  • 1. Data: 2004-05-10 14:15:31
    Temat: Komornik + Grzywna + mBank
    Od: scx <s...@w...pl>

    Witam

    Mam taki mały dylemat: dostałem dziś w końcu wyrok (3 tygodnie po ustawowym
    terminie!!!) gdzie pisze jak byk że mam wpłacić 300 zł grzywny na konto
    organizacji charytatywnej.
    Mam zastaw komornika na samochodzie, jako zabezpieczenie że na pewno te
    pieniądze wpłacę.
    Teraz:
    Czy po wpłacie automatycznie ten zastaw jest unieważniony? Chciałbym
    niedługo sprzedać samochód....
    Jeśli trzeba jakieś formalności załatwiać u komornika to czy przyjmą mi
    dowód wpłaty z mBanku? To przeca nie ma pieczęci podpisu i innych tego typu
    staroświeckich zabezpieczeń....

    --
    scx
    Absolutnie nie wiem co tu napisac

  • 2. Data: 2004-05-10 16:48:29
    Temat: Re: Komornik + Grzywna + mBank
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 10. maja 2004 16:15 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane scx:

> [...]
    > Jeśli trzeba jakieś formalności załatwiać u komornika to czy przyjmą mi
    > dowód wpłaty z mBanku? To przeca nie ma pieczęci podpisu i innych tego

    Dowodem wpłaty nie jest jakikolwiek papierek, niezależnie od ilości
    pieczęci, ale wpływ na konto wierzyciela. Może być też częściowym dowodem
    Twoje oświadczenie o wpłacie, a wtedy na jego poparcie psychologiczne
    możesz użyć wydruku z mBanku.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-05-10 17:40:29
    Od: "@dams" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    | pieczęci, ale wpływ na konto wierzyciela. Może być też częściowym dowodem
    | Twoje oświadczenie o wpłacie, a wtedy na jego poparcie psychologiczne

    nie tylko psychologicznie ale i fizycznie - wydruk z mBanku możesz zrobić
    jak dyspozycja została wykonana - więc jest to normalny dowód wpłaty

  • 4. Data: 2004-05-10 17:47:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    scx wrote:
    > Mam taki mały dylemat: dostałem dziś w końcu wyrok (3 tygodnie po ustawowym
    > terminie!!!)

    a jaki jest ustawowy termin?

    KG

  • 5. Data: 2004-05-10 17:50:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 10. maja 2004 19:40 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane @dams:

    > nie tylko psychologicznie ale i fizycznie - wydruk z mBanku możesz zrobić
    > jak dyspozycja została wykonana - więc jest to normalny dowód wpłaty

    Aczkolwiek tak samo łatwy do sfałszowania jak każdy inny, a nawet
    łatwiejszy. W związku z tym, poza psychologicznym, znaczenia nie ma. No ew.
    datowy, żeby wierzyciel wiedział w jakich widełkach czasowych szukać
    wpływu.

  • 6. Data: 2004-05-11 13:35:42
    Od: scx <s...@w...pl>

    kam się wziął i wyklepał:

    > a jaki jest ustawowy termin?

    "Oskarżonemu, aresztowanemu, który nie ma obrońcy i nie był obecny podczas
    ogłaszania wyroku doręcza się odpis wyroku w terminie siedmiu dni od daty
    ogłoszenia"

  • 7. Data: 2004-05-11 13:37:02
    Od: scx <s...@w...pl>

    Tristan Alder się wziął i wyklepał:

> [...]
    > łatwiejszy. W związku z tym, poza psychologicznym, znaczenia nie ma. No
    > ew. datowy, żeby wierzyciel wiedział w jakich widełkach czasowych szukać

    To ja nie będę ryzykował i zrobię tak:
    1) wypłacę w bankomacie 300 zł
    2) pójdę do okienka obok i wpłacę te 300 zł na odpowiednie konto.
    [ale bzdura]

  • 8. Data: 2004-05-11 14:49:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 15:37 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane scx:

    > To ja nie będę ryzykował i zrobię tak:
    > 1) wypłacę w bankomacie 300 zł
    > 2) pójdę do okienka obok i wpłacę te 300 zł na odpowiednie konto.
    > [ale bzdura]

    Bzdura, bo w efekcie dostaniesz potwierdzenie tylko nieco trudniejsze do
    sfałszowania od wydruku z mBanku.

    Ale masz rację, przez betony z niektórych urzędów taka piecząteczka jest
    odbierana jako coś godnego uwielbienia. Dla celów sądu możesz więc tak
    zrobić. Ale na przyszłość pamiętaj, że to nie ma sensu i nie wymagaj od
    swoich dłużników takich potwierdzeń, ale uznawaj za dowód fakt wpłynięcia
    pieniędzy na konto.

  • 9. Data: 2004-05-11 14:54:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    scx wrote:
    > "Oskarżonemu, aresztowanemu, który nie ma obrońcy i nie był obecny podczas
    > ogłaszania wyroku doręcza się odpis wyroku w terminie siedmiu dni od daty
    > ogłoszenia"

    skąd to?

    KG

  • 10. Data: 2004-05-13 12:00:12
    Od: scx <s...@w...pl>

    kam się wziął i wyklepał:

    > skąd to?

    Było z tyłu kfitka :) pt "Doręczenie odpisu wyroku"