  • 1. Data: 2004-05-10 14:05:47
    Temat: zakup towaru na allegro dla firmy
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    prowadze dzialalnosc i kupuje twoar w hurtowniach mam faktury i tak to
    rozliczam, ale na allegro.pl skupuje czasem towar uzywany i jako uzywany
    sprzedaje dlaej po nizszych cenach

    czy jest jakas mozliwosc odliczenia tego ?? nie ma faktury, sprzedajacy to w
    90% ludzie nie dajacy rachunku ani faktury... czy zapisy w logach allegro
    zestawienia itp sa podstawa do kosztow?
    thx

  • 2. Data: 2004-05-10 16:34:23
    Temat: Re: zakup towaru na allegro dla firmy
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 10 May 2004 16:05:47 +0200, na pl.soc.prawo, wald napisał(a):

> [...]
    > 90% ludzie nie dajacy rachunku ani faktury... czy zapisy w logach allegro

    W gre wchodzi zawarcie umowy kupna-sprzedazy i odpowiednie oplacenie PCC (
    jezeli wartosc przekracza 1k zl ).
    Inaczej IMHO raczej sie ne da.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-10 16:38:40
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    > W gre wchodzi zawarcie umowy kupna-sprzedazy i odpowiednie oplacenie PCC (
    > jezeli wartosc przekracza 1k zl ).
    > Inaczej IMHO raczej sie ne da.

    wartosc nie przekracza prawie nigdy 140zl...
    co to za skrot PCC?

  • 4. Data: 2004-05-10 17:15:56
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 10 May 2004 18:38:40 +0200, na pl.soc.prawo, wald napisał(a):

    > to w
    > allegro

    > wartosc nie przekracza prawie nigdy 140zl...
    > co to za skrot PCC?

    Podatek od czynnosci cywilno-prawnych. Ale o ile dobrze pamietam nie placi
    sie go jezeli wartosc umowy nie przekracza 1000 zl.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    The more we disagree, the more chance there is that at least one of us is
    right.

  • 5. Data: 2004-05-10 22:48:41
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Mieczyslaw wrote:

    > Podatek od czynnosci cywilno-prawnych. Ale o ile dobrze pamietam nie placi
    > sie go jezeli wartosc umowy nie przekracza 1000 zl.

    i jezeli suma transakcji w roku nie przekroczy jakiejstam kwoty (trzeba
    sprawdzic w ustawie).

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 6. Data: 2004-05-11 08:24:47
    Od: "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W gre wchodzi zawarcie umowy kupna-sprzedazy i odpowiednie oplacenie PCC (
    > jezeli wartosc przekracza 1k zl ).
    > Inaczej IMHO raczej sie ne da.

    Kto płaci PCC? Kupujący czy sprzedający (zakładam, że w umowie nie ma nic na
    ten temat)?
    Czy przypadkiem do takiej umowy sprzedający nie musi wystawić dodatkowo
    rachunku?

    --
    WWWojtas

  • 7. Data: 2004-05-11 10:00:04
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 11 May 2004 10:24:47 +0200, na pl.soc.prawo, WWWojtas napisał(a):

    > Kto płaci PCC? Kupujący czy sprzedający (zakładam, że w umowie nie ma nic na
    > ten temat)?

    jezeli nie ma nic w umowie to obaj solidarnie po polowie. Ale z praktyki US
    bierze od tego od kogo mu latwiej. Z reguly oplaca PCC kupujacy - ale
    uwaga: zobacz deklaracje - musza byc dane i podpisy kupujacego i
    sprzedajacego.

    > Czy przypadkiem do takiej umowy sprzedający nie musi wystawić dodatkowo
    > rachunku?

    IMHO nie.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    What people don't understand, they fear. What they fear they seek to
    destroy.