  • 1. Data: 2003-03-26 14:56:21
    Temat: zakaz uzywania telefonu kom. na poczcie ?
    Od: "news" <k...@4...pl>

    Na drzwiach poczty znajduje sie napis o zakazie uzywania telefonu
    komorkowego w urzedzie pocztowym i jako podstawa prawna wymieniony jest Art.
    63. § 1 (K.W.)

    "Kto bez wymaganego zezwolenia lub wbrew jego warunkom zakłada lub
    używa w miejscu publicznym urzadzenia megafonowe albo nie dopełnia
    obowiazku zgłoszenia
    używanych przez siebie maszyn i urzadzeń wytwarzajacych pole
    elektromagnetyczne wielkiej
    częstotliwości, podlega karze grzywny albo nagany."

    Czy poczta ma prawo powolywac sie na ten zapis i czy zakaz taki jest zasadny
    ?
    Poza tym jaka jest definicja "pola elektromagn. wielkiej czestotliwosci" i
    czy dotyczy telefonow komorkowych ?

    Pzdr.

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 2. Data: 2003-03-26 15:31:16
    Temat: Re: zakaz uzywania telefonu kom. na poczcie ?
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
    > Poza tym jaka jest definicja "pola elektromagn. wielkiej czestotliwosci" i
    > czy dotyczy telefonow komorkowych ?

    to jest wlasnie takie pewne niedomowienie :) pole magnetyczne jak
    najbardziej, wielkiej :) czestotliwosci tez jak najbardziej, tylko
    przypuszczam ze ustawodawcy chodzilo rowniez o odpowiednia moc, mierzana
    przynajmniej w dziesiatkach watow i wiecej a nie w miliwatach

  • 3. Data: 2003-03-26 15:43:07
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości

    hehe :) a w Krakowie ostatnio na kilku pocztach zaobserwowalam kartki
    tresci:
    "Prosze zachowac bezpieczna odleglosc 1m od pozostalych klientow" czy jakos
    tak :))) mialam nawet zdjecie zrobic :))))

    pzdr
    aska

  • 4. Data: 2003-03-26 15:50:08
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - Œr 26 mar 2003 03:56:21p news napisal(a) nastepujace slowa :

> [...]
    > elektromagnetyczne wielkiej
    > częstotliwości, podlega karze grzywny albo nagany.

    Dla mnie jest tu pewna niescislosc. Czy zeby zlamac zakaz musze uzywac
    "urzadzenia magnetofonowego", ktore jednoczesnie emituje "wielka
    czestotliwosc" czy wystarczy, ze uzywam tylko urzadzenia magnetfonowego
    (zwykly walkman??)? I co to jest "wielka czestotliwosc" ?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-03-26 16:11:36
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    > "Prosze zachowac bezpieczna odleglosc 1m od pozostalych klientow" czy
    jakos
    > tak :))) mialam nawet zdjecie zrobic :))))

    Zrob i wyslij do Drozdy (Polska Agencja Satyryczna) - wygrasz roczny zapas
    herbaty :-)))
    pozdrawiam! zbisa

  • 6. Data: 2003-03-26 16:24:11
    Od: "terrorysta" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
    > Na drzwiach poczty znajduje sie napis o zakazie uzywania telefonu
    > komorkowego w urzedzie pocztowym i jako
    [ciach]
    Czy dziwi Cie taki zakaz w bankach, na stacjach benzynowych, w samolotach?
    Napewno nie. Wiedz zatem, ze na poczcie tez sa zinstalowane systemy
    komputerowe i Twoja nokia
    moze zaklocic dzialanie takiego systemu.
    Sprawdzales jak zachowuje sie Twoj komputer gdy siedzac przy nim rozmawiasz
    przez komorke
    (lub ktos do Ciebie dzwoni)?

    t.

  • 7. Data: 2003-03-26 16:50:56
    Od: "leon" <L...@i...pl>

> [...]
    > komputerowe i Twoja nokia
    > moze zaklocic dzialanie takiego systemu.
    > Sprawdzales jak zachowuje sie Twoj komputer gdy siedzac przy nim

    tak moze zamigac ekran ^_^, notabene komp jako taki jest ektanowany metalowa
    obudowa,
    a w samolotach to sa nieakranowane czujniki , ktroe wlasnie moga wylapac ten
    sygnal - zauwaz ze tez pwoninni tez zakazac lelefoni satelitarnej w koncu
    tez moze zaklocic osprzet samaolotu :)

    leon

  • 8. Data: 2003-03-26 17:11:58
    Od: Kami <K...@j...net>

    [...]

    > Czy poczta ma prawo powolywac sie na ten zapis i czy zakaz
    > taki jest zasadny ? Poza tym jaka jest definicja "pola
    > elektromagn. wielkiej czestotliwosci" i czy dotyczy telefonow
    > komorkowych ?

    Z tego, co wiem, to nie do końca chodzi możliwości zakłóceń, ile o
    pieniądze i bezpieczeństwo klientów. Istnieje ryzyko, że na poczcie
    będzie sobie siedział jeden dresiarzyk i obserwował, kiedy babcia
    odbierze swoją emeryturę, po czym zadzwoni do drugiego dresiarzyka,
    który od babci ową emeryturę przejmie... Ale nie jestem pewna w 100%,
    jutro to sprawdzę.

    --
    Kami
    ____________________________

  • 9. Data: 2003-03-26 17:13:57
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Kami napisał(a):

> [...]

    Glownie o to wlasnie chodzi - bezpieczenstwo przy pobieraniu pieniedzy

  • 10. Data: 2003-03-26 17:28:28
    Od: "terrorysta" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    ten
    > sygnal - zauwaz ze tez pwoninni tez zakazac lelefoni satelitarnej w koncu

    Drogi Leonie,
    ja to rozpatruje z punktu widzenia raczej kindersztuby niz prawa.
    Jesli siedze w przedziale dla palacych, w ktorym z powodu scisku znalezli
    sie niepalacy(co widac bo nie pala;-) ) to mam PRAWO zapalic, MOGE tez wyjsc
    na korytarz....
    Jesli na poczcie moja komorka im przeszkadza
    to mam PRAWO zadac wlasciwej podstawy pprawnej tego zakazu, MOGE tez
    wylaczyc na te 10 min.telefon(jesli jest dluga kolejka to nie stoje).
    PS. na mojej poczcie nie ma takiego zakazu, ale co poczta to obyczaj.

    t.