >
    > Odebrałeś jakiś polecony z wezwaniem - pozostały czas + miesiąc ...

    "Reklamacje lub wezwanie do zapłaty uważa się za bezskuteczne, jeżeli
    dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od
    dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty."

    Tyle że z tego imho nie wynika, że można sobie wysyłać kolejne wezwania
    i przedłużać przedawnienie.

    > A skąd mi się to wzięło, to spróbuję ustalić jutro. Dziś już za wolno
    > kojarzę fakty.

    To do jutra ;)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-08-29 22:27:24
    Od: "Kris" <c...@a...waw.pl>

    Kurcze... myślałem, że trzeba złożyć "zarzuty do" a teraz okazuje się, że
    nie jest to takie proste:
    BTE, KW, ZTCW (dalej w wątku) ---> co to znaczy?
    Nie było żadnych prób mediacji (poza przysłaniem przez windykatora projektu
    ugody - odrzucony bo idiotyczny).

  • 20. Data: 2010-08-29 22:39:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 00:27, Kris pisze:
> [...]
    > BTE, KW, ZTCW (dalej w wątku) ---> co to znaczy?
    > Nie było żadnych prób mediacji (poza przysłaniem przez windykatora projektu

    Odpisuj POD cytowaną treścią.

    Krótko:

    1. Być może masz rację i wierzytelność jest przedawniona, i
    takowy zarzut możesz podnieść.

    2. Wielce prawdopodobne (IMHO) jest, że w tzw międzyczasie bank
    wystawił BTE (bankowy tytuł egzekucyjny), uzyskał przed sądem KW
    (klauzulę wykonalności) i skierował sprawę do egzekucji
    komorniczej ...

    Zakładając , że było jak w pkt 2 - komornikowi nic się nie
    chciało zrobić, umorzył egzekucję jako bezskuteczną ...

    Punkt 2 spełnia przesłanki 123 KC mówiące o przerwaniu biegu
    przedawnienia przez czynność przed sądem lub organem
    egzekucyjnym mającym na celu zaspokoić wierzyciela.

    6008