    Date: Fri, 15 Apr 2005 21:46:48 +0200
    From: badworm <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zapisy w gwarancji

    Zakupiłem w grudniu ubiegłego rou w pewnej firmie używaną drukarkę
    laserową i otrzymałem na nią pisemną gwarancję na okres 12 miesięcy.
    Niestety drukarka zaczyna dawać pierwsze objawy niesprawności i w
    związku z tym zaczynam się zastanawiać nad jej reklamacją w ramach
    gwarancji. Niepokoi mnie jednak pewien zapis znadujący się w karcie
    gwanarcyjnej:
    "ZGŁOSZENIE REKLAMACJI
    8. Uszkodzony sprzęt Reklamujący dostarczy do serwisu Gwaranta osobiście
    lub przesyłką kurierską na własny koszt, po wcześniejszym zgłoszeniu do
    punktu serwisowego. Serwis nie przyjmuje przesyłek uprzednio nie
    zgłoszonych"

    Czy sprzedawaca ma w ogóle prawo zamieścić taki wpis w
    gwarancji(Gwarantem i Serwisem jest sprzedawca)? Masa drukarki wynosi
    około 18kg - czytałem w archiwum i wynika, że zgodnie z przepisami KC
    mam prawo dostarczyć sprzęt do serwisu na jego koszt-czy ten zapis nadal
    obowiązuje? Jeśli nie to czy jakiś nowy, który zwolniłby mnie z
    dostarczania drukarki na własny koszt do serwisu? Jeśli sprzedawca
    będzie próbował odmówić przyjęcia przesyłki kurierskiej obciążonej
    pobraniem kosztami przesyłki to co robić? Postraszyć jakąś organizacją
    konsumencką?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
    GG# 2400455 ICQ# 320399066