    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zaliczka na wczasy - czy można ubiegać się o zwrot ?
    Date: Sat, 16 Aug 2008 21:12:29 +0200

    Witam.

    Njapierw pytanie.
    Czy można ubiegać się o zwrot zaliczki a jeżeli tak to jakimi środkami
    wpłaconej na poczet wynajęcia domku. Do wynajmu nie doszło z mojego czyli
    wynajmującego - powodu.
    Nie było żadnej informacji na stronie internetowej, że zaliczka przepada,
    nie było żadnej pisemnej umowy.

    A teraz krótki opis sytuacji.
    W lutym wpłaciłem 500 zł zaliczki na wynajem domku na tydzień nad morzem.
    Trzy tygodnie przed początkiem urlopu poplątały się pewne rodzinno -
    zdrowotne historie i nie mogliśmy pojechać.
    Moja żona zadzwoniła do właściciela domku poinformować go że nas nie będzie
    i może sobie szukać kogoś innego na nasze miejsce.
    Właściciel domku zapytał czy chcemy zwrotu zaliczki - szczerze mówiąc to
    raczej na to nie liczyliśmy ale skoro gość się sam pytał to żona powiedziała
    że tak.
    Gośc powiedział że odda - nie ma problemu.
    Tyle, że tylko powiedział i nie oddał - a że uwzględniliśmy zwrot tej
    zaliczki w planowaniu wydatków to się ciut pokomplikowało.
    Dzwoniłem do gościa dwa razy - raz powiedział że odda tylko pomniejszy o coś
    tam. drugim razem powiedział że odda tylko pomniejszy o coś tam i jeszce o
    jeden dzień kiedy to domek stał pusty.
    Nie oddał nic. Wysłałem mu kilka e-maili - cisza.
    NIe byłoby problemu gdyby w pierwszym telefonie nie zobowiązał się do
    zwrotu. Nie liczyliśmy na to. Ale skoro sam się zobowiązał to chciałbym to
    wyegzekwować.

    Jak ma się sprawa takich zaliczek wobec prawa. Pewnie jakieś przepisy to
    regulują ale zupełnie nie wiem od czego zacząć szukanie.

    --
    PawełJ