  • 11. Data: 2010-01-26 22:20:59
    Temat: Re: zajecie konta na kwote zdecydowanie wyzsza niz w tytule wykomnawczym
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-26 22:37, Liwiusz wrote:

    > Problemem jest, że każdy rachunek jest traktowany osobno, i każdy
    > rachunek jest zajęty zgodnie z poleceniem na kwotę 2000zł.

    Chyba nie do końca. Znam (z autopsji :-) przypadek, gdy komornik wskazał
    konkretny rachunek w jednym oddziale, a bank zajął rachunek w innym
    oddziale.

  • 12. Data: 2010-01-26 22:26:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Chyba nie do końca. Znam (z autopsji :-) przypadek, gdy komornik wskazał
    > konkretny rachunek w jednym oddziale, a bank zajął rachunek w innym
    > oddziale.

    Zazwyczaj komornik wskazuje numer rachunku, jeśli zna, jednocześnie
    żądając zajęcia wszystkich pozostałych rachunków. Jako że pismo kieruje
    się ogólnie do banku, ma on wówczas zająć wszystkie rachunki, bez
    względu na oddziały.

    W Twoim przypadku mamy zatem do czynienia z błędem banku.

    Jedynie PKO BP jest taki niereformowalny, że nie potrafi zająć
    rachunku nigdzie indziej niż w danym oddziale.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-01-26 23:27:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GK wrote:

    > Przecież dostanie odpis postanowienia od komornika.

    pytanie tylko kiedy.

  • 14. Data: 2010-01-27 12:27:14
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam ponownie!
    Rzecz dotyczy także mnie choc jak pisałem watek poruszany byl takze na
    mforum.
    Wierzycielem jest zus. Nie byl sprytny, zdazylem splacic karte :)

    Tak wyglada zajecie kont:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0c0eeee188
    3e4c3d.html

    kwota na jaka bank mial zajac to lacznie 2100 zł a jak widac na zalaczonym
    obrazku
    zajal ponad 11 tysięcy.

    Na dniach puszczam tak czy siak przelew ale mi chodzi o zasady, raz ze
    widzac taki obraz
    (a nie wiedzac co mnie czeka) mozna zawalu dostac, dwa bank wielokrotnie
    wyzsza kwote blokuje i ponawiam pytanie czy jest
    to zgodne z prawem.

    ZUS podal numer rachunku nieistniejacego (byc moze walneli sie przy sumie
    kontrolnej, nie sprawdzalem dokladnie) oraz napisal a takze inne rachunki
    posiadane w banku ALE nie napisal ze kazdy na kwote 2100 tylko łącznie ma
    byc zablokowana kwota 2100 .

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-01-27 12:28:14
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Sprytny komornik wysyła zajęcie do dłużnika po pewnym czasie od wysłania
    > do banku, aby sprytny dłużnik nie wyciągnął pieniędzy z konta zanim bank
    > zdąży je zająć.

    ten nie byl sprytny :-)

  • 16. Data: 2010-01-27 12:29:02
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > pewnie jest zajety zgodnie z tym co nakazał komornik
    > chociaż bankom zdaza sie być nadgorliwym samym z siebie.
    > trzebaby od banku wyciągnąc to co komornik im przysłał.

    zus nie kazal zajmowac 11 tysiecy, loknijna obrazek:

  • 17. Data: 2010-01-27 12:29:51
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:hjmq4h$1vd$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    > Bo przeważnie komornik przesyła pismo z zapytaniem o stan rachunków i
    > żądaniem zajęcia do czasu jego decyzji. Po chwili zajmie 2.000 zł i resztę
    > zwolni, ale w tzw. międzyczasie ban jego polecenie wykonać musi.

    no tak tylko bank ma za zadanie zajac kwote 2100 a zajmuje 11 tysiecy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0c0eeee188
    3e4c3d.html

    i pytam czy to jest zgodne z prawem, rozwiazania techniczne stosowane przez
    bank mnie p.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-01-27 12:30:08
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

  • 19. Data: 2010-01-27 12:31:45
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    kolejne h. polega na tym , ze posiadajac linie kredytowa nie moge puscic
    kasy na odsetki ani uzyskac kwoty wolnej 50 zl
    na rachunku firmowym w celu puszczenia tych 50 zl odsetek i to powoduje
    automatycznie na koneic miesiaca przy takim zajeciu
    niedozwolone saldo ujemne.

  • 20. Data: 2010-01-27 12:32:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wspolna-flaszka.pl wrote:
> [...]
    3e4c3d.html

    > kwota na jaka bank mial zajac to lacznie 2100 zł a jak widac na

    chrzanisz

    jak narazie to widze, ze nic nie zajal, bo nic nie miales. zera zajac
    sie nie da.

    po prostu pilnuje ci wszystkich kont, wiec cokolwiek i gdziekolwiek by
    nie wplynelo zostanie zajete.