  • 1. Data: 2004-11-26 12:38:12
    Temat: zachowek
    Od: "Beata" <g...@k...k.pl>

    Sytuacja wygląda tak zmarł mój tato, jego obecna żona, nie powiadomiła mnie
    o tym, nie chce ze mną rozmawiać. Wysłałam do niej list z prośbą o
    informacje kiedy zmarł jakie są okoliczności śmierci i gdze został pochowany
    i dostałam odpowiedz ze mi nie poda , mam się z nią więcej nie kontaktowac i
    uważa sprawą za zakończoną. Ja jednak chce wiedzieć gdzie jest pochowany,
    byłam w ojca parafi ale ksiądz nie wie gdzie jest pochowany ma tylko
    informacje od sąsiadów ze zmarł i rok zgonu. W USC muszę podać datę zgonu
    znam tylko rok, czy istneje jakiś sposób aby poznać tą date, bo doszłam do
    wniosku że będę starać się o zachowek.

  • 2. Data: 2004-11-26 15:53:06
    Temat: Re: zachowek
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Beata pisze:

> [...]
    > muszę podać datę zgonu znam tylko rok, czy istneje jakiś sposób aby poznać
    > tą date, bo doszłam do wniosku że będę starać się o zachowek.

    Po pierwsze jesli ojciec zmarl prawdopodobnie
    nalezy Ci sie SPADEK a nie zachowek.

    Jesli zmarl i nie zostawil testamentu, to duza czesc JEST jego dzieci.
    BYC MOZE obecna zona chce was po prostu okrasc, byc moze robi to, co robi z
    glupoty...
    Dopiero GDYBY okazalo sie, ze jest spadek i JEST TESTAMENT,
    i nie otrzymalisice "odpowiednio duzo" przysluguje
    ROSZCZENIE o zachowek PRZECIW spadkobiercom..
    Jak nie bedzie wiadomo kto dziedziczy to przeciw komu roszczenie kierowac ?

    Boguslaw