  • 11. Data: 2009-02-03 23:09:43
    Temat: Re: zakup kartąpowyżej 20zł
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.02.2009 argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał/a:
    > Ja się zapoznałem. Jest tam napisane, że "odmowa przyjęcia zapłaty
    > (...) może nastąpić *w szczególności* w przypadku (...)" (pogrubienie
    > moje). Warto też zobaczyć artykuł wcześniejszy: "umowa pomiędzy agentem
    > rozliczeniowym a akceptantem (...) powinna określać (...) przyczyny
    > odmowy przez akceptanta przyjęcia zapłaty przy użyciu elektronicznego
    > instrumentu płatniczego". Po co określać przyczyny odmowy w umowie,
    > jeśli byłyby one uregulowane w ustawie?

    Może typu szczególnego, np.: brak akceptacji "on-line" = zezwolenie lub
    jego brak na akceptację "off-line" w przypadku kart wypukłych?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2009-02-04 07:52:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 19:24:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Problemem w tym wypadku jest po prostu brak sankcji za odmowę przyjęcia
    > zapłaty kartą. Karnej lub chociaż cywilnej.

    Cywilna może by się i znalazła. To jest jednak niewykonanie oferty przez
    sklepowego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-02-04 20:08:54
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Ale mogą zrobić coś takiego, że ceny uwzględniają 2% rabatu przy płatności
    > gotówką...
    > Jeśli płatność kartą - rabat nie obowiązuje.

    ale chyba umowy z operatorami kart zabraniają takiego numeru.....

    Jesli jest obowiązek przyjmownia płatności kartą to byłoby to legalne
    okradanie
    sprzedawców - przy płatności kartą płacą zawsze prowizję i to umowną a tego
    aby zawsze płacili pilnuje prawo ?? -- brzmi to trochę dziwnie.....

  • 14. Data: 2009-02-04 22:21:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Cywilna może by się i znalazła. To jest jednak niewykonanie oferty przez
    > sklepowego.

    I bedziesz tego dochodził przed sadem? Bez sensu. Proceder ukróciło by
    umieszczenie kary umownej i jakieś wyrywkowe kontrole ze strony firmy,
    która ze sklepem podpisuje umowę i użycza mu terminala.

  • 15. Data: 2009-02-06 22:10:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, zbyszek wrote:
    [...komuś...]
    > ale chyba umowy z operatorami kart zabraniają takiego numeru.....
    >

    > Jesli jest obowiązek przyjmownia płatności kartą to byłoby to legalne
    > okradanie sprzedawców

    E tam sprzedawców.
    Kupujących.
    Bo prowizję wliczą wszystkim - jak "bez zysku" to karciarzom mniej
    na koszt płacących innymi formami.

    > - przy płatności kartą płacą zawsze prowizję i to umowną a tego
    > aby zawsze płacili pilnuje prawo ?? -- brzmi to trochę dziwnie.....

    Idzie o to, że zawierają *umowę*.
    Zakazu zawierania dziwnych umów nie ma.

    Żeby nie było: preferuję sprzedawców obchodzących (najlepiej
    umiejętnie i zgodnie z umową :P) tę prowizję, o ile pasuje
    mi zapłacić w innej formie.
    Oczywiscie jak mi wpadnie do głowy zapłacić kartą to oznacza
    że akceptuję te 3%++ i nie marudzę.

    pzdr, Gotfryd