  • 11. Data: 2010-03-24 17:47:45
    Temat: Re: zachowek co powinien zrobić sąd
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wislany wrote:
    > Witam
    >
    > Historia jest skomplikowana i opisywanie jej w szczegółach zagmatwa sprawe

    bez tego jest jeszcze bardziej zagmatwana, a wrozki maja urlop.
    najlepiej by bylo jakbys wrzucil skany postanowien sadu, wowczas twoja
    interpretacja faktow zostanie ograniczona do minimum.

    > W tej chwili są dwa postanowienia sądu o nabyciu spadku po tym samym
    > spadkodawcy jedno z przed 10laty (ustawowe) drugie roczne (testament).
    > Rozpoczyna się rozprawa o zachowek. Czy można w trakcie rozprawy ujawnić, że
    > osoba domagająca się zachowku, dawno temu uzyskała już spadek na mocy ustawy
    > (jest na to prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku)? Obecnie w obiegu
    > są dwa
    > postanowienia sądu o nabyciu spadku ("ustawowe" i "testamentowe"). Z tego co
    > wiem to dopóki postanowienia się unieważni to można się nim posługiwać. Czy w
> [...]

    osoba ubiegajaca sie o spadek na mocy ostatniego orzeczenia jest
    zobowiazana go wydac, wiec nie m zadnego spadku na siebie.
    Czyzby na rozprawie nei ujawnila, ze posiada juz jedno orzeczenie i sąd
    o tym nie wiedzial?

    wrzuc te orzeczenia tutaj, bo nie chce mi sie odpowiadac na 10 roznych
    wersji.

  • 12. Data: 2010-03-27 16:47:53
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-03-23 15:01, witek pisze:
    > obowiązuje ten ostatni, a jeśli okazuje sie, że w obui jest coś nie tak
    > to będzie jeszcze trzecia sprawa.

    a podasz podstawę obowiązywania 'tego ostatniego'?

    KG