  • 1. Data: 2008-04-18 18:38:33
    Temat: Zakup gruntu
    Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl>

    Witam!
    Chcialbym sie dowiedziec jak przebiega procedura zakupu gruntu od czlonka
    rodziny. Aby ominac problemy spadkowe, chcialbym kupic od mojej ciotki dzialke
    w Warszawie, ktora aktualnie zostala przez nia zasiadziana i jeszcze nie ma
    hipoteki , za to posiada ona prawomocny wyrok.
    Jak tego dokonac, jaki jest podatek?? Jak sie pewnie domyslacie zaplace
    symboliczna kwote, czy podatek nie bedzie od ceny rynkowej?? Czy jesli zakupie
    ten grunt i poswiadcze to notarialnie bede "bezpieczny" ???

  • 2. Data: 2008-04-18 23:36:18
    Temat: Re: Zakup gruntu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Apr 2008, --==Trotyl==-- wrote:

    > Jak tego dokonac, jaki jest podatek?? Jak sie pewnie domyslacie zaplace
    > symboliczna kwote, czy podatek nie bedzie od ceny rynkowej??

    Podatek od czynności cywilnoprawnych, bo prawdopodobnie o ten Ci chodzi,
    jest właśnie od wartosci rynkowej.

    > Czy jesli zakupie
    > ten grunt i poswiadcze to notarialnie bede "bezpieczny" ???

    Nie. Wartość transakcji NIE JEST podstawą naliczania PCC!
    To, że *stosuje się* akceptowanie wartości transakcji, wynika z zalożenia,
    że większość transakcji ma cenę rynkową. Ale US może zwyczajnie wezwać
    do "określenia wartości rynkowej" i tyle. A potem (być może również
    i od tego zacząć, nie pamiętam procedury) "zaproponować" własną wycenę.
    Przepisy tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    ...sprawdź.