  • 1. Data: 2008-04-18 22:31:15
    Temat: zakaz pracy u konkurencji - czym jest konkurencja?
    Od: "tołdi" <t...@p...onet.pl>

    witam,
    moze ktos doradzic - mam w umowie zapis ze nie moge pracoac przez pol roku
    po zkonczeniu umowy u konkurencji ( podmiot prowadzacy dzialnosc
    konkurencyjna) . mam dobra oferte pracy w innej firmie, teoretycznie o
    podobnym profilu- czyli przykladowo, moja firma dostarcza oprogramowanie
    dla np aptek - wylacznie dla aptek. chce sie zatrudnic w innej, ktora
    produkuje/ sprzedaje/ obsluguje, np wylacznie ksiegarnie:) nie koliduje to
    zupelnie z poprzednia - czy to jest praca u konkurencji?
    Inna sprawa, ze jest tez zapis, ze dzialnosc konkurencyjna to taka, ktora
    chocby czesciowo sie pokrywa z obecna praca. Jak to interpretowac?
    pozdrawiam ,
    tołdi:)

  • 2. Data: 2008-04-18 22:49:42
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "tołdi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > produkuje/ sprzedaje/ obsluguje, np wylacznie ksiegarnie:) nie koliduje to
    > zupelnie z poprzednia - czy to jest praca u konkurencji?

    Na mój gust to nie jest konkurencja, bo w żaden sposób nie konkuruje.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2008-04-19 07:37:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 kwiecień 2008 00:31
    (autor tołdi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fub7fj$k77$1@news.onet.pl>):

    > witam,
    > moze ktos doradzic - mam w umowie zapis ze nie moge pracoac przez pol roku
    > po zkonczeniu umowy u konkurencji

    A czy przypadkiem nie jest tak, że aby ów zakaz był skuteczny, oni muszą
    płacić odszkodowanie?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-19 08:28:31
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Tristan pisze:
    > A czy przypadkiem nie jest tak, że aby ów zakaz był skuteczny, oni muszą
    > płacić odszkodowanie?

    Chyba tylko w stanach. Jakoś nie słyszałem, żeby ktoś w polce płacił. :(

  • 5. Data: 2008-04-19 08:37:28
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <fucaff$6t5$2@news.wp.pl>
    qwerty <q...@p...fm> m.in. napisał(a)::

    > Chyba tylko w stanach. Jakoś nie słyszałem, żeby ktoś w polce płacił. :(

    Mi płacono. Za zakaz pracy u konkurencji przez okres tego zakazu dostawałem
    30% podstawowego wynagrodzenia. A jeśli jak kolega mówi obydwie firmy mają
    inny target to ów zakaz nie obowiązuje.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 6. Data: 2008-04-19 09:46:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Motyliński" <m...@w...eu> napisał

    > A jeśli jak kolega mówi obydwie firmy mają
    > inny target to ów zakaz nie obowiązuje.

    A jeśli pracownik zatrudni się w firmie mającej inny target po czym
    ta firma zmieni target na konkurencyjny z poprzednim pracodawcą tego
    pracownika? W chwili podejmowania zatrudnienia wszystko było
    w porządku a odpowiedzialnoscią za przyszłe strategiczne decyzje
    nowego pracodawcy trudno obciążać szeregowego pracownika.

  • 7. Data: 2008-04-19 09:56:46
    Od: "tołdi" <t...@p...onet.pl>

    > A czy przypadkiem nie jest tak, że aby ów zakaz był skuteczny, oni muszą
    > płacić odszkodowanie?

    Musza, nawet jesli nie ma o tym mowy w umowie, KP to o ile pamietam
    gwarantuje - byl temat tutaj pare razy walkowany.
    Nie wiem czy to jest 25 czy 30% wynagrodzenia.

    Pytanie dodatkowe - czy konkurencja to firma ktora zajmuje sie dokladnie ta
    sama czescia rynku, czy np zakaz ten dotyczy tez wykorzystywania nabytej
    wiedzy w innej firmie? Jak udowodnic ze nabyta wiwdza zostala podczas pracy
    a nie wiedzialo sie tego wczesniej:)
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-04-19 13:38:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:fucf3i$vsc$1@news.onet.pl...

> [...]
    > w porządku a odpowiedzialnoscią za przyszłe strategiczne decyzje
    > nowego pracodawcy trudno obciążać szeregowego pracownika.

    Zakaz dotyczy podejmowania zatrudnienia, więc moim zdaniem bedzie wszystko
    w porządku.

  • 9. Data: 2008-04-19 14:36:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Zakaz dotyczy podejmowania zatrudnienia, więc moim zdaniem bedzie
    > wszystko w porządku.

    Ale kodeks pracy mówi nie o "podejmowaniu zatrudnienia w firmie
    konkurencyjnej" a o "zakazie konkurencji". A więc konkurencyjny
    charakter nowego pracodawcy ma znaczenie nie tylko w momencie
    zatrudniania ale w całym okresie "karencji"?

  • 10. Data: 2008-04-19 14:44:38
    Od: "macso" <macs00)@poczta.gazeta.pl>

    > Chyba tylko w stanach. Jakoś nie słyszałem, żeby ktoś w polce płacił. :(

    płaci płaci, i właśnie o to chodzi.
    Bo nie sam zakaz jest istotny w umowie a konsekwencje jego złamania
    (firma życzy sobie żeby pracownik ktry złamie zakaz zapłacił tyle to a
    tyle).
    A żeby miała prawo żądać trzymania się zakazu musi płacić ( min 25%
    ostatniego wynagrodzenia).
    Zakaz działa tak długo jak firma płaci.
    Nawet jeśli zakaz jest powiedzmy na rok, a po 3 miesiącach firma dojdzie do
    wniosku że nie opłaca jej się dalej płacić,
    wtedy zakaz przestaje obowiązywać

    macso